neurogene darmen

Was het maar zo simpel. Mijn oren zijn destijds getest. niks mis mee.

mijn 1e bezoek aan een fysio in heemstede vanwege duizeligheid (hij kan de energie in de rug meten) is al 10 jaar geleden.
Als hij nu een meting doet en het resutaat is veel lager dan toen dan nog heb ik de oplossing niet.
Ik ga ervan uit dat de hoeveelheid bloed die er naar het hoofd/hersenen gaat niet de hele dag hetzelfde is. Want ik ben wisselend meer of minder duizelig.
Met extra inspanning (buiten lopen) wordt het erger.
Met rust is het beter
Als ik geen darmklachten had zou dat de vraag niet zijn.

Ik heb altijd geweten dat het vanuit de rug komt. 200% zeker.
Waarom zet men anders een implantaat in de rug zodat mensen weer naar de WC kunnen.

Wat ik niet begrijp is dat de duizeligheid nu ernstiger is dan toen.
Waarom niet al eerder?
Maar toen had ik nog darmen die het redelijk deden.
Ik weet zeker dat er een verband is, probeer er achter te komen hoe ik zelf nog invloed kan uitoefenen. als dat uberhaupt mogelijk is.

Maar ja, vanaf het 1e begin 15 jaar geleden had ik al vele vragen.
Ze hebben er destijds gewoon een puinhoop van gemaakt.

Laatst bewerkt:
Vanaf het 1e begin na de operatie heb ik weinig of geen buikpijn gehad. Heel veel andere klachten maar geen buikpijn.
De laatste tijd is dat anders. Ik noem het "mijn buik is misselijk".

Ik ben al jaaaaren bezig de buik gezond te krijgen en te houden. Dus kan het - behalve zenuwschade - toch zo slecht niet zijn? De diaree was ik kwijtgeraakt en de ontl. was zowaar drollerig.

Ik ben nu al een tijdje bezig met o.a. kruidentheeen en er lijkt iets ten goede te veranderen. Ik voel meer beweging resp. kramp en dat lijkt me oke.
Hoe krijg ik ontlasting eruit?
Ik heb chinese pilletjes en/of bitterzout een paar keer geprobeerd.
Van beide middelen zat ik met tussenpozen uuuuren op de WC.
En dat is echt geen pretje.
Tja, toch maar weer met darmspoeling aan de gang.
Gisteren mijn oude vertrouwde middeltje maar weer geprobeerd.
250 ml sinassap met 2 eigeel en olie. Als ik er 1 eetl. bitterzout bij doe is het lekkere sapje geen lekker sapje meer. dus geen bitterzout.

Vanmorgen een spoeling geprobeerd en hoewel zeer moeizaam kwam de boel in gang. Ik heb de indruk dat ik goed leeg ben en hoop op een paar rustige dagen
Dat is voor nu een mooi resultaat.

Duizeligheid blijft dus een groot probleem, helaas.

.

Laatst bewerkt:
Ik niet. Je hebt er de balle verstand van.
Maakt niet uit.
Zorg dat je nooit een ruggenmergprik krijgt en een onnodige operatie.
Blijf gezond. kus kus

Ik niet. Je hebt er de balle verstand van.
Maakt niet uit.
Zorg dat je nooit een ruggenmergprik krijgt en een onnodige operatie.
Blijf gezond. kus kus

Jij al eerste zeker wel. Je zit hier heel der dagen te schrijve,te verwisselen van probeersels, te nirken, enz... En je denkt dat dit geen stress meebrengt, al dan niet rechtstreeks of onrechtstreeks ?

Daarnaast weet ik niet hou oud je bent maar dit probleem sleept dacht ik al tientallen jaren of zoiets aan ? Dit put je bijnieren niet uit ?

OK dan maar, de mazzel. Je hebt hier al tig tips gekregen volgens mij.

Veel mensen die nog niet zo lang lid zijn weten niet wat er 15 jaar geleden is gebeurd.
Daarom heel in het kort.
Een poliep in de endeldarm, geen klachten, geen kanker.
Geopereerd, bestraald, stuk endeldarm verwijderd, stuk dikke darm verwijderd, tijdelijk stoma, verdoving via ruggenprik.
Na 6 maanden stoma verwijderd.
Dan mag men naar huis als de ontlasting weer op gang komt.
Niet dus, Nooit meer. Zenuwschade.
Zoek op LAR = Low Enterior Resection = 10 of 20x per dag op de WC en van ellende darmspoelingen doen.

