@lievergezond:
Ik heb ook al jaren last van blaasontstekingen. Mij was het vrijwel meteen duidelijk: ook na de seks. De dokter zei nadien altijd goed leegplassen, maar dat hielp afdoende en het kwam veel te vaak weer terug. Ik heb heel wat antibiotica-kuurtjes gehad. Soms achter elkaar
In die tijd zag ik daar ook geen kwaad in! Paar keer op kweek gezet en het was steeds een darmbacterie die in je blaas terecht was gekomen, die nare vorm van E-coli idd. Ik kreeg toen na veelvuldig AB slikken een zeer lage dosis AB capsule die ik steeds na de seks kon slikken, en zo bleef het een tijd weg. Maar toen deze capsules op waren, kwam het weer. Ik vroeg de dokter wat ik er aan kon doen. Zijn antwoord: "geen seks meer hebben." Juist ja! Ik bleef dus geteisterd door blaasontstekingen. De dokter zei ook dat waarschijnlijk mijn plasbuis wijder was en zo gemakkelijker inloop had van ongewenste darmbacteriën. Anatomie-pech en dat veel jonge meisjes dat hadden en dat het gewoon pech is, niets aan te doen aldus de dokter... Daar kon ik niet veel mee. Opplaats had ik chronisch een zwakke blaas, altijd in de nacht naar de WC, altijd nog een beetje uitplassen na het plassen en gewoon een lek gevoel. Dit heb ik toen opgelost met veel cranberrysap drinken om te spoelen en ik was er van verlost!!
Maar die blaasontstekingen zijn om gek van te worden en ja opplaats wordt de seks ook minder leuk, want te vaak was het weer raak en als het weer zo ver was dan hield ik even een tijd de boot af om mn blaas rust te gunnen. Niet fijn!
1,5 jaar geleden ben ik met voeding bezig en gezond gaan eten, ook heb ik geleerd dat AB helemaal niet goed zijn!
En dat het dus denk ik mijn darmflora is die de boosdoener is van de blaasontstekingen en niet een zwakke blaas. Bij een goede darmflora is de cultuur daar beter en loop je geen kans op infecties. Dus ik kreeg hoop! Als ik mn darmflora verbeter, wordt de kans op een blaasinfectie kleiner. In het begin van mn nieuwe gezonde leefwijze kreeg ik het nog eenmaal die ik met huis tuin en keukenhulpjes probeerde te overwinnen, maar opplaats trok het naar mn nieren. Dus toch AB. Dus nam ik xtra maatregelen: altijd goed wassen ervoor (douchen), altijd nadien plassen, water drinken, d-mannose capsule van Vogel. Ik heb het maanden buiten de deur weten te houden. Maar toch kwam het weer een keertje en huis-tuin-en keukenmiddelen hielpen niet om het weg te krijgen. Opplaats plas ik bloed en doet het zoveel pijn dat ik toch naar AB grijp. Nadien was het maanden weer weg, maar nu heb ik het weer afgelopen week
Ik had niet het douchen protocol toegepast, maar soms dan hebje daar geen zin in.
Mijn symptomen zijn, enkele dagen na de seks branderig gevoel. Veelvuldig plassen. Twee dagen later gaat het pijn doen. Nog later plas ik bloed en doet het heel veel pijn. Ik voel me dan ook ziekig. Het trekt dan rap naar boven.
Steeds zijn de indringers darmbacteriën. En steeds werkt nog dezelfde antibiotica gek genoeg. Ik ben nu voor het eerst in mn leven probiotica aan het slikken van Orthica. Ik hoop dat het iets doet met mijn darmcultuur. Verder ga ik me laten onderzoeken op candida, schimmels, en dergelijke bij een natuurarts en kijken hoe mijn darmflora gesteld is. Ik wil echt korte metten maken met die blaasontstekingen en NOOIT meer AB. Ik moet me echt richten op voorkomen, want als de infectie er is krijg ik het alternatief niet weg, en rap trekt het naar boven - mn nieren: misselijk, rugsteken bij nieren etc. Ik heb het nooit zo ver laten komen tot een nierbekkenontsteking, want ik had een vriendinnetje die dat had en die was doodziek en belandde in het ziekenhuis. Ze had haar blaasinfectie zeg maar verwaarloosd.
@lievergezond: ben je na de probiotica beter gaan voelen, ook in het geheel? Zijn je blaasontstekingen nu voorgoed weg? Ik heb btw nooit de pil geslikt.
@Food and mood: vet raar, maar ieder geval fijn dat je je beter voelt!! In elk geval geen AB! Er heerst wel veel griep nu, veel zieken hoor ik om me heen. Maar dat je dan bloed in je blaas krijgt is wel heel apart? Het kan zonder eerst een blaasontsteking, maar dan is het echt een nierprobleem (nierstenen oid). Ik las wel iets laatst op de site van kennisbanknatuurarts.info, wel mooi om te delen: "Angst en onrust belasten nieren en blaas; (daarom, draag uw last rustig; hij is nooit groter dan u dragen kunt, vertrouw daarom op de hoogste Kracht)"; Sterkte in elk geval!