Neurotoxines in nachtschades

Het verhaal over nachtschades kende ik al, eet al heel lang geen aardappels meer, soms een piepklein tomaatje, meer niet.

Toeval of niet?

Ik heb al jaaaaren jeuk op mijn rug en het viel me op dat ik op kantoor (terwijl ik daar archiefwerk doe) het nu redelijk rustig was met die plek. Soms moet ik gewoon stoppen met werken, zo geirriteerd is die plek.

Ik had paprika in huis en heb er eentje opgemaakt in de soep. Die soep is dus wel vet.

(wortel, prei, zoete aardappel en 1 paprika). Waarschijnlijk 2 liter.

Vandaag had ik weer jeuk op mijn rug, dat viel ook weer op. Nooit meer aan de nachtschade gedacht. Dat kleine beetje nachtschade denk ik dan nu, kan dat de oorzaak zijn? Het lijkt me eigenlijk wel, maar vreemd vind ik het ook tegelijkertijd.

 
De neurotoxinen in nachtschades schijnen te kunnens stapelen in je lichaam.

Een klein beetje meer neurotoxinen kan dan een groot effect hebben in je lichaam.

De spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen.

Ook is het mogelijk dat je lichaam heftiger reageert omdat er al lichte schade door de nachtschade neurotoxinen is ontstaan.

Of wellicht functioneert je lichaam nu gewoon beter - is je lichaam minder afgestompt omdat het wellicht gezonder is - waardoor het eerder reageert op stoffen die niet goed voor je zijn.

Ik houd zelf erg van nachtschades - pepers, paprika, tomaat, etc. - maar neem ze niet vaker dan 1 keer per week omdat ik anders te heftige reacties in mijn lichaam krijg.

 
ik heb het artikel nu ook gelezen. brrrr nachtschades ik wordt er een beetje bang van. Neurotoxins klinkt echt niet fijn en ik heb gehoord dat je van nachtschades gekke berichten gaat posten op het westonprice forum.

:lol:

gelukkig lijd ik daar nog niet aan, geloof ik.

seriously, ik ga er ook mee minderen zover ik daar niet al mee bezig was. Mijn vrouw is het er alleen niet mee eens, ik zal haar het artikel ook eens laten lezen

 
@Janse

1 keer per week post ik dan ook gekke berichten ;)

Tis een soort verslaving waar ik nog niet klaar mee ben..

De komende tijd maar eens wat versgemalen pepers door het eten doen..

Maakt de kleur/type/soort van de peperkorrels iets uit?

Groen, zwart, grijs, wit, rood?

 
En ik altijd maar denken dat Mediterraans eten met o.a. Ratatouille (paprika, aubergine, tomaten!) altijd zo gezond was. Zal dan wel meer zijn omdat dit verse eten altijd nog beter is dan de bewerkte voeding.

Hier thuis krijg ik het niet voor elkaar om helemaal nachtschadevrij te gaan. De rest van de familie wil (zelfgemaakte) frieten op z'n tijd, spaghetti bolognaise, lasagna, broodjes gezond met tomaat, etc.

Maar ik zal nadenken over goede vervangers.

 
Vraagje: zijn neuroxines in het bloed te constateren?

Op mijn leeftijd (75) heb ik lichte klachten maar is al lastig genoeg. Ik wil gewoon mobiel blijven en geen pijnklachten hebben. Daar heb ik veel voor over.

En Riney, pas als mensen genoeg klachten krijgen willen ze misschien veranderen.

De vraag is of je daar op moet wachten.

Ik heb een heel verhaal hierover uitgeprint en daar lees ik dat deze klachten regulier toch blijkbaar niet herkend en zoals gewoonlijk met medicatie "verholpen" worden.

 
Quote:
En Riney, pas als mensen genoeg klachten krijgen willen ze misschien veranderen.


Dat zou ik ook verwachten. Toch ken ik iemand die ondanks eczeem, spierklachten, rugpijn, reuma en artrose stug blijft doorgaan met het eten van nachtschaden, granen, soja en bakken met zoetigheid. Ondanks allerlei artikelen die ik over de schadelijke stoffen in deze 'voeding' heb laten lezen. En daarbij eet die persoon ook nog vegetarisch.

"Ik heb al van alles geprobeerd en af en toe (een paar keer per week) een paprika of tomaatje kan toch wel?"

Misschien zijn die klachten nog niet erg genoeg.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan