niet goed in je vel

Of even doorgaan, als dat te doen is voor jullie.

Eventueel op een lager pitje, dus iets minder zeezout.

Stoppen en rustig opbouwen is ook een goed idee, het is inderdaad veel allemaal.

Doen wat jouw gevoel het beste lijkt.

Misschien kan je het hem vragen, dat meisje van 2 vraagt soms zelf om de druppels.

 
Margaretha,

Veel ASS-kinderen reageren slecht op gluten en melkeiwitten. Pas op met glutenvrije producten: veel kant-en-klare pruducten bevatten weliswaar geen gluten, maar wel een waslijst aan E-nummers. Terug naar de basis en alles zelf gaan maken is mijn advies.

Deze zomervakantie gaat mijn zoon het introductie GAPS-dieet volgen. Het idee daarachter is dat je een slechtwerkende darm heelt waardoor je uiteindelijk weer meer kan eten. Ik hoop hierbij met name op melk en melkproducten. En uiteindelijk verder met WAPF (Weston Price). Dat kan behoorlijk lang duren, maar als het help is het me dat wel waard.

Manon

 
Tanja,Om even op jouw verhaal terug te komen Natuurlijk krijgt ook vetten!hij krijgt roomboter op zijn brood,daarnaast ook vlees elke avond(vis lust hij niet)Hoe gebruik jij kokos olie?Jp bedankt:-)

 
Margaretha, ik lees bij jou:
Quote:
Ik ben mij juist heel erg bewust van het eten.Zo krijgt mijn zoontje SPeltbrood en pap van teff.Eet altijd verse groente


Dan ga ik er van uit dat jij dit als gezonde basis ziet. Dat is hier wel anders, de basis is hier vet, vet, vet, geen granen, grasgevoerd vlees, rauwe zuivel, eieren en groenten voor de smaak. Ik raadde je daarom aan om je wellicht iets meer in te lezen over wat Weston Price voedingswijze eigenlijk inhoud, omdat het de basis is van dit forum.

Ik gebruik kokosolie om in te bakken, door de saus en in de yoghurt/kefirsmoothie.

 
Misschien de titel van dit draadje aanpassen naar "niet goed in je veT" :?

 
Quote:
Ook eet rick spelt brood ipv gluten



In (zuurdesem) spelt brood zit ook gluten hoor.

En wat zit er eigenlijk in Teff?

Als orale magnesium niet goed valt dan kan je misschien magnesium spray gebruiken . Zie ook hier:

http://www.voedingisgezondheid.nl/magnesium_sub.html

Quote:
Ook geef ik mijn zoontje rijstmelk omdat Melk niet goed verteerd



Waarom niet gewoon geen 'melk'? Want rijstmelk heet dan wel melk maar heeft daar natuurlijk niets mee te maken behalve dat het ook wit is.

 
Dat boek van Brian Clement over supplementen raad ik echt aan!

http://www.bol.com/nl/p/supplementen-onder-de-loep/1001004007590040/

Je zult nooit meer op dezelfde manier naar een multivitamine kijken!

Quote:
Omdat ik vele artikels gelezen heb dat de groente en fruit zo weinig goede vitamine's meer bevat vond ik het wel noodzakelijk dat er een goede multi vitamine bij moest.


Al groeien groente en fruit in de meest mineraalrijke bodem, ze zullen je nooit de voedingsstoffen verschaffen die je nodig hebt. Telkens als ik ergens kom spreken en men maakt zelf een poster zie ik op die poster plaatjes staan van groente en fruit. Door decennialange propaganda zijn we groente en fruit gaan zien als het ultieme 'gezonde' voedsel (met daaraan gekoppeld natuurlijk de demonisering van dierlijke producten).

De orthomoleculaire wereld heeft ook baat bij dit verkeerde beeld, want dan kunnen ze je wijsmaken dat je wel supplementen moet slikken, omdat we uitgeputte bodems hebben, waardoor ons moderne voedsel onvoldoende voedingsstoffen bevat. Brian Clement heeft een goed boek geschreven over supplementen. Jammer dat hij een veganist is.

Als men een poster voor mijn lezingen wil maken, wat zou er dan op moeten staan? Een ei, een biefstuk en een glas rauwe melk natuurlijk! De meest voedzame voeding die er bestaat is dierlijke voeding van een hoge kwaliteit. Dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Lees dit eens:

https://www.fatsforum.nl/topic/vergelijking-brood-met-dierlijk-voedsel-lever

Mike

 
@Wimck funny:-)not dus!!!

