Noodkreet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mugs
  • Startdatum Startdatum
@Kaaskanlekkerzijn: Oke, snap het. Ja moraal gaan we morgen proberen wat aan te doen. Heb mn zoontje meegenomen, die brengt wat jong leven in huis.

En chemo ben ik ook helemaal tegen. Helaas heeft hij daar in het begin wel voor gekozen, was gelukkig een "lichte" en daar is hij nu ook vanaf.

Net de ozontherapeut gesproken en die raadt inderdaad ook een Vit C infuus aan, hopelijk morgen al. En daarnaast ontgiften.

He fijn dat iedereen zo meedenkt, gaan we positief de nacht in.

 
Mugs: heb je ook gedacht aan mariadistelzaad http://www.kenkkruidenshop.nl/a-19781689/mariadistelzaad/mariadistelzaad-1-kg/ (enige kruid naast stinkende gouwe dat alleen veel minder makkelijk te gebruiken is dat de lever helpt nieuw cellen aan te maken) en koffieklysma's die de lever helpen ontgiften (de mariadistel ook trouwens) -halve eetlepel per dag malen in bijv. een elektrische koffiemolen en bijv. in de yoghurt doen of kokend water erbij en afkooksel opdrinken- door een enorme glutathionboost teweeg te brengen in de lever. Koffieklysma's gaan via de anus, maar in de endeldarm zit een poortader met een korte verbinding naar de lever: https://www.fatsforum.nl/topic/klysma

Nog even over de koffieklysma's: ik heb een keer naar marathonsessies geluisterd van alternatieve kankerartsen: zonder uitzondering loofden ze de koffieklysma: in de Gersontherapie wel 6 per dag gemiddeld. Omdat het de lever aanzet te ontgiften zonder de lever al te zeer geweld aan te doen.

 
Een probleem met ontgiften en dus ook met zuurstof is dat je organen dat ontgiften wel aan moeten kunnen, de afvalstoffen moeten er wel uit kunnen.

Van teveel afvalstoffen wordt je heel moe en met een verstopping klinkt dat wel logisch.

Aan de andere kant is volgens mij ook zuurstof de enige uitweg.

Jullie zullen een evenwicht moeten zoeken tussen zoveel mogelijk zuurstof en niet teveel.

Een ander probleem is dat de vetvertering nu slecht lijkt te werken, dat is lastig als je je energie voornamelijk uit vet haalt.

Ik ben voor ketogeen, maar als je vet slecht verteerd?

 
Quote:
Graviola : het schijnt de bloeddruk te verlagen, en dat doet de ozontherapie ook al


Terechte opmerking.

Hier gezien dat het ook mogelijk is om thee op basis van graviola bladeren in te nemen. Misschien dat deze link bijkomende nuttige info oplevert :

http://zuurzakbladerenindonesie.wordpress.com/wetenschappelijk-onderzoek/

Tevens is het optie om bladeren op de plaats van de ontsteking te leggen, zie

http://zuurzakbladerenindonesie.wordpress.com/2013/05/01/zuurzak-effectief-tegen-kanker/#more-22

 
Beste Mug, ik hoop heel erg dat de moeite die je vader nu doet voor zijn gezondheid resultaat zal hebben.

Ik weet niet hoe oud/jong hij is maar veel mensen zullen die moeite allemaal niet willen doen.

Echter, ik heb meer dan 4 jaar geleden een vrij zware operatie gehad aan poliepen, gelukkig geen kanker.(ik ben de jongste niet meer) Ik had nooit eerder een operatie gehad en werd door de arts gewaarschuwd dat ik het niet te licht moest opvatten. Dat deed ik ook niet, maar ik had zowiezo geen idee, dus kon me er niets bij voorstellen. Ik ging volledig fit het ziekenhuis in, maar de dag na de operatie is alles 100% veranderd. Maar geestelijk had ik me daarop voorbereid. Ik zei tegen mijn kinderen, kom de 1e dag maar niet, dan lig ik met allemaal slangetjes enz. Sommige mensen zullen zich hier wel in herkennen.

Voor mijzelf werkt die geestelijke aanvaarding heel goed. Het is moeilijk uit te leggen, gewoon alles nemen zoals het komt. Hoe beter dit lukt hoe beter het voor hem is. Waarom ik dit vertel? Jouw vader neemt nu heel wat hooi op zijn vork, heeft zelfs al de leverkuur gedaan terwijl daar kanker zit. Dat is niet niks. Logisch dat hij moe is en slap. Niemand verwacht dat hij weer naast zijn bed staat te dansen. Hij mag moe en slap zijn. Niet zichzelf dwingen dingen te doen waar hij te moe voor is. Laat hem lekker slapen. Hopelijk heeft hij geen pijn, want dat is erger. We kennen hem niet maar iedereen leeft mee.

Ik hoop dat hij de rust en het vertrouwen kan vinden om er weer bovenop te komen.

 
Ik heb bijna een jaar lang iedere morgen twee eigelen, 1 grapefruit geperst en 50 ml olijfolie genomen om mijn lever en gal te ondersteunen. Gevoelsmatig duwde dat de boel zachtaardig aan, gaf het de nodige voedingsmiddelen om de dag mee te beginnen en ondersteunde het de lever en de galblaas zelf. Misschien iets voor je vader?

Mochten er ook ontstekingen zijn bij zijn alvleesklier, ondersteunen met bica.

 
@JP: Ja precies, dat lijkt mij ook het probleem. Vet eten en zuurstof lijkt de enige echte oplossing, en de tips over mariadistel, graviola en eigeeldrankje lijken we ook erg goed, maar ik denk niet dat hij het op dit moment aankan. Vannacht heeft hij slecht geslapen, krampjes. Die zijn nu weg. Vanochtend was het huilen met de pet op, heel slap en tot niks in staat. Maar inmiddels gaat het wat beter, hij heeft al even buiten gezeten. Ik vind hem er in het gezicht best goed uitzien, niet echt geel of bleek ofzo.

Vit C infuus vandaag is niet doorgegaan omdat hij er niet tussen kon worden gepland. Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet of dat op dit moment een goed idee is. Ik krijg toch het idee dat hij zich eerst wat beter moet voelen, dat hij op dit moment weinig extras aankan. Schipperen tussen zorgen dat er wat goeds binnenkomt, maar ook weer niet te veel vet.

Hij eet nu overdag zo zuurdesembrood, ei, yoghurt. Hij heeft niet veel zin aan eten, maar het staat hem ook niet tegen ofzo. Als je niet zoveel honger hebt, wat betekent dat dan eigenlijk? Wil je lichaam dan ook weinig? Of moet je juist veel eten als je ziek bent?

 
Urine en ontlasting waren wat beter vanochtend trouwens; ontlasting wat meer bruin, en urine normaal.

 
Ik zou stoppen met zuurdesembrood. Honger de kankercellen uit door ze geen enkele bron van zetmeel (en dus glucose) te geven. Als het lichaam aangeeft niet te willen eten, doet het dit omdat het alle kracht en energie wil aanwenden om te helen en spijsvertering is een energierovend proces. Dit signaal moeten we respecteren en dus weinig of niets eten.

Mike

 
Oke, bedankt, ja dat klinkt logisch. Is ook wel een opluchting, dat hij niet het gevoel hoeft te hebben dat hij te weinig eet ofzo.

@liesje: Ik had nog niet gereageerd, maar bedankt voor je opbeurende reactie. Ik heb hem gezegd dat hij het gewoon moet proberen te nemen hoe het komt en hij vond dat inderdaad ook. Hij heeft gelukkig geen pijn.

Vandaag ook wat afleiding proberen te vinden met tennis en wielrennen op tv, en hoewel hij er niet zoveel interesse voor heeft lijkt het hem toch wat op te beuren om te zien wat er nog meer in de wereld speelt.

 
Het is bekend dat mensen die ziek zijn weinig trek hebben in eten. Hoewel er uitzonderingen zijn. Inderdaad, het lichaam heeft veel energie nodig om beter te worden. Zodra hij zich beter voelt kan hij de schade inhalen. Hij houdt dus van sport. Dat geeft in ieder geval afleiding. Een goed teken dat hij dat af en toe kan opbrengen. Anders duurt de dag zo lang en ligt hij maar te piekeren. Heeft hij TV bij z,n bed?

Woont hij bij jullie? Een beetje reuring om hem heen?

 
Even een update. Gister was geen goeie dag; heel slap. Afgelopen nacht heeft mn vader heel weinig geslapen, rugpijn en geen slaappil genomen. Vandaag wel een beetje geslapen, en eigenlijk vond ik het voor de rest een redelijke dag. Zijn urine heeft weer een gewone kleur, en de ontlasting is bruin. Er lijkt dus wel wat gal bij te komen. Verder heeft hij ook geen pijn (behalve rugpijn van het zitten/liggen). Buik is niet meer zo hard, ook nog niet helemaal zacht, maar beetje ertussenin. Ook weer wat sport gekeken op tv voor de afleiding vandaag. Grootste probleem (aan de buitenkant tenminste) is dat hij grenzeloos slap en zwak is.

at liesje: hij woont niet bij ons, maar we zitten nu wel bij mijn ouders in huis (ik woon in het buitenland). Hij is overdag gewoon beneden gelukkig, dus een beetje reuring is er.

Waarom/hoe gaan mensen eigenlijk dood aan ontstekingen? Kan het orgaan zijn normale werk dan niet meer doen ofzo? Of is het iets anders?

 
Beste allemaal

Mijn vader is helaas overleden, ongeveer anderhalve week na mijn laatste bericht. Op het laatst ging het heel snel. Hij heeft gelukkig niet veel pijn gehad.

Heel hartelijk dank aan iedereen die met ons mee heeft gedacht. Het is erg jammer dat we deze weg niet eerder voor hem zijn ingeslagen, hij was al te ziek. Maar ik heb sterk het gevoel dat hij op een hele mooie plek is en dat hij bij ons is. Toch zag ik er een beetje tegenop om het hier te melden, vandaar dat ik het nu pas meld.

 
Gecondoleerd met het verlies. Fijn dat je in zijn laatste dagen hier nog voor hem hebt kunnen zorgen.

 
hallo Mugs, veel sterkte voor je.

Je hebt je nog wel zo sterk gemaakt voor hem, maar kennelijk was het toch zijn tijd.

 
Gecondoleerd en sterkte met het verlies. Gelukkig inderdaad dat hij niet veel pijn heeft gehad. Het gat dat hij achterlaat is groot. Sterkte!

 
Dankjullie wel voor het medeleven. Ja, het is een heel groot verlies... Maar we proberen de mooie tijden vast te houden en zijn ook heel dankbaar voor wat hij ons heeft gegeven.

Nogmaals dank aan iedereen,

Mugs

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan