Waarom is verdoving een probleem?
Die vraag is eenvoudig te beantwoorden: omdat dit niet in de koran genoemd wordt. En dat is vandaag de dag gezien vrij logisch, omdat de mensheid en de wereld, anders dan de islam, in 14 eeuwen wél een evolutie hebben doorgemaakt waarbij de mogelijkheid tot verdoving eenvoudig bestaat en inmiddels gelukkig (!) verplicht is. Ik durf overigens te wedden dat als moslims in persoon, wegens een ziekte of aandoening, geopereerd moeten worden verdoving wél is toegestaan en dat niemand daar dan moeilijk over doet, ondanks dat dit eveneens NIET in de koran staat…
Toch hoort u moslims nu openlijk klagen dat zij ‘tegengewerkt’ worden in het belijden van hun ‘geloof’, omdat verdoven volgens de koran niet zou mogen. Er staat echter nérgens dat dit niet zou mogen, dus wie heeft dit verzonnen/bepaald? Sterker nog, en ik citeer: “De imams wijzen erop dat het verdoven van het dier vóór de slacht in principe niet is toegestaan. Maar gebeurt dat daarna om de bewegingen van het beest te stoppen, zoals dat vorig jaar noodgedwongen is afgesproken met de overheid, dan mag dat wel”… Blijkbaar staat het verdoven van een dier TIJDENS de slacht (na 40 seconden) dus wél in de koran? En dan nog, hoeveel tijd gaat er overheen voordat die verdoving alsnog wordt gegeven en hoe lang lijdt het dier extra tot de verdoving uiteindelijk werkt? Dat roept bij mij echter de vraag op: wordt er dus vooraf NIET verplicht (!) verdoofd als dit na 40 seconden pas ‘mag’? Wie verzint deze achterlijke regelgeving en waar is het toezicht op het ‘verplicht’ verdoven bij slachten? Is 40 seconden lijden geen lijden? Waar komen die 40 seconden vandaan? Had Allah een stopwatch?
https://ejbron.wordpress.com/2018/08/23/red-sus-scrofa-de-slachtschapen/
Mike