onderwijs

Ik denk zelf dat thuisonderwijs niet echt de oplossing gaat zijn om de kids te beschermen. De meeste lesstof die ze op school krijgen moet je thuis ook geven dacht ik. En je komt er op die manier ook niet onderuit om je kids niet te laten vaccineren op school. Ze vinden wel weer andere omwegen om ervoor te zorgen dat je kids gevaccineerd zullen worden. Je hebt de wet deelgezag bijv en gooien het op: gezondheid kind wordt belemmerd, ontwikkeling wordt belemmerd blabla.ze klooien nu al aan allerlei wetten enzo.

Tenzij het allemaal niet zover zal komen dan pas kunnen we gerust zijn.
 
Niet zo depri Sampjes. Dit is hun plan, maar ze zullen daarin gedwarsboomd worden.
Afijn, ik heb het formulier op het gemeentehuis ingeleverd en mijn kleintje blijft thuis en de andere 2 zullen vast binnen 2 maanden in de volgende lockdown ook weer thuis zijn.
 
Wat als iedereen nu eens stopt met betalen van schoolgeld. Lijkt me zeer redelijk.

1. vanwege de onzin die ze ingeprent krijgen, en 2, vanwege het feit dat door Corona de kinderen meer thuis zijn dan op school zouden ouders juist een vergoeding moeten krijgen iplv betalen.
 
Ik doel eigenlijk op het stoppen van school geld betalen voor een heel jaar. Dat kost toch wel meer dan 40 euro?
 
@naief, heeft niet zozeer met depri te maken ik bedoel alleen maar te zeggen dat zo een slangen overheid op allerlei manieren zal proberen om hun doelen te bereiken. Alleen al als je kijkt naar de afgelopen maanden wat mijn kids aan linkse propaganda op school kregen en de shaming van Trump.
Maar ik denk zelf ook niet dat het allemaal zo ver zal komen qua vaccins dan enzo wat betreft indoctrinatie dat is al gaande.

@Binc: hier betalen wij alleen de ‘vrijwillig’gedwongen ouderbijdrage. Schoolgeld is volgens mij pas wanneer ze naar de middelbare school gaan. Ik ben het met je eens, die zouden wij niet moet betalen. Zij hadden ons moeten betalen!
 
we zitten op the same page Sampjes

Een interessante pagina voor de nieuwe lichting thuisscholers:
http://www.richtingbezwaar.nl/

Zoals het hier staat, zal de leerplichtambtenaar mij, als hij zelf de wet volgt, ons automatisch toestemming moeten geven.
En als ik lees wat onder richtingsbezwaar wordt verstaan, wringt het inderdaad tussen de school en mij in de levensovertuiging. Om nu te omschrijven wat mijn levensovertuiging is, phoe. Maar dat hoef ik dus ook niet.
Affirmatie: de leerplichtambtenaar volgt de wet zoals deze bedoelt is
 
De vraag is of de wetgeving wel legitiem is ivm. Het zeerecht hoe wij berecht worden.
Het is niet voor niets dat er op dat onderwerp zoveel te doen is want indien eea ook voor de reguliere wetgeving geldig is is daarmee de gehele legitimiteit onderuit gehaald.
Misschien dat anderen daar wat meer over kunnen vertellen.

Dit omdat boetes ed die nu gegeven worden ook niet rechtsgeldig zijn ivm. Dat zeerecht verhaal.

 
Wat heeft zeerecht te maken met onderwijs? Ik zie de link niet eigenlijk.


Vrijwillig gedwongen bijdrage. 2 tegenovergestelde principes. Daar is niks vrijwillig aan.
Hoe thuisonderwijs precies gaat is mij niet bekend. Maar je hebt wel meer zelf in de hand bij thuisonderwijs.

Maar goed, voor degenen die wel schoolgeld betalen terwijl de scholen niet toegankelijk zijn waar het voor bedoeld is is er geen enkele reden om dan te betalen. Zij zouden idd de ouders moeten betalen.

