No Reservations

Dat was lachen gisteren avond, het gesprek met die bankier in Gordon Ramsey restaurant in Dubai. Bourdain en de bankier waren het niet echt met elkaar eens over hoe gastarbeiders behandeld worden en ontwikkelingspolitiek van Dubai. Daarna vraagt Bourdain om advies over aandelen, wel of niet kopen en dan wordt een gerecht geserveerd met een roomsaus. Bankier roept dat hij geen roomsaus wil, houdt niet zo van room, zegt Bourdain daarop dat ie geen advies meer nodig heeft van hem. :-D

Was inderdaad gouden televisie, zulke unieke programma's zie je niet vaak! Ziet er niet best uit voor Gordon Ramsay als er anderhalve man en een paardenkop in zijn restaurant zitten. Vergelijk dat eens met die lokale kleine restaurantjes daar, soms is er nog zoiets als gerechtigheid!

Mike

Zo dadelijk om 17.00 u maar liefst drie afleveringen van No Reservations op 24 Kitchen. Ik ga kijken! Laatst blikte Anthony Bourdain terug op de laatste zes jaar vanwege de 100e aflevering. In een vroege aflevering at hij ergsns de slechtste biefstuk die hij ooit had gegeten. Zijn commentaar: "Deze steak is als Paris Hilton - geen vet en geen karakter." :mrgreen:

Mike

Afgelopen donderdag een aflevering gezien. Een erg boeiende serie! Heb er van genoten.

Kan je deze serie ook ergens via internet bekijken met ondertiteling? Ik heb deze zender niet en lijkt me toch wel een leuk programma om te zien.

Gerrit heeft eerder in deze thread een internetlink geplaatst naar afleveringen van No Reservations. Ze zijn echter niet ondertiteld.

Mike

Dan ga ik t gewoon zonder ondertiteling doen, met die voeding van tegenwoordig moet dat geen probleem meer zijn :lol: ( en anders moet ik nog even wat voedingstekorten wegwerken :P)

De aflevering van gisteravond met Josh Homme van Queens of the Stone Age was een regelrecht kunstwerkje! Ik ben trouwens Anthony's eerste boek, Kitchen Confidential, aan het lezen. Zeer amusant en informatief! Speciaal voor jullie het volgende, door mij vertaalde, citaat:

Quote:
Voor iedere zichzelf respecterende chefkok vormen vegetariers, en hun Hezbollah-achtige splintergroepering, een voortdurende bron van ergernis. Zonder kalfsbouillon, reuzel, worst, orgaanvlees, fond of zelfs stinkkaas is er voor mij geen leven. Vegetariers zijn de vijanden van alles wat goed en fatsoenlijk is aan de mensheid, een belediging van alles waar ik voor sta, het pure genot van voedsel. Deze waterhoofden beweren dat het lichaam een tempel is die niet dient te worden besmet met dierlijke eiwitten. Ze hameren erop dat het gezonder is, alhoewel elke vegetarische ober(in) waar ik ooit mee gewerkt heb bezwijkt aan ook maar het gerucht van een verkoudheid.

:mrgreen:

Mike

Ik ga even autistisch door op het geciteerde woord stinkkaas van Anthony: ik vind het zo lekker.

Hoe meer ammoniaklucht hoe beter:-)

Hier nog een 'toetje':

Quote:
Amoeben worden echter het makkelijkst overgebracht via de verwerking van rauwe, ongekookte groenten, vooral tijdens het wassen van saladegroenten en bladgroenten. Denk daar dus maar eens aan de volgende keer dat je diepe tongzoenen uitwisselt met een vegetarier.

Mike

Het mag dan wel pasen zijn, maar afgelopen donderdag zond 24 Kitchen een kerstspecial uit van No Reservations. Aangezien ik afgelopen donderdag een lezing had in Eindhoven, heb ik deze uitzending opgenomen en gisteren bekeken. Opnieuw een echte beauty, deze aflevering! Dit is echt onwerkelijk goede televisie!

Mike

vanmorgen was er een recept over kalfstong op, het gezicht dat mijn vriend trok............:-) botermals vlees hihi

wat de boer niet kent........

In de aflevering van afgelopen vrijdag, over Mozambique, zegt Tony: "Wat voorstanders van vegetarisme maar niet schijnen te begrijpen is dat een groot gedeelte van de wereld noodgedwongen vegetarisch is. En men is daar allesbehalve blij mee."

Hij had het over armoe. In Mozambique barst het bijvoorbeeld van dierlijk zeevoedsel, maar omdat gekoeld transport de prijs opdrijft, kunnen de binnenlandse inwoners dit niet betalen. Zij eten hoofdzakelijk casavewortel, een zetmeelbron i.p.v. een eiwitbron.

Mike

Heb vanavond een aflevering gezien waar hij oa in tsjernobyl was,best heftig zeg.

De nieuwe serie Parts Unknown is goed begonnen zo te zien maar nog niet te vinden op you tube of elders. Ik houd hem in de gaten. :-D

Vandaag heb ik het boek Raw Medium van Bourdain uitgelezen. Aan het eind van het boek staat een interview met hem. Twee uitspraken die bij mij een snaar raakten (mijn vertaling):

Quote:
Ik ben gek op een goede discussie. Ik heb een hekel aan mensen die zich op slinkse wijze onttrekken aan een goede discussie.

Klinkt als wat ik vaak politieke correctheid noem. Bourdain heeft daar een broertje dood aan - en terecht!

Quote:
Het feit dat niets me ene moer intesseert is een goed zakelijk model voor mij gebleken.

Een man naar mijn hart!

Mike

Momenteel lees ik The Nasty Bits van Anthony Bourdain. Ik wil jullie dit door mij vertaalde citaat over een vegetarisch menu in Engelse pubs niet onthouden:

Quote:
En een vegetarisch menu? In een kroeg? Vegetariers in een kroeg? Voor hun eigen bestwil moeten vegetariers nooit in de nabijheid komen van kwaliteitsbieren en -ales. Ze worden er alleen maar luidruchtig en agressief van en ze missen de fysieke kracht en de agressieve persoonlijkheid om hun dronken woorden kracht bij te zetten.

:mrgreen:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan