Omvolking

Dit soort (kinder) attractieparken lijken vaak wat 'onverwachte' kanten te bevatten. Zo heeft het park Koningin Julianatoren in Apeldoorn een nogal merkwaardige eigenaar, Dick Kreekel. https://www.looopings.nl/weblog/2652/Dronken-eigenaar-Julianatoren-bedreigt-bezoekers.html Het schijnt dat hij onder andere zwangere vrouwen in de buik heeft geslagen en zich op talloze andere manieren heeft misdragen. Daarnaast, is het toevallig dat de locatie van het park zo dicht bij Paleis het Loo is?

Jij denkt op.de juiste manier, Kierch! Zouden er daar ook kinderen verdwijnen, net als in die Disney-pretparken?

Mike

'In 1965 kwam de uitkijktoren in handen van de gemeente, die het bouwwerk verkocht aan Dik Kreekel. De familie Kreekel was ook eigenaar van het uit 1937 daterende pretpark Prins Bernard. Toen dat park in 1966 sloot, nam Dik Kreekel de attracties mee naar de enkele honderden meters verderop gelegen Koningin Juliana Toren. Op die plek ontstond een geliefd kinderpretpark dat tegenwoordig simpelweg Julianatoren heet, genoemd naar de toren die midden tussen de attracties staat en inmiddels een Rijksmonument is.' https://www.parkplanet.nl/parkprofielen-nederland-othermenu-16/1959-koningin-juliana-toren

Toevallig ook vlak bij 'de naald', het donkerste monument van Nederland.

Nothing to see here.

Landgoed Duinrell ligt bij het duingebied Meijendel bij Wassenaar, tussen Scheveningen en Katwijk. Het is een gebied met veel bunkers uit de Tweede Wereldoorlog. Wordt daar iets verborgen gehouden? De Bunkers van Rijksdorp liggen aan de andere kant van de weg. Ik zeg niet dat daar foute dingen gebeuren. Er zijn wel eens open dagen in die bunkers. Maar je weet nooit wat zich onder de grond afspeelt.

Ik ken het gebied rond Duinrell wel. Vroeger kwam ik wel eens in het park. De top van de rodelbaan ligt op een 40 meter hoge duin.
Aan de andere kant van de Katwijkseweg en Wassenaarseslag liggen bunkers.
Het park was van een graaf, die in 2018 in overleden. In 2001 hadden zijn twee zonen (graaf of baron?) het park overgenomen.
Van Zuylen van Nijevelt is een adelijke familie. Er is in Wassenaar een staat naar ze vernoemd. De Van Zuilen van Nijeveltstraat.
Adel heeft koninklijke banden.
Koningshuizen en pedofilie is ook geen onbekende.

Het zijn zomaar een paar gedachten.

De kopschoppers hebben nu de eerste dode op hun geweten - een BEJAARDE man!?

?s=19

?s=19

?s=19

?s=19

?s=19

?s=19

Mike

Het gaat goed met Nederland. Dit is al het vierde 'incident' in Den Haag in een paar dagen.
Eerst in Moerwijk, daarna twee keer in het aangrenzende Rijswijk waar ik vijf dagen per week doorheen fiets en nu weer in Den Haag. De Willem de Zwijgerlaan ligt in een goede buurt, het Statenkwartier.

Onze redding gaat uit Amerika komen en van mij mag het eerder gisteren dan vandaag zijn.

Ik heb zo'n spuitbus met verfspray.
https://shootinggear.nl/tiw-verfspray/

Het kan handig zijn, maar het doet niks tegen iemand met een gesloten helm of skibril.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.558
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan