WOW! Wat een ijzersterk stuk, geschreven door Ajiedj Bakas, die onlangs op Goedemorgen Nederland ook nog vol gas gaf!
Enkele treffende citaten, maar het hele stuk is ABSOLUUT de moeite van het lezen waard:
Van alle getrouwde Surinaamse Nederlanders heeft bijna de helft een Nederlandse (blanke) partner. Vijftien jaar geleden was dat één op de drie. Bijna de helft van de Antilliaanse vrouwen heeft een blanke huwelijkspartner. Surinamers en Antillianen stemmen vaak op de PVV, FvD of VVD. De PVV is onder deze bevolkingsgroepen al jaren de grootste of een na grootste partij. Met dit alles in het achterhoofd is de vraag gerechtvaardigd hoeveel draagvlak is er onder Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders is voor de Piet-haat. Ik denk dat dit draagvlak heel beperkt is.
“De fascisten van de toekomst zullen zichzelf presenteren als anti-fascisten.” Dit aan Winston Churchill toegeschreven citaat is afkomstig van de in 1935 vermoorde Amerikaanse politicus Huey P. Long. Dat maken we nu mee: de Pietenhaters hergebruiken het arsenaal van propaganda, intimidatie, en straks ook geweld, dat de fascisten eerder ontwikkelden en met succes gebruikten. De fascistische groep ‘Kick Out Zwarte Piet’ (KOZP) werd groot gemaakt door de NPO in het algemeen, en omroep BNNVARA in het bijzonder. Kritiekloos kregen de werkloze klaagnegers dag in dag uit, jaar in jaar uit, een podium bij dit publieke omroepbedrijf, met name bij presentatoren Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw. Inmiddels heeft de AIVD KOZP gekwalificeerd als terreurorganisatie. Maar de fascistoïde propagandamachine die deze terreurgroep op Goebbelliaanse wijze groot maakte (met belastinggeld van de Nederlandse burgers) gaat vrijuit. Nog wel.
Publiciste Bernadette de Wit woonde 25 jaar in de Bijlmer in Amsterdam-Zuidoost, en maakte eerdere golven van Pietenhaat mee. Ze zegt daarover:
“Vanaf de dreigende onafhankelijkheid van Suriname hebben creoolse marxisten hier een achterhaalde antikoloniale strijd gevoerd. Die strijd hebben ze meegebracht uit Suriname. In plaats van hun onafhankelijke land op te bouwen, zijn ze hier bezig de blanke Nederlanders een koloniale erfschuld aan te praten. Dat doen ze door middel van een symbolische oorlog tegen de Nederlandse Zwarte-Pietfolklore. De hele Nederlandse cultuur wordt voorgesteld als intrinsiek racistisch. Dat rechtvaardigt in hun ogen hun stijl van actievoeren: dreigen, drammen en laster. Ze leven in een B-film waarin zij de slachtoffers zijn.”
Voorbeelden van eerdere anti-Zwarte-Pietgolven vanaf de jaren ‘90 heeft De Wit paraat:
“Zo was er in 2000 een creoolse actiegroep tegen Zwarte Piet met de kolderieke naam OPO, Organiseer Pressie Omhoog. Steeds meer hoofden van basisscholen zwichtten voor de druk en de regenboogpieten deden hun intree. Burgemeesters, journalisten, schrijvers, columnisten, radio- en televisiepresentatoren: vrijwel de hele blanke laag van beslissers en opiniemakers trapte erin. En zo ontstond aan de bovenkant van de samenleving een consensus, dat je rekening moet houden met de gevoelens van de zwarte minderheid, ook al zijn die gevoelens nergens op gebaseerd. Buigen moet, desnoods ten koste van een kinderfeest. Het Sinterklaasfeest is sindsdien beladen met het odium van de koloniale erfschuld.”
De Wit:
“Het werkte. Laat dat maar aan de blanken over: die kunnen dingen. Die zijn behept met links-christelijke zelfhaat, de white man’s burden. Wat Tom Wolfe destijds nog niet kon bevroeden, is gebeurd: de flak catchers zijn zelf gaan Mau-Mauen. Tegen het gewone Nederlandse volk en ook tegen de gewone Surinamers in. En dat verklaart ook waarom iemand als Quinsey Gario en zijn helper whitey-vriendinnetje Sunny Bergman, maar ook het bonte gezelschap actievoerders daarna, zoals de Ghanese Jeffrey Afriyie, de half-Russische halfbloed Anna Stein (die zich nu Anousha Nzoume noemt omdat dat meer subsidie oplevert), Clarice Gargard, antifa’s en moslims zo veel succes hebben. Ze hebben dat succes te danken aan blanke media en bestuurders, die zichzelf flagelleren. Ze krijgen het cadeau.”