@ Mike heel erg bedankt voor je tips hier kan ik wat mee!De spirullina ben ik helemaal gestopt en ik heb gisteravond nog een fles bleu ice liver oil besteld.Het keltisch zout ga ik volgende week weer mee starten.Hoeveel mag ik mijn zoontje geven?

 
Ik heb het boek ' supplementen onder de lóep' voor driekwart ( in een adem!) gelezen en ik moet zeggen dat ik nu inderdaad heel anders tegen supplementen aan kijk... Altijd al wel een soort van onderbuikgevoel erover gehad, maar dit boek maakt echt heel veel duidelijk!! Een echte aanrader dus! Mike, bedankt voor de tip!

Ps Ik heb wel een paar lievelingetjes onder de supplementen: Depyroll, R Lipoic Acid, vit. C, blue iced levertraan en jodium, h2o2 en keltisch zeezout. Naar mijn eer en geweten zijn deze wel goed voor mij:) Mike, correct me if i'm wrong!

 
Clement zegt ook niet dat alle supplementen per definitie verkeerd zijn. Hij legt alleen bloot hoezeer de supplementenindustrie je net zo goed bedondert en dat is m.i. een goede zaak. Er heerst nog teveel het (foutieve) beeld dat orthomoleculaire supplementen een soort van 'natuurlijke' therapie zijn. Jouw opsomming van supplementen is prima, hoewel ik wel mijn vraagtekens zet bij de effectiviteit van Depyrrol.

Mike

 
Ik ben benieuwd naar je twijfel over Depyroll. Ik ben er in 2002 mee begonnen en gebruik het nu met pauzemomenten.

In 2002 heb ik er enorm veel baat bij gehad. Ik kon in die tijd nog maar 100 meter lopen, mede door mijn ziekte EDS.

Bijna rolstelafhankelijk. Door het gebruik van 1 per dag kon ik ineens bijna een berg beklimmen. Ik veranderde er enorm door!

Wanneer ik nu met tussenpozen een onderhoudsdosis neem merk ik dat hele grote voordeel niet meer. Maar ik ben nooit meer zo slecht geweest als in 2002 en daarvoor. Ik heb ook wel twijfels over Depyroll, maar ik kan nog niet aanwijzen wat het is. Ik weet nl. niet of het 100% natuurlijke ingrediënten zijn. Ook weleens gehoord van opeenstapeling bij veelvuldig gebruik, vandaar dat ik het nu voorzichtig gebuik. Ben benieuwd naar jouw onderbouwing;)

 
Mijn onderbouwing is heel simpel: volgens mij hebben we hier te maken met een synthetisch vitamine- en mineralencomplex. Zelfs de DA verkoopt het en dat zou je ook aan het denken moeten zetten, want dergelijke drogisterijketens verkopen de grootst mogelijke rotzooi!

Mike

 
Hmmmm.... Ik dacht dat dit door meneer Kamsteeg ontwikkeld was, had verwacht dat hij beter zou weten:( Heb daar een beetje blind op vertrouwd..... :roll:

 
Meneer Kamsteeg komt met een nieuwe benaming (HPU) voor een oude kwaal: bijnieruitputting. Bijnieruitputting veroorzaakt een tekort aan maagzuur, waardoor precies die vitamines en mineralen die in Depyrrol zitten niet opgenomen worden. Als Kamsteeg een beetje basishormonenleer had bestudeerd was noch de diagnose HPU, noch het middel (Depyrrol) niet nodig geweest!

Mike

 
De DA is naar mij idee een hééél klein beetje beter dan de andere grote drogisterijen ze verkopen naast alle gebruikelijke rotzooi ook solgar.

 
Heel interessant Mike, zo had ik het nog niet bekeken... Misschien kun je er eens iets over schrijven :wink:

HPU versus bijnieruitputting. Scheelt me weer een supplementje :D

Af en toe denk je al veel te weten, maar met dit inzicht weet ik weer weinig realiseer ik me :oops:

Ik ga me hier zéker in verdiepen! Heb de Adrenal al een behoorlijke tijd niet meer genomen, denk daar nu ook wel weer aan.

 
Maar met dien verstande dat het niet met Depyroll aangepakt hoeft te worden, toch? :roll:

Ik bedoelde dus de uitleg over hoe je het aan moet pakken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.511
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan