Eindelijk is ze gevonden, de lang gezochte definitie over wat complotdenkers nu eenmaal precies voor mensen zijn. Complotdenkers hebben volgens mevrouw Slob, filosoof en columnist bij de Volkskrant, een eigenschap gemeen: ze kunnen niet omgaan met onvolmaaktheid. De afwezigheid van een verklaring voor een gebeurtenis is voor hen onverdraaglijk.
Oh, dank u mevrouw Slob, nu weet ik eindelijk dat ik dus eigenlijk een heel religieus iemand ben, die zoekt naar totale en volledige volmaaktheid in deze wereld. Nu begrijp ik waarom ik boos ben in een wereld die verre van volmaakt is. Nu weet ik dat ik als rechtse zak eigenlijk heel erg links ben, echt links, niet dat nep-links als bijvoorbeeld de Marijnissen-dynastie.
Ik ben een zoeker naar volmaaktheid, die ik natuurlijk niet kan vinden in een wereld die wordt geterroriseerd door onvolmaakte figuren als Merkel, die enkel op eigen heil uit zijn en daarmee aan één stuk door de al door haar geschapen bergen onvolmaaktheid nog onvolmaakter laat worden met haar hang naar vernietiging van volmaaktheid door hersenloos anarchisme.
https://ejbron.wordpress.com/2018/06/18/wat-complotdenkers-tot-complotdenkers-maakt/
Mike