Doordat de islam een religie is waar je niet uit mag, en doordat de Arabieren de Afrikaanse koningen gedwongen bekeerden, ontstond de bizarre solidariteit tussen zwart en islamitisch die tot op de dag van vandaag bestaat. De Afrikanen werden tot medeplichtigen gemaakt van de genocide op hun eigen mensen. Zwarte linkse intellectuelen en activisten doen even hard mee aan het verzwijgen van deze verzwegen genocide als de Arabische en Noordafrikaanse moslims zelf. Liever richten ze hun pijlen op de schuldige blanken.
Nadat Frankrijk in 1890 Frans-Soedan had gekoloniseerd werd de slavernij in 1905 afgeschaft. In 1956 werd openlijke slavenverkoop gemeld in Djibouti, waar uit Tsjaad afkomstige stammen werden verkocht. In 1924 werd de slavernij afgeschaft in Irak, in 1937 in Bahrein, in 1949 in Koeweit en in 1952 in Qatar. In Jemen werd de slavernij afgeschaft in 1962. In datzelfde jaar schafte ook prins Faisal van Saoedi-Arabië in strijd met zijn broer koning Saoed de slavernij af en compenseerde 1682 eigenaren van slaven. Op dat moment telde Saoedi-Arabië nog tussen de 100.000 en 250.000 slaven. Als laatste land in de regio schafte Oman in 1970 de slavernij af. In Mauretanië duurde de slavernij zelfs tot 1981, althans officieel. Dus dankzij Nederland en Engeland werd de slavernij in Arabische landen afgeschaft. Mag Nederland daar ook een keer credits en een forse financiële compensatie voor ontvangen?
De politievakbonden hebben uitgerekend uit dat de antipiet-demonstratie van beroepswerklozen en beroepsaandachttrekkers in Dokkum 5 ton heeft gekost aan politiebeveiliging. Van dat geld hadden we 1.300 negerslaven in Libië kunnen vrijkopen. Maar in de wereld van identity politics telt een dergelijk feit niet. Als de politie die factuur nu stuurt naar Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw? Net als de facturen van alle beveiligingsmaatregelen die de afgelopen jaren rondom dit feest moesten worden getroffen? Als deze vermogende heren elk enkele miljoenen lichter wordt gemaakt, als compensatie voor de maatschappelijke schade die ze de afgelopen jaren hebben aangericht, zingen ze straks wel een toontje lager.
Mike
Enkele treffende citaten, maar het hele stuk is ABSOLUUT de moeite van het lezen waard:
Van alle getrouwde Surinaamse Nederlanders heeft bijna de helft een Nederlandse (blanke) partner. Vijftien jaar geleden was dat één op de drie. Bijna de helft van de Antilliaanse vrouwen heeft een blanke huwelijkspartner. Surinamers en Antillianen stemmen vaak op de PVV, FvD of VVD. De PVV is onder deze bevolkingsgroepen al jaren de grootste of een na grootste partij. Met dit alles in het achterhoofd is de vraag gerechtvaardigd hoeveel draagvlak is er onder Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders is voor de Piet-haat. Ik denk dat dit draagvlak heel beperkt is.
“De fascisten van de toekomst zullen zichzelf presenteren als anti-fascisten.” Dit aan Winston Churchill toegeschreven citaat is afkomstig van de in 1935 vermoorde Amerikaanse politicus Huey P. Long. Dat maken we nu mee: de Pietenhaters hergebruiken het arsenaal van propaganda, intimidatie, en straks ook geweld, dat de fascisten eerder ontwikkelden en met succes gebruikten. De fascistische groep ‘Kick Out Zwarte Piet’ (KOZP) werd groot gemaakt door de NPO in het algemeen, en omroep BNNVARA in het bijzonder. Kritiekloos kregen de werkloze klaagnegers dag in dag uit, jaar in jaar uit, een podium bij dit publieke omroepbedrijf, met name bij presentatoren Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw. Inmiddels heeft de AIVD KOZP gekwalificeerd als terreurorganisatie. Maar de fascistoïde propagandamachine die deze terreurgroep op Goebbelliaanse wijze groot maakte (met belastinggeld van de Nederlandse burgers) gaat vrijuit. Nog wel.
Publiciste Bernadette de Wit woonde 25 jaar in de Bijlmer in Amsterdam-Zuidoost, en maakte eerdere golven van Pietenhaat mee. Ze zegt daarover:
“Vanaf de dreigende onafhankelijkheid van Suriname hebben creoolse marxisten hier een achterhaalde antikoloniale strijd gevoerd. Die strijd hebben ze meegebracht uit Suriname. In plaats van hun onafhankelijke land op te bouwen, zijn ze hier bezig de blanke Nederlanders een koloniale erfschuld aan te praten. Dat doen ze door middel van een symbolische oorlog tegen de Nederlandse Zwarte-Pietfolklore. De hele Nederlandse cultuur wordt voorgesteld als intrinsiek racistisch. Dat rechtvaardigt in hun ogen hun stijl van actievoeren: dreigen, drammen en laster. Ze leven in een B-film waarin zij de slachtoffers zijn.”
