No Reservations

Webmaster

New member
Hierbij maak ik jullie attent op het programma No Reservations dat elke avond om 20.00 u op 24 Kitchen wordt uitgezonden:

http://www.24kitchen.nl/programma-no-reservations

Ik kijk dit programma altijd met veel plezier. Het heet 'no reservations', omdat Anthony Bourdain niet eet in dure restaurants, waar je vantevoren moet reserveren, maar in lokale eethuizen, waar hij ook de lokale, traditionele gerechten eet. Herhaaldelijk komt orgaanvlees voorbij, er is zelfs een waarschuwing vooraf dat ouders hun kinderen moeten behoeden voor mogelijk schokkende beelden! Jawel, vandaag de dag wordt het als potentieel schokkend beschouwd als we de dieren zien die we opeten!

Mike

Ben nu de uitzending van vanavond aan het kijken, waaruit blijkt dat Bourdain eigenlijk een straatschoffie is uit New York, die afwasser was in een restaurant en moest waarnemen voor de chef-kok tijdens de voorbereiding van een bruiloftsdiner, omdat de chef-kok en de bruid van bil gingen. :-)

Een legendarische uitspraak die ik Bourdain in deze aflevering heb horen doen:

"Er is een rechtstreeks verband tussen de inname van dierlijke eiwitten en gevoel voor humor." Waarna hij veganisten vergelijkt met Hezbollah. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen, een man naar mijn hart!

Mike

Zojuist weer een klassieker van de hand van Bourdain. Hij kan behoorlijk 'onbeschoft' (lees: politiek incorrect) zijn en is daarmee tegengif voor al die brave TV-koks. Zet hem bijv. eens af tegen die nichterige Rudolph die 24 Kitchen domineert. Als hij geen homo is, dan zit hij nog stevig in de kast!

Mike

Wat heb jij tegen nichten;)

Ik kijk dat programma ook vaak,heerlijk om te zien.Al gruwel ik wel vaak van wat hij allemaal naar binnen werkt.Gordon Ramsey is trouwens pas echt onbeschoft bah

Vaak laten ze tussendoor op 24 Kitchen stukjes zien van die Rudolph. In een van die fragmenten zegt hij op nichterige toon:

"Als je nu iets anders aan het doen bent - en dat kan ook heel leuk zijn, hoor - zou dat wel heel erg jammer zijn."

Puke. Vomit. Barf. Hurl.

Hoe politiek correct kan iemand zijn?

Mike

Net het fimpje gezien waarin Anthony Bourdain rauw zeehondenvlees eet bij een gezin van Inuiten. Cool! Vooral zijn commentaar is midden in de roos. Heb je trouwens de reacties gelezen van de zichzelf veel te serieus nemende veganist onder het filmpje? Verder bewijs voor de stelling van Bourdain dat veganisten een soort humorloze voedsel-Hezbollah zijn!

Mike

Geen idee, maar ze zeggen dank tegen het dier, verspillen werkelijk niets van het dier en een heel gezin kan ervan eten.

Mike

Nou als zon beest is doodgeknuppeld zoals je vaak ziet dan zou ik dat vlees niet moeten hebben.En heb ik geen goed woord over voor die mensen.

Quote:
Nou als zon beest is doodgeknuppeld zoals je vaak ziet dan zou ik dat vlees niet moeten hebben.En heb ik geen goed woord over voor die mensen.

Jij gunt dat vlees liever aan een ijsbeer die de zeehond, met zijn klauwen en tanden uit elkaar scheurt, daar het dier anders niet in zijn bek past?

Ook niet Ufo,vind ik ook vreselijk.Maar een ijsbeer kan niet nadenken zoals wij.Het kan ook met 1 flinke tik op de nek of hoofd weet ik veel hoe dat beter kan.Maar zoals je op sommige filmpjes ziet,dat ze dat beest lopen te meppen vind ik gewoon erg.

hier heb je een langere versie van het filmpje, hij is dood geschoten.

Dat dood knuppelen gebeurd als er gejacht om het bont en verder niks gebruikt wordt ze willen dan geen gaatjes in het bont. Dit zijn volgens mij ook geen inuit.

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. De beelden die jij hebt gezien zijn van professionele zeehondenknuppelaars (die overigens ook met haken werken) die jonge zeehondjes niet meer zien als dieren, maar als handel. Het enige wat voor hen telt is de zeehondenpels en wat deze opbrengt. Het interesseert ze ook niet hoe het dier aan zijn eind komt en wat er met de rest van het dier gebeurt. Pure verspilling dus, op basis van gewetenloze commercie.

Dit heeft natuurlijk niets te maken met de jacht. Neem het voorbeeld van die ijsbeer. Roofdieren gaan over het algemeen meteen voor de keel en knijpen de luchtpijp af. Ze hebben geen baat bij langdurig lijden van het dier, alles moet juist zo snel mogelijk gebeuren, want er zijn altijd meerdere kapers op de kust die het maar wat prettig vinden dat een ander dier het vuile werk al voor ze heeft gedaan.

De primitieve mens werkte volgens hetzelfde principe. Je laat je leiden door je sentiment, op basis van TV-beelden die geen enkele relatie hebben met primitieve jacht op dieren om te overleven. Je bent appels met peren aan het vergelijken. Eerlijk gezegd is dat zeehondenvlees dat Anthony Bourdain in dat fimpje eet vele malen eerlijker dan willekeurig welk biologisch of biologisch-dynamisch grasgevoerd stukje vlees dat wij graag eten, want in ieder geval had die zeehond nog een eerlijke vluchtkans!

Mike

Quote:
Neem het voorbeeld van die ijsbeer. Roofdieren gaan over het algemeen meteen voor de keel en knijpen de luchtpijp af.

Dat klopt, maar in het geval van de ijsbeer; die slaat zijn prooi eerst bewusteloos, alvorens de keel door te bijten.

Dat bewusteloos slaan is wellicht enigszins vergelijkbaar het het knuppelen...

als dat met een goede klap is, dan is er toch geen leed?

Als ik mijn kippen slacht is dat ook met een klap van de hakbijl...

Geweldig programma! Kijk het graag tijdens het diner :)

Toffe sfeer en interessant!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan