Nederlandse politiek

Zonet een onderzoek van Kieskompas ism VU Amsterdam ingevuld.
Een van de vragen die voorkwam was of ik verwachtte dat Poetin berecht zou worden door het ICC voor oorlogsmisdaden gepleegd in Oekraïne.
Natuurlijk heb ik 'zeker niet' geselecteerd.

In de provincie Utrecht is het vertrouwen in politici het hoogst: 4,5

Ze doen het gewoon weer!
“U negeert, net als Van Huffelen, een door de Kamer aangenomen motie. Zeer zorgwekkend en in mijn ogen democratie-ondermijnend,” zegt onderzoeksjournalist Marc van der Vegt.
Hij diende in februari een motie in die de regering verzoekt om te onderzoeken of de rechter extra eisen moet stellen aan belangenorganisaties die rechtszaken beginnen tegen de staat. Een meerderheid van de Kamer stemde voor de motie, die werd ontraden door klimaatminister Rob Jetten.

Pieter Omtzigt wil de grondwet wijzigen: ‘We moeten uit het rijtje met Irak, Cuba en Noord-Korea’​

Pieter Omtzigt wil de grondwet wijzigen. Hij wil dat er een zogenaamd constitutioneel hof komt, waarin rechters wetten kunnen toetsen aan de grondwet. Elk land in Europa heeft dat, behalve Nederland. „We staan hiermee in een rijtje met Irak, Cuba en Noord-Korea. Dat is heel raar.”

Nou Edwin, je mag zo dadelijk niet meer naar Den Bosch verhuizen:
DEN BOSCH – Hagenezen mogen voorlopig niet meer reageren op sociale huurwoningen in Den Bosch, tenzij de gemeente Den Haag stopt met het dumpen van daklozen elders in het land. Die optie onderzoekt wethouder Pieter Paul Slikker.

Ad van Rooij en Rob Brockhus bespreken de grondwettelijke positie van Nederland:

D66, de partij die de mond vol heeft van “bedreiging voor de democratie” gaat gewoon door met het uitsluiten van de winnaar van de Haagse gemeenteraad verkiezingen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan