No 'poo of toch niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik was mijn haar eigenlijk altijd alleen met water en aan het einde spoel ik het na met ijskoud water. Dit doe ik al maanden zo en het werkt prima. Maar ik heb nooit echt veel last gehad van vet haar.

Ik merk trouwens dat mijn haar op z'n mooist is, als het een keer helemaal nat geworden is door regen! Dat heeft er zeker mee te maken dat regen veel zuurstof bevat e.d.?

 
Hier een artikel over wassen met honing...

http://empoweredsustenance.com/diy-honey-shampoo/

 
@Debsy, dat is de link die ook in het artikel in de bovenste post genoemd werd... Geen idee hoeveel mensen dat artikel ook gelezen hebben.

 
Oh.....

Nou ik reageerde puur op dat topic titel. Had het artikel niet gelezen die je had gelinkt.

Maar interessant Vrysuyver. Ik heb ook t idee dat het mijn haar meer kwaad dan goed heeft gedaan!

 
Geeft natuurlijk niet Debsy. Ik dacht al, die zal vast het artikel niet gelezen hebben.

Ik ga ook de honing shampoo proberen.

 
Bij mij werkt het wel nu bijna twee maanden later. Ik heb wel gemerkt dat ik in begin te weinig baking soda oplossing heb gebruikt. Nu ik meer gebruik is mijn haar na elke was helemaal schoon en ik hoef het steeds minder vaak met baking soda te wasen. Dus ik doe een paar keer met alleen water wassen dan als er te veel vet op zit een keer met baking soda. Soms met een druppel tee tree oil. In de tussen tijd kam ik mijn haar met luizen kammetje.

Voordeel: geen wondjes meer op de huid en natuurlijk veel minder vet haar.

 
Ik heb geprobeerd mijn haar met honing te wassen, maar het bleef zelfs na 2 keer wassen vet bij de wortels. De honing voelt wel aan als een fantastische conditioner! Ik had ook nauwelijks last van haaruitval tijdens het wassen.

De honing deed me wel herinneren aan het wassen met eigeel, dat ik wel eens eerder geprobeerd had. Het was mij toen goed bevallen, want mijn haar was echt niet vet meer. Het nadeel was wel dat mijn haar er statisch van werd. Ik denk wel dat de combinatie van wassen met eigeel en vervolgens honing gebruiken als conditioner een goed resultaat geeft (naast het feit dat het klinkt als een prettige manier van haren wassen!).

 
Luizen kammetje niet omdat ik luizen heb maar om talg wat uit te smeren/eraf te halen. :lol:

 
Quote:
Baking soda met appelazijn werkt bij mij wel goed. Ik was het er nu al vele maanden zo mee, maar het geeft zo nu en dan wisselende resultaten. Als mijn haar dof en breekbaar aanvoelt na het wassen, dan moet er gewoon meer appelazijn in om de pH te verlagen. Als het na het wassen nog vet is, dan heeft de baking soda niet goed zijn werk kunnen doen. Ik heb gemerkt dat het betere resultaten geeft wanneer de baking soda op droog haar wordt aangebracht i.p.v. dat je je haar eerst nat maakt.


@ Boterbloem: In welke verhoudingen maak jij een mix van appelazijn en Baking Soda?

Ik was nu al een paar weken mijn haar om de paar dagen met appelazijn, ik heb zo'n mini sprayflesje wat heel erg handig werkt. De rest van de dagen spoel ik het gewoon uit met water, zonder azijn. Op zich werkt het bij mij wel goed, mijn haar ziet er best gezond uit momenteel. Maar wellicht is een oplossing (in de juiste verhoudingen) van Baking Soda en azijn nog wel beter.

Ik heb niet zoals ik in sommige posts lees, mijn haar eerst 'gestript'.

 
Quote:
"Wassen met zeep en shampoo is helemaal niet goed. Het ontvet je huid en je haar, dat in reactie daarop meer vet gaat aanmaken. Wat de meeste mensen doen, is eerst hun huid en haar ontvetten om het vervolgens weer in het vet te zetten met allerlei dure verzorgingsproducten."

Vroeger gebruikte Green Evelien 'natuurlijk wel' zeep en shampoo, net als ieder ander. "Je kunt daar ook niet zomaar mee ophouden, dat moet je langzaam afbouwen. Eerst ben ik mij minder vaak gaan wassen, om mijn lichaam voor te bereiden op minder vet aanmaken. Daarna ben ik steeds minder zeep en shampoo gaan gebruiken, totdat mijn huid en haar er helemaal aan gewend waren." Evelien haalt een hand door haar haren. "Je ziet het: helemaal niet vet." Vriend Marcel heeft gemillimeterd haar, daar is niet veel aan te zien. Maar de dikke blonde haardos van Olaf en de pijpenkrullen van Linde zien er inderdaad schoon en allerminst vet uit.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groe...gebruikt-geen-tandpasta-zeep-of-shampoo.dhtml

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan