Gaan wij met de ‘vluchtelingen’ terug naar de ‘middeleeuwen’?
In de westerse wereld passen sommige mensen hun dagelijkse gewoontes al aan, worden de woorden zorgvuldig gekozen en zijn er in elk land no-go wijken ontstaan. Hoe lang blijft deze kruik te water gaan ‘voordat ‘ie barst’, en wie gaan dan geslachtofferd worden?
Aanvallen op klaarlichte dag in druk bevolkte stedelijke gebieden. Londen maakte al melding van 15.000 geregistreerde steekincidenten in 2018. Zweden is reeds verloren en als vakantieland niet meer veilig te bezoeken, Duitsland is hard op weg dezelfde richting op te gaan en in vele andere landen zijn ook brandhaarden. Ook Amsterdam is onder leiding van … snel aan het afglijden. Binnenkort zou daar de overvloed aan toeristen wel eens voorgoed opgelost kunnen zijn. Een land, een streek, een stad zien afglijden gaat razend snel en kan in luttele weken of een enkele dag plaatsvinden.
De wal gaat het schip keren, de EU vaart niet de koers van de burgers, overal ter wereld zien we de protesten gesteund door miljoenen mensen, we moeten – hoe dan ook – schoon schip gaan maken voordat we op de klippen lopen.
“Ik twijfel al lang aan de wijsheid van de Nederlanders en ik weet niet in welk rijtje ik jou kan plaatsen?
https://gedachtenvoer.nl/2019/08/14/gaan-wij-met-de-vluchtelingen-terug-naar-de-middeleeuwen/