Voorbeelden van eerdere anti-Zwarte-Pietgolven vanaf de jaren ‘90 heeft De Wit paraat:
“Zo was er in 2000 een creoolse actiegroep tegen Zwarte Piet met de kolderieke naam OPO, Organiseer Pressie Omhoog. Steeds meer hoofden van basisscholen zwichtten voor de druk en de regenboogpieten deden hun intree. Burgemeesters, journalisten, schrijvers, columnisten, radio- en televisiepresentatoren: vrijwel de hele blanke laag van beslissers en opiniemakers trapte erin. En zo ontstond aan de bovenkant van de samenleving een consensus, dat je rekening moet houden met de gevoelens van de zwarte minderheid, ook al zijn die gevoelens nergens op gebaseerd. Buigen moet, desnoods ten koste van een kinderfeest. Het Sinterklaasfeest is sindsdien beladen met het odium van de koloniale erfschuld.”
De Wit:
“Het werkte. Laat dat maar aan de blanken over: die kunnen dingen. Die zijn behept met links-christelijke zelfhaat, de white man’s burden. Wat Tom Wolfe destijds nog niet kon bevroeden, is gebeurd: de flak catchers zijn zelf gaan Mau-Mauen. Tegen het gewone Nederlandse volk en ook tegen de gewone Surinamers in. En dat verklaart ook waarom iemand als Quinsey Gario en zijn helper whitey-vriendinnetje Sunny Bergman, maar ook het bonte gezelschap actievoerders daarna, zoals de Ghanese Jeffrey Afriyie, de half-Russische halfbloed Anna Stein (die zich nu Anousha Nzoume noemt omdat dat meer subsidie oplevert), Clarice Gargard, antifa’s en moslims zo veel succes hebben. Ze hebben dat succes te danken aan blanke media en bestuurders, die zichzelf flagelleren. Ze krijgen het cadeau.”
Doordat de islam een religie is waar je niet uit mag, en doordat de Arabieren de Afrikaanse koningen gedwongen bekeerden, ontstond de bizarre solidariteit tussen zwart en islamitisch die tot op de dag van vandaag bestaat. De Afrikanen werden tot medeplichtigen gemaakt van de genocide op hun eigen mensen. Zwarte linkse intellectuelen en activisten doen even hard mee aan het verzwijgen van deze verzwegen genocide als de Arabische en Noordafrikaanse moslims zelf. Liever richten ze hun pijlen op de schuldige blanken.
Nadat Frankrijk in 1890 Frans-Soedan had gekoloniseerd werd de slavernij in 1905 afgeschaft. In 1956 werd openlijke slavenverkoop gemeld in Djibouti, waar uit Tsjaad afkomstige stammen werden verkocht. In 1924 werd de slavernij afgeschaft in Irak, in 1937 in Bahrein, in 1949 in Koeweit en in 1952 in Qatar. In Jemen werd de slavernij afgeschaft in 1962. In datzelfde jaar schafte ook prins Faisal van Saoedi-Arabië in strijd met zijn broer koning Saoed de slavernij af en compenseerde 1682 eigenaren van slaven. Op dat moment telde Saoedi-Arabië nog tussen de 100.000 en 250.000 slaven. Als laatste land in de regio schafte Oman in 1970 de slavernij af. In Mauretanië duurde de slavernij zelfs tot 1981, althans officieel. Dus dankzij Nederland en Engeland werd de slavernij in Arabische landen afgeschaft. Mag Nederland daar ook een keer credits en een forse financiële compensatie voor ontvangen?
De politievakbonden hebben uitgerekend uit dat de antipiet-demonstratie van beroepswerklozen en beroepsaandachttrekkers in Dokkum 5 ton heeft gekost aan politiebeveiliging. Van dat geld hadden we 1.300 negerslaven in Libië kunnen vrijkopen. Maar in de wereld van identity politics telt een dergelijk feit niet. Als de politie die factuur nu stuurt naar Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw? Net als de facturen van alle beveiligingsmaatregelen die de afgelopen jaren rondom dit feest moesten worden getroffen? Als deze vermogende heren elk enkele miljoenen lichter wordt gemaakt, als compensatie voor de maatschappelijke schade die ze de afgelopen jaren hebben aangericht, zingen ze straks wel een toontje lager.
Mike