Omdat de darmspoelingen goed werkten kon ik aardig functioneren .
Maar plotseling werken de darmspoelingen niet meer en heb ik neurogene darmen.
Had ik nog nooit van gehoord.

Zoek eens naar wat stress doet met de nervus vagus, de zenuw waar je hier veel over hebt geschreven. Wat denk je dat er gebeurt als iets dat zwak is onder spanning komt te staan?
Neem een elastiek, maak er een paar sneetjes in en je trekt het zo uit elkaar.
En je denkt dat jouw nervus vagus en andere zenuwen niet te lijden hebben onder stress?

Even een update. Ik heb wisselend goede en slechte dagen. Probeer er achter te komen waarom soms goed en soms slecht.
Het voelt wel alsof het hele lichaam van slag is door die buik.
Heb ik echt nooit eerder gehad.

Afgelopen zondag heb ik mijn leverdrankje genomen en een spoeling geprobeerd en die werkte. .

Daarna geen ontlasting meer gehad. Wel iedere dag tich keer naar de WC lopen.
De klacht van LAR-syndroom waar mensen GEEN endeldarm meer hebben is nou juist dat ze 10 of 20 keer per dag ontl. verliezen en daarom gaan spoelen en dat deed ik dus ook en het werkte goed.
Hoe neurogene darmen van binnen werken, ik heb geen idee.

In ieder geval is die buik sinds het begin van deze nieuwe klachten zeurderig.

Inmiddels is het weer tijd om te zorgen dat de darmen goed leeg worden.
Sinas, eigeel, olie, vit C en bitterzout genomen. Als het niet vanzelf gaat dan probeer ik vanavond een spoeling.

Ik merk dat ik eten slecht verdraag. smorgens gaat het het beste, maar zelfs van een klein beetje eten krijg ik maagpijn. Alsof het eten niet naar de darmen wil zakken. Nooit maagklachten gehad . Gisteren niet gegeten. Hele nacht wakker gelegen met zere benen
. Overdag geven benen minder pijn dan snachts. Niet slapen? dan maar wat anders doen. achterstallig info van factsforum bekeken.

Ik heb dus nu niets anders genomen dan leverdrankje.
ik merk dat ik geen behoefte heb aan eten .
Mijn voorkeur gaat tegenwoordig naar soep.

Romagi, met wat je schrijft begint het bij mij ook te duizelen , waar wordt je in dit leven misselijk van ?

Hoop dat niemand ooit met het LAR-syndroom EN neurogene darmen te maken krijgt.
Zoek eerst maar eens op wat dat inhoud.
Ik begrijp dat jullie er niets van begrijpen.
Dus laat maar.

Het beste advies dat ik kan geven: ga eens met een psycholoog praten. Nu hoor ik je denken: “maar ik ben toch niet gek?”.
Nee, je bent niet gek, maar je hebt wel te veel onrust en daar word je niet beter van. LAR-symdroom is heel erg, neurogene darmen zijn heel erg, daar twijfelt niemand hier aan. Je doet jezelf er geen plezier mee door er mee om te gaan zoals je nu doet.
Dag en nacht lezen, zoeken, aantekeningen maken, dingen proberen, dan toch maar weer een oud trucje proberen put je lichaam uit en dat geeft weer nieuwe klachten.

De stress is bij jou misschien zo hoog dat je het niet eens meer door hebt, omdat het normaal is geworden.
Zolang je niet begrijpt wat stress is en denkt dat dat perse betekent dat je zit te beven of dat het je stoelgang activeert in een spannende situatie ga je niet verder komen.
In plaats van dat je schrijft: zoek maar eens op wat dat inhoudt kan je beter zeggen “ik ben erg benieuwd of stress inderdaad invloed op mij heeft, want dat is iets waar ik nog niet eerder aan gedacht heb”. Het is jouw probleem en niet het probleem van een ander.

• Chronische verstopping: Door verstopping in de darm drukt de darm op de maag. Door deze verhoogde druk zal maaginhoud sneller omhoog stromen de slokdarm in.
Dit stond te lezen bij een artikel over babies en maagklachten

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan