Ik voel mij als lid ONGEHOORD en daarom zeg ik mijn lidmaatschap op.
De laatste dagen is het onrustig rondom de aanstelling van @JoostNiemoller
bij Ongehoord Nederland.
Wat is er gebeurd?
Joost was tijdens de Coronaperiode nogal uitgesproken (en dan druk ik mij nog zachtjes uit) in de richting van diegenen die zich niet lieten vaccineren. En juist deze Joost is nu hoofdredacteur gemaakt bij Ongehoord Nederland.
Hoe is dit mogelijk? Lees rustig verder.
Nu heb ik bewust even gewacht met reageren op deze ontwikkelingen.
Dit mede in de hoop dat Joost met excuses zou komen voor zijn gedrag tijdens de pijnlijke Coronaperiode of dat het bestuur met hele goede motivaties zou komen. Maar niets van dat alles.
Zo keek ik de uitzending van vandaag, dinsdag 18 februari, terug. Daarin werd uitvoerig de polarisatie gesproken tijdens de Coronaperiode. In de begeleidende tekst stond te lezen: "Velen van u zijn uitgesloten in coronatijd – met bijbehorende polarisatie tot gevolg. Nu rijst de vraag: hoe werken we toe naar verbinding?’"
Een mooi onderwerp voor Joost om aan te schuiven aan tafel dacht ik. Zelfs @willem_engel
werd als troef uitgenodigd als pleister op de wonde voor alle leden die zich geschoffeerd voelen.
Maar niets!
Er werd tijdens de uitzending vooral OVER Joost gesproken maar Joost zelf schitterde door afwezigheid.
Vermoedelijk te bang om volledig van tafel te worden geveegd door iemand als Willem Engel.
Maar op X laat Joost wel van zich horen. Zo haalt hij allerlei artikelen aan waarin hij zijn gelijk tijdens de Coronaperiode nog eens probeert te onderstrepen. Artikelen waar @BumblebeeJoe
nog eens met een ijzersterkte post gehakt van maakt.
Ook schrijft hij: “Even voor alle echte of vermeende afhakers van ON hier omdat ze er niet tegen kunnen dat ik een andere mening over vaccinaties heb dan zij: Het ga je goed. Het verschil tussen jullie en mij is dat ik wel andere meningen wil laten horen.”
Als je de teksten van Joost leest die hij tijdens de Coronaperiode plaatste, dan is dit alles behalve wat hij heeft gedaan. Hij wilde vooral zijn eigen mening aan anderen opdringen, roepende om een vaccinatieplicht en een volledige lockdown.
Kortom, geen enkel menselijk inzicht van medeleven over de laatste jaren. Dit ondanks zijn aanstelling als hoofdredacteur van ON!
Ik ben nog even de uitzendingen terug gaan kijken van de afgelopen week en wat schetste mijn verbazing: vorige week dinsdag 11 februari, zat Joost al aan tafel bij ON. Samen met Gideon van Meijeren en Carine Knapen.
Hij zat aan tafel als journalist. Het viel mij overigens op hoe vaak Joost Gideon in de reden viel. Vermoedelijk bewust van zijn nieuwe functie leek het erop dat hij wilde voorkomen dat Gideon de kans kreeg Forum voor Democratie te promoten. Kijk het zelf terug. Ik ben benieuwd of jou dit ook opvalt.
Joost werd, let wel, twee dagen later, op 13 februari benoemd tot hoofdredacteur!!!
Kortom, ze wisten op 11 februari natuurlijk allang dat Joost deze functie zou krijgen en probeerde denk ik het publiek even warm te stomen. Misschien even de reacties peilen zoals de MSM dit ook doet.
Ook heb ik gezocht naar een vacature voor een nieuwe hoofdredacteur. Die heb ik niet kunnen vinden. Het lijkt erop dat hij via de traditionele baantjescarrousel naar binnen is gehaald. Mocht je andere informatie hebben, laat het vooral even weten.
Ondertussen doen mensen als @rblommestijn
en @JJKrispijn
hard hun best om aan te geven dat ze echt denken dat ON hier enorm op vooruit gaat. Of de leden dat ook denken valt te bezien. Ik zie dat het vooral opzeggingen regent.
Nu waren er in de Coronaperiode drie type mensen:
1. De meelopers
2. De aanjagers en
3. De mensen van het verzet
De grootste groep bestond uit de meelopers. Geprogrammeerd door het gevolgde onderwijs, de Main Stream Media, De Politiek, hun omgeving, noem het maar op. Velen vertrouwden vooral op de Overheid en het door de MSM geselecteerde groepje ‘experts’.
Je had ook de aanjagers, zoals ik ze noem. Aangespoord door figuren als Hugo de Jonge, Marc Rutte, Marc van Ranst, Marion Koopmans en velen anderen, riepen zij op voor strengere maatregelen en zwaardere straffen voor de ‘afvalligen’. Deze groep deed mee aan de grootste polarisatieslag sinds de Tweede Wereldoorlog.
En je had de mensen die niet meededen, ook wel ‘het verzet’ genoemd. Sommigen in die groep spraken zich uit, sommigen niet. Maar wat er ook gebeurde, ze deden niet mee. Het was deze groep die de meeste shit over zich heen kreeg en vaak weg werden gezet als criminelen. Mocht jij tot die groep behoren, dan wil ik je hiervoor nogmaals bedanken.
Velen hebben mij de laatste jaren bedankt voor de rol die ik gedurende die periode heb genomen. Weet dat ik heel veel kracht heb mogen putten uit het feit dat wij als groep zijn blijven staan en niet zijn gezwicht.
Ik heb in die periode regelmatig in mijn bed liggen janken van dankbaarheid voor jouw aanwezigheid nadat we weer eens van velden werden verjaagd, van pleinen werden geslagen of een nacht in een cel moesten doorbrengen toen we besloten om niet te vertrekken.
Ik wil je bedanken voor het niet zwijgen onder de onmenselijke, psychologische en manipulatieve druk die op je werd uitgeoefend door met name de mensen uit de tweede groep, de aanjagers. Deze mensen gingen er, zonder enig respect voor hun medemens, met de botte bijl in.
Maar Mordechaï, mag Joost dan niet vinden wat hij wil? Zal je mij misschien vragen.
Zeker wel!
De vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft heilig. Maar dat is volgens mij niet de vraag die we onszelf zouden moeten stellen.
De vraag die wij onszelf zouden moeten stellen is:
‘In welke realiteit is het oké om iemand als Joost Niemöller hoofdredacteur te maken van een omroep die haar pilaren heeft gebouwd op de groep mensen die door Joost zo werden gehaat en uitgekafferd tijdens Corona?’
Ik kan mij geen enkele realiteit voorstellen waarin dit oké is en dus rest mij niets anders dan mijn lidmaatschap op te zeggen.
Mocht Joost de eer aan zichzelf houden en vertrekken, tot inkeer komen en zijn excuses aanbieden of mocht ON afscheid nemen van Joost dan zal ik mijn lidmaatschap en steun aan ON zeker heroverwegen.