Ik duim voor je dat het gaat lukken naïef!

 
Oké. Ik had er nooit van gehoord.
Ben wel benieuwd idd of anderen hier meer van weten.
 
Korte versie:

NL (en bijna alle landen ter wereld) is een corporatie onder maritieme wetgeving. Zodra ouders hun kinderen aangeven bij het gemeentehuis om ze te laten registreren in het geboorteregister registreren ze geen natuurlijk persoon, maar een persoon. Deze persoon is een product van de corporatie, dat als onderpand dient voor de door de corporatie gecreeerde schulden. Als jij post krijgt van het CIJB of de Belastingdienst zie je je naam en adres in hoofdletters staan. Dat ben jij niet als natuurlijk persoon, maar als persoon (product) en dus hoef jij het gezag van de overheid helemaal niet te erkennen.

Dit is ook wat ik probeerde te vertellen tijdens onze bijeenkomst bij Marijan. Grondrechten en mensenrechten zijn door God gegeven geboorterechten waaraan niet te tornen valt. Alleen omdat men daaronder een systeem heeft gebouwd op basis van maritiem recht geeft hen nog steeds niet een volmacht om onze soevereiniteit af te nemen. Tenzij we hier toestemming aan verlenen natuurlijk, door boetes aan te vechten, betalingsregelingen aan te gaan of te zwichten voor andere vormen van staatsintimidatie. Burgerfront werkt nog steeds aan een boekwerk om ons hierover te scholen, maar het duurt wat langer voor de Bond tegen Overheidszaken om dit te voltooien dan verwacht. Het is geen sprint maar een marathon, beter dit goed doen en dan duurt het wat langer dan het haastig afraffelen, ook al dringt de tijd en voelen we allemaal de urgentie.

Concreet houdt dit in m.b.t. (thuis)onderwijs dat er helemaal geen leerplicht is, dat ouders uit zichzelf de plicht zullen voelen om hun kinderen te onderwijzen wat ze maar willen, wanneer ze dat maar willen en op welke manier ze dat maar willen. De mens heeft geen overheid nodig om overgeleverde wijsheden door te geven aan het nageslacht. Wat moet je nu eigenlijk werkelijk leren om iets te maken van jezelf in het leven? Lezen, schrijven en rekenen. That's it.  Je leert toch ook praten via je ouders? Alle andere vaardigheden leer je spelenderwijs als kind en d.m.v. oudere vrienden en opnieuw je ouders en evt. andere familieleden. De meest succesvolle mensen op aarde zijn ongeschoold en maken gebruik van zelfbedachte methodes die niet op  school worden onderwezen.

Mike
 
Ja, zo klinkt het ook heel logisch en meest normaal. Daarom zouden we ook geen verzoek hoeven moeten doen om ons soeverein te laten verklaren omdat we van Nature al soeverein zijn. Dit automatisch recht is ons afgenomen door de staat om iedereen als marionet voor hun te laten functioneren.
Niet voor niks zijn de meest geschoolde academische mensen het meest nuttig voor de staat. Ik heb alleen nooit geweten dat er een wet bestaat met de naam zeerecht waar dit in beschreven staat.
 
Ik heb alleen nooit geweten dat er een wet bestaat met de naam zeerecht waar dit in beschreven staat.

ik ook niet Binc, je loopt achter met lezen over dit onderwerp. Besteed daar maar eens een avondje aan. O.a. topic https://www.fatsforum.nl/forums/topic/birth-certificate-soevereiniteit-commis-law/ Verder staat het goed verspreid.

Toch ben ik wel blij dat mijn elektricien naar school geweest is Mike.
Tegelijkertijd, doet het me denken aan de verhalen van mijn vader. Veel gingen tot hun 14e naar school. Dan hadden ze de lagere school afgerond. En heel wat van die jonge lui, die wel wat in hun mars hadden, zijn er ook gekomen. Maar dat was in de tijd voor de elite ons wijs maakte dat we overal diploma's voor nodig hebben. Tegelijkertijd, zijn die diploma's en keurmerken ook niet nutteloos. 20 jaar geleden was ik in NZ en keek daar op tv een soort helpprogramma. Daar had je dus weinig diploma's nodig en als jij loodgieter wou zijn, dan doe je dat toch gewoon. Afijn in dat programma zag je dus alle shit die al die 'vaklui' aanrichten. En een kennis vertelde eens dat hij bij een verzekeringsagent ging werken nadat hij gestopt was met zijn kleine boerderij. Op het einde van zijn werkzame leven hield hij een afscheidspraatje en toen schrok zijn huidige baas dat hij er achter kwam dat een ongeschoold iemand al die jaren een verzekeringsagent was geweest.
De pijn zit erin, dat we zijn gaan geloven dat we dom zijn en allemaal in ons hokje zijn gaan zitten en de hele maatschappij zo hebben (laten) inrichten. Ik ben zeker voor school, ik heb er ook veel nuttigs geleerd. Maar in de juiste handen, had ik in die jaren natuurlijk 4x zoveel geleerd.
 
Interessant dat zeerecht, ik kende het ook niet.

@Binc: die vrijwillig gedwongen ouderbijdrage wil zeggen: er staat vrijwillig maar als je niet betaald blijft de directrice je net zo lang stalken tot je betaald! Via je kinderen die dat weer van de juf horen en emails. Schandalig maar zo gaat het echt hier.
Het is bedoeld voor het Sint feest, kerst , uitjes, sportdag enz.
 
Goed uitgelegd mike dank daarvoor.
Ik zit als een bok op de haverkist mbt dat boek.
En idd beter wat langer en voed dan snel raffelwerk.
Als je die jongens nog spreekt van BF of BOZ geef ze maar n compliment ze werken aan het paard van troje 👍👍👍
 
Dit was ook de reden voor mij om aansluiting te maken met BF. Helaas liep het stuk op de weigering van Jeroen om zich te distantieren van Wouter Raatgever. Overigens heb ik het alweer bijgelegd met Jeroen, hij heeft me laten weten dat ik altijd weer welkom ben bij BF. Ik weet het op dit moment allemaal niet, heb tijd voor mezelf nodig. Ik vertrouw momenteel op komt tijd, komt raad.

Mike
 
Een mens heeft van nature een schat aan mogelijkheden meegekregen.

‘De intuïtieve geest is een heilig geschenk
en de rationele geest haar trouwe dienaar.

We hebben een maatschappij gecreëerd,
die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten.’
Carl Gustav Jung (1875-1961),
psycholoog/psychiater

Al vroeg begint in het leven van een kind de militaire training, n.b. de ouders zelf beginne hiermee, niet in de laatste plaats door aangifte te doen (zo jong en dan al een misdadiger). De ouders persen hun kind in grotendeels hetzelfde harnas waarin ze zelf zijn opgegroeid. Kan je het de ouders kwalijk nemen? Ja, ze hadden beter kunnen weten, maar waren te druk met bang te zijn voor allerlei grotendeels denkbeeldige gevaren die de overheid en de maatschappij telkens maar inzetten om de mens zich vooral niet vrij te laten voelen, laat staan intuïtief te leven.
Eenmaal ontdekt hoe het werkelijk zit is er nog een weg te gaan om van die ellende af te komen, uit jouw gevangenis te komen! Ook jij (en ik) bent gevoelig voor angst, dat is natuurlijk, maar heeft zich onnatuurlijk ontwikkeld. Vrijheid zal de eigen verantwoordelijkheid weer laten opbloeien, onderdrukking leidt tot vijandschap.
 
Nou ja, een beetje sporten is wel gezond natuurlijk. Maar je bedoelt waarschijnlijk dat we als het op verdediging aankomt nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan