Wie heeft het ook wel eens dat zijn/haar politieke voorkeur zogenaamd niet mag meetellen in de maatschappij?
Begin vorig jaar kregen we hier op mijn werk een opdracht voor Sophie in 't Veld van D66. Ik heb geweigerd om daar aan te werken, ondanks dat het veel gezeur heeft opgeleverd. Er zit iets in mij dat mij tegenhoudt om zoiets te doen. Ik mocht mijn politieke voorkeur niet laten meetellen voor werkopdrachten, werd mij gezegd. Al zou ik erom zijn ontslagen had ik het nog niet gedaan.
Deze week werd er vanuit het bestuur van de vereniging waarvan ik lid ben gevraagd of er leden zijn die spullen willen uitlenen aan asielzoekers, voor een evenement ergens volgende week. Ik heb gemeld dat ik daar niet aan mee help. Asielzoekers krijgen al genoeg (te veel) in dit land. En het is nog maar de vraag of de spullen wel terugkomen. Ik vertrouw die lui voor geen meter. Hierbij kreeg ik als reactie dat mijn politieke voorkeur los staat van de gestelde vraag. Nou, niet dus.
Politiek en maatschappij zijn niet los van elkaar te zien. De politiek heeft er met de open grenzen voor gezorgd dat we met die asielzoekers zitten opgescheept. Ze krijgen letterlijk alles, zijn een enorme last voor de sociale voorzieningen, 1 op de 6 is crimineel, ze pikken onze woningen in en willen dan ook nog dingen lenen omdat ze te bedonderd zijn om te werken voor hun geld.
Maar ze zijn niet allemaal slecht hoor, dus niet zo zeuren!
Slaap lekker verder Nederland.