Omvolking

Het bezit van een luchtdrukwapen of kruisboog is niet verboden, maar het mag niet in het openbaar worden gedragen.

Luchtdrukwapens & kruisbogen vallen in de wapenwet onder categorie 4 wapens.

Tot deze categorie behoren de wapens die niet door de overheid verboden zijn om in huis te hebben, maar wel om deze publiekelijk te dragen.

https://www.dicks.nl/schietsport/wapenwetgeving-betreft-luchtdrukwapens-kruisbogen.html

Dan word het wel lastig zo als het dagelijks bij je wil dragen.
Anderzijds, die lui doen zelf ook niks anders. Alleen hen word de hand boven het hoofd gehouden.

Laat je niet gek maken. Zij dragen messen, vuurwapens, zelfs machetes! FUCK wat mag, er mag zoveel niet, het gaat om VEILIGHEID!

MIke

Laat je niet gek maken. Zij dragen messen, vuurwapens, zelfs machetes! FUCK wat mag, er mag zoveel niet, het gaat om VEILIGHEID!

Daar zit wel wat in. Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik zat hier nog eens over na te denken.
Als je op straat wordt aangevallen door een groep witte Jordies die nieuw lijken en te zijn en die willen experimenteren zijn er een paar mogelijkheden:
1. Jezelf laten aftuigen. Niet de beste optie.
2. Vechten. Is een optie, maar tegen een grote groep wordt dat alsnog lastig.
3. Wegrennen. Wordt lastig als ze rondom staan.
4. Hopen dat er toevallig politie is. Gebeurt niet.
5. De wet overtreden en met een wapen dat tuig uitschakelen om jezelf te verdedigen.

Optie 5 klinkt als het beste, omdat bij een aanval door meerdere personen punt 1 t/m 4 kansloos zijn.

Het nadeel van een luchtdrukpistool is dat er geen groot magazijn in zit. Meestal kan er maar 1 kogel in en in duurdere modellen 5 kogels.

?s=19

Vanochtend op het nieuws: aantal plofkraken fors toegenomen, ABN-AMRO haalt pinautomaten in 'risicogebieden' weg. Welke gebieden zijn dat en wat is de bevolkingssamenstelling van deze gebieden? Ik heb wel zo'n vermoeden...

Mike

Donkergetint. Wat een toeval. Het had ook zwart kunnen zijn.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3970796/73-jarige-man-gewond-na-afweren-woningovervallers

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan