oorlog tegen de boer

Mark kan niet anders. De meerderheid van de boeren staat pal achter BBB en FvD is te 'radicaal' voor de meeste boeren. As Mark zich achter FvD zou scharen zouden veel boeren opstappen bij FDF. De 'rechtse' boeren zijn centrum rechts, gewoon nog steeds CDA en VVD diep in hun hart.

Mike

FvD, (Gideon) heeft heel vaak toenadering gezocht met FdF. Blijkbaar vinden ze Forum toch te controversieel.
Volgens mij nog niet eens qua inhoud van het programma maar meer Thierry, en misschien ook Gideon als persoon die ze niet aanspreekt. Thierry is niet volks genoeg voor ze, ze identificeren zich niet met hem, hoewel hij meer voor ze doet dan wie dan ook. Gaat dus bewust of onbewust weer over emotie die het wint van ratio, ook bij boeren. Van Haga is wat gewoner, minder uitgesproken persoonlijkheid, dat werkt waarschijnlijk beter voor ze.

Laat FDF hier niet mee zien dat ze eigenlijk geen vertrouwen hebben in de BBB, zonder Caroline openlijk af te vallen? Al met al is het opzich niet verkeerd als BvNL nieuwe kiezers weet te trekken. Liever BvNL dan de VVD.

Vooral als Wybren stiekem op de achtergrond samenwerkt met Thierry. Vooralsnog is dit slechts een theorie. Maar als het klopt, dan doet FDF via een listige omweg alsnog zaken met FvD. Ik hoor links en rechts dat Van Hage controlled oppo is, want hij zou in de zak zitten van de banken (vooral ING). Zou kunnen, maar wat als hij ook die lui voor de gek weet te houden? Een en al speculatie, ik weet het. Ik heb diverse mensen gesproken die Wybren 'kennen' en die zweren mij dat de breuk met Thierry echt was of dat hij echt van de banken is. Maar in hoeverre kennen ze Wybren echt? Misschien is het wel een uitstekende acteur. Als ik vervolgens naar de mensen zelf kijk die dit beweren en wat ze me allemaal doorsturen, dan betwijfel ik of ze wel over goede mensenkennis beschikken...

Mike

Vooral als Wybren stiekem op de achtergrond samenwerkt met Thierry. Vooralsnog is dit slechts een theorie. Maar als het klopt, dan doet FDF via een listige omweg alsnog zaken met FvD. Ik hoor links en rechts dat Van Hage controlled oppo is, want hij zou in de zak zitten van de banken (vooral ING). Zou kunnen, maar wat als hij ook die lui voor de gek weet te houden? Een en al speculatie, ik weet het. Ik heb diverse mensen gesproken die Wybren 'kennen' en die zweren mij dat de breuk met Thierry echt was of dat hij echt van de banken is. Maar in hoeverre kennen ze Wybren echt? Misschien is het wel een uitstekende acteur. Als ik vervolgens naar de mensen zelf kijk die dit beweren en wat ze me allemaal doorsturen, dan betwijfel ik of ze wel over goede mensenkennis beschikken...

Mike
Over de breuk met van Haga heb je Thierry nauwelijks wat horen vertellen.
Over de breuk met de weglopers van JA21 was hij heel vaak heel duidelijk.

Ik denk niet dat van Haga nu in de zak zit van de banken, maar hij zou het wel kunnen gaan zitten, maw, hoe sterk is hij als het er echt op aankomt, hoe gevoelig is hij voor toenemende druk, hoeveel heeft hij te verliezen. Zoals Mike zei, hij heeft nog veel kenmerken van een traditionele politicus, dus gevoelig voor het poldersyndroom. Daar ging de breuk ook over, dat was nav de 4/5 mei herdenkingsposter van Thierry dat NL zijn vrijheid verloor in 2020. Dus echt weer dat Nederlandse; ‘ ja ok, je hebt misschien wel een punt, maar hou het even gezellig.’ Maar een mens kan veranderen, misschien is van Haga inmiddels ook wat steviger geworden. Zo niet, dan is het wachten op de dag dat hij verklaart ‘dat stikstof inderdaad wel een probleem is, maar minder dan gedacht’, en komen de boeren voor de tweede keer bedrogen uit.

Mijn theorie is dat de ophef over de 4 mei-poster gespeeld was. De electorale buit was binnen en het centrum-rechtse stemkanon WvH nam de ex-VVD'ers mee die afgeknapt waren op Rutte zodat Thierry zijn bloedhonden Van Meijeren en Van Houwelingen los kon laten zonder dat hij 'strategisch' hoefde te zijn. BVNL en FvD hebben daarna dubbele spreektijd gehad, waarbij ze ieder hun eigen gematigde of 'radicale' doelgroep bedienden, terwijl ze op hoofdzaken exact hetzelfde stemden. Irregular warfare.

Mike

• Leuk
Waarderingen: Bull
Over de breuk met van Haga heb je Thierry nauwelijks wat horen vertellen.
Over de breuk met de weglopers van JA21 was hij heel vaak heel duidelijk.
Ik hoor Thierry wel af en toe een sneer uithalen naar Haga, maar echt lang heeft hij er inderdaad nooit over gesproken. Op Twitter zie ik soms mensen die bij BvNL zitten kritische dingen plaatsen, en dat is toch wel van Forumkwaliteit. Wie weet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan