Neusbloedingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Zou kunnen maar dan mis je toch die informatie in het betreffende topic waar lievergezond het nu geplaatst heeft.

Lia

 
@ Alexandra: waarschuwing van iemand met Crohn die net als ik ook cayenne in de neus gestopt had: zij had er wel last van, maar ik niet hoor. Maar even om te laten zien dat dat dus ook kan:
Quote:
Nog even over de Cayenne; ik denk dat het een groot verschil maakt of je het op je voorhoofd smeert of in je neus zelf. Mijn slijmvliezen reageerden er ontzettend heftig op en ik kreeg er dus een snotneus en verstoppingen door. Je moet het zien als de ziekte van Crohn. Die mensen mogen immers ook geen pikant voedsel meer omdat hun darmwanden daar niet meer tegen kunnen. Zo werkt het bij mij ook, zowel in de darmen als in mijn neus. (vanmiddag even langs gewipt bij een Surinaamse [...]. Ze presenteerde me een bordje nasi met nogal wat kruiden en peper. Ik heb de hele avond winden lopen laten thuis. Kan er dus echt niet goed meer tegen).


(zou het zo slecht zijn die snotneus en die winden dan? Lijkt mij alleen maar positief.)

 
Nou ik heb gisteren extra veel cayennepeper in mijn neus gedaan.

Geen aanrader.

Toch maar voorzichtig zijn.

Puur de orale inname helpt tegen neusbloedingen.

Maar voor nog zoveel andere dingen.

En ik smeer het op mijn voorhoofd en bij de kaakholten, handen en voeten voor de bloeddoorstroming.

 
Blijkbaar werkt het dus ook ontgiftend. Het lijkt me dat je gaat snotteren juist een positief teken is. Komt de boel lekker los en kan de rotzooi eruit. Voorzichtig met je "neus vol stoppen", het is niet de bedoeling dat de boel wegbrandt!

 
Gisteravond dacht ik dat het snot uit mijn neus liep, dus ik snuit een zakdoek vol. Tot mijn verbazing had ik een bloedneus! Het eerste wat ik dacht was.... Cayennepeper! Om vervolgens te bedenken dat het waarschijnlijk een eenmalige actie is/was door mijn verkoudheid en ik het toch niet in huis heb.

 
Het kan vit. K-gebrek zijn en dus slechte stolling van bloed. Het kan een overdaad aan omega-3 zijn, waardoor je bloed te dun wordt. Het kunnen oude bloedproppen (ontstekingen) zijn die in je voorhoofdsholtes zaten en nu geloosd worden. Zomaar wat gedachtes. Ik zou het even aankijken als ik jou was. En je weet hoe ik over cayenne denk, mij niet gezien, in ieder geval!

Mike

 
Na een keelontstekking te lijf te zijn gegaan met heel veel H202 ben ik mijn holtes flink aan het leeggooien. Het zal bij het ontgiften horen. Vandaag was het na een hoestbui. Ik heb er anders nooit last van. Ben ook niet bang dat er iets aan de hand is. Het was meer hoe het dus werkt. Je merkt een klacht/probleem op en denkt gelijk aan wat er op t forum geschreven is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.191
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan