Vluchtelingenbeleid EU onverenigbare cultuur clash, ik pas mijn toekomstplannen al aan, …
Onderstaande betoog heeft opnieuw alles te maken met de aanstaande EU verkiezingen. Daar gaan de stemmers de richting bepalen van Europa en net als met de Brexit zullen de niet stemmers, de mensen die niet kwamen opdagen spijt krijgen. En dit is waarom ik dat denk, …
Deze quote verwoorden mijn gevoelens perfect: “Before the creation of the welfare state, immigrants who came to this country were for the most part attracted by America’s reputation as a land of freedom and opportunity. Laws and customs that then prevailed required immigrants to carve out their individual destinies by their own labor, perseverance, intelligence, and determination.” — James Thornton Vertaald: “Vóór de oprichting van de verzorgingsstaat werden immigranten die naar dit land (Amerika) kwamen grotendeels aangetrokken door de reputatie van Amerika als een land van vrijheid en kansen. Wetten en gebruiken die toen de overhand hadden, vereisten dat immigranten hun individuele lotsbestemming moesten bepalen door hun eigen arbeid , doorzettingsvermogen, intelligentie en vastberadenheid.”
… zo ging dat toen, …
America, dat in feite een smeltkroes is van Europeanen die naar het beloofde land afreisden kregen daar alle mogelijkheden zich te ontplooien. Je kon daar wat bereiken als je de handen uit de mauwen stak, er werd je niet teveel in de weg gelegd qua regelgeving. Maar je moest wel zelf aan de slag, als je plannen niet slaagden dan wachten je een bankje in het park om de nacht door te brengen en zelfs dat bankje moest je zelf ‘regelen’, niets werd je kado gedaan. Dat was de norm, dat werd door een iedereen aanvaart en niemand had daar problemen mee. Iedereen had dezelfde kansen om op een ieder zijn eigen niveau en verlangen een toekomst op te bouwen.
https://gedachtenvoer.nl/2019/05/14/vluchtelingenbeleid-eu-onverenigbare-cultuur-clash-ik-pas-mijn-toekomstplannen-al-aan/