oorlog tegen de boer

?s=20

Uiteraard hebben de zogenaamde deugers meteen kritiek wanneer de boeren een deur rammen.

Ik vind het ook niet verstandig om geweld te gaan gebruiken. Alle in- en uitgangen van dat provinciehuis blokkeren is een beter idee.

De boeren en hun voortbestaan staat op het spel, bedrijven van generatie op generatie.
Ik vind dit geweld nog wel mee vallen.

Ik vind het ook meevallen. Het was maar een klein zetje. Maar ik vind ook dat ze uit moeten kijken dat ze zichzelf niet begeven op het niveau van die klimaat activisten.
Op deze manier zou het zomaar kunnen dat ze de steun van burgers verliezen. Bovendien staan ze daar met een doel. Op de manier zoals ze zichzelf nu gedragen is nog maar de vraag of ze dat doel gaan bereiken.
Ik heb er mijn twijfels bij. Dit was overigens niet het enige akkefietje. Er schijnt ook een politie paard aangereden te zijn met een trekker. Of het waar is weet ik niet. Ik geloof dan ook niet dat dit moedwillig gedaan is maar per ongeluk en het opgeblazen word. Er zijn meer boeren onderweg las ik. Ik denk dat je geen oorlog moet maken. Vijand te vriend houden is in mijn beleving de beste optie. Heel begrijpelijk dat ze ontzettend kwaad zijn. Maar wanneer dat de overhand neemt bereik je het tegenovergestelde.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4884456/boerenprotest-groningen-provinciehuis-demonstrant-politiepaard?amp&__twitter_impression=true

En dit waarbij mensen bijna aangereden worden.
Sorry, maar ik vind dat ze doorslaan nu.

?s=20

?s=20

Het zouden zomaar saboteurs kunnen zijn die zich misdragen. Dit natuurlijk om de boeren een slechte naam te geven.

Dat zou wellicht kunnen. Maar ik vind het ver gezocht als ik eerlijk ben. In elk geval is er wel een sfeer gecreëerd waarbij er eerder kwaadheid heerst dan dat het doel waarvoor ze daarheen gingen te bereiken. Als er 1 begint gaat de rest mee en bereik je niks meer.

Edwin, stel dat het idd saboteurs zijn zoals jij zegt. Waarom dan alleen in Groningen? De rest van het land is het niet uit de hand gelopen namelijk.

Ik denk dat de meningen over het protest in Groningen nogal uiteen liggen. Ook mensen die de boeren steunen keuren dit af. En anderen vinden het allemaal meevallen. verdeelde meningen dus.

?s=20

dat paard krijgt een tikje, niets gevaarlijks aan. Die delen wij hier ook wel eens uit als ze ervoor blijven staan. Nog nooit 1 beest hinkend vandaan gekomen. Het was wel onnodig.
Waarom het protest in Groningen grimmiger was? Nou wel eens van aardbevingen gehoord.
Het hek was wel ronduit gevaarlijk en ik mag aannemen dat de betreffende chauffeur na de beelden zich ook rot is geschrokken.
Verder vond ik de politie bij de deur agressief. Minimaal 2 mogen van mij berispt worden.

Het is oorlog mensen. En als jij arrogant behandelt wordt door volk wat nederland kapot wil hebben, wel als je dan steeds de andere wang blijft toekeren, dan gaat het niet goed komen. Naar buiten komen moet dat tuig en het lef hebben de boeren te merken die ze weg willen hebben en ze moeten ook het lef hebben om eerlijk hun eigen beweegredenen hierbij te vermelden.
Heb je die dame in nh gezien met haar blauwe poncho of wat het dan ook voor wuftigers was, met haar enge blauwe ogen? Wat een air! Volledig losgekoppelde hersenen. Zou dood gaan als ze in een ruimte opgesloten zou worden met een keukentje, een koe en een groentetuintje. Die moet je opsluiten en niet gedeputeerde maken!

Later dacht ik idd ook dat er een relatie zou kunnen zijn ivm de aardbevingen.
Het is heel duidelijk dat de emoties hoog zitten bij de boeren. Op de site van gele hesjes staat een poll met de vraag wie de boer hierin steunt en wie niet. Percentage van 69% zegt ja en 31% zegt nee. Betrouwbaarheid weet je natuurlijk nooit omdat er waarschijnlijk ook wel linkse gekkies dit ingevuld hebben.

Die vrouw heb ik niet goed genoeg van dichtbij gezien.
Dat slaan van de politie is ook wel een ding en valt wat voor te zeggen. Een andere optie was geweest om alle toegangswegen te blokkeren zodanig dat er niemand in of uit de stad meer kan net zolang totdat ze gehoord zouden worden.

Ondertussen in Frankrijk.

?s=20

Nu heb ik nog eens een aantal keren dat filmpje gekeken en een paar anderen, maar het is echt de boer welke achteraf bloed in zijn gezicht had die de agent aan vloog. Niet andersom. Er word steeds beweerd dat de politie uit het niets begint te slaan. Maar als je heel erg goed kijkt dan zie je dat diezelfde boer zich nadat ie naar buiten word gemaand de agent aan valt.
Het lijkt erop dat het de boer is die begonnen is en niet de agent aangezien die agent aangevlogen werd.

In het eerste filmpje zie je ook dat er al een discussie of iets gaande is tussen een agent die ging slaan (rechts) en nog niet eens meteen met knuppel. Maar de boer bleef ook door gaan. Ik denk dat er voor beiden wat te zeggen valt. Maar om nu alleen naar de agenten te wijzen vind ik persoonlijk niet terecht.

https://www.facebook.com/115352508596771/videos/768239226953948/

?s=20

Zoals naief al schrijft: het is oorlog. Ze heeft heel terecht het door haar gestarte draadje 'oorlog tegen de boer' genoemd. En in een oorlog heb je veldslagen. Kijk naar wat de boeren in Frankrijk doen, daarbij vergeleken zijn onze boeren lieverdjes!

Mike

Dat ben ik zeker met naief eens. Bij heerst de vraag waarmee ze meer zouden hebben bereikt. Blokkeren van toegangswegen en evt supermarkten, of dit. Daarnaast vind ik niet dat het terecht is om een schuldige aan te wijzen terwijl op basis van de video’s het andersom lijkt te zijn.

Jij hebt het over beeldvorming. Deze wordt bepaald door een oneerlijke media, die wegkijkt als de staat de geweldpleger is en incidenten zoals dit gigantisch opblaast. Nederlanders moeten maar eens wat harder worden en zich geen flauwekul laten aanpraten. Voor onze voedselleveranciers staat hun toekomst op het spel en dat van hun kinderen! Wij nemen het allemaal maar voor lief dat ons eten en drinken in de winkel ligt, maar als we nu afhaken met onze steun aan de boeren en vissers is het ook onze toekomst die we vergooien!

Mike

Bij die beeldvorming heb ik nog geen eens gekeken naar wat de media hiervan zegt. Op basis van de videobeelden die tijdens het protest door de boeren en/of omstanders zelf zijn gefilmd op oa mobieltjes. Puur wat ik zelf op de beelden zie.
Ik zei al, er valt voor beiden wat te zeggen. We verwachten van de linkse media transparantie. Helaas krijgen we een ander beeld voorgeschoteld van hun. Ik ben van mening dat deze transparantie andersom ook van toepassing zou moeten zijn.

Juist omdat mensen het maar voor lief nemen dat voedsel zo makkelijk beschikbaar is bij de supermarkten was het een idee geweest om deze te boycotten.
Ik vind het gewoon zonde dat het nu nog moeilijker word om hun doel te bereiken.
Bovendien, over die aardbevingen, die zijn toch ook in Friesland en Drenthe? Daar is het wel gelukt om de boeren tegemoet te komen. Wat ging er in Groningen dan in godsnaam zo anders en mis?

Vandaag zullen ze in Maastricht zijn.
https://www.1limburg.nl/boeren-gaan-protesteren-bij-provinciehuis

Heel veel succes jongens. Zet 'm op.

Dorothé

Juist omdat mensen het maar voor lief nemen dat voedsel zo makkelijk beschikbaar is bij de supermarkten was het een idee geweest om deze te boycotten.

Zover is de doorsnee burger nog niet helaas.

Ik vind het gewoon zonde dat het nu nog moeilijker word om hun doel te bereiken.

Ik denk dat het wel meevalt. We beginnen een keerpunt te bereiken, waarbij de burger steeds kritischer wordt op de politiek en media. Dit ene incident zal de beeldvorming niet wezenlijk veranderen, ook al probeert de media dit wel. Als morgen de landelijke acties succesvol verlopen is iedereen dit alweer vergeten.

Bovendien, over die aardbevingen, die zijn toch ook in Friesland en Drenthe? Daar is het wel gelukt om de boeren tegemoet te komen. Wat ging er in Groningen dan in godsnaam zo anders en mis?

Daar heb ik al heel vaak opmerkingen over gemaakt. Groningers zijn te passief, te gelaten. Drenthen en Friezen zijn veel mondiger. Daarom zijn die Groningers nu ook feller, ze hebben zich veel te lang ingehouden.

Mike

Heel veel succes voor de boeren in Maastricht vandaag!

Zover is de doorsnee burger nog niet helaas.

Dat denk ik ook niet. Misschien klinkt het hard, maar juist daarom is het dan niet tijd om ze op die manier de ogen te openen? Door het ze gewoon te laten voelen en gewoon te doen? De vraag is of ze ooit zover komen dat ze wakker worden. Dan moeten ze uiteindelijk wel verplicht naar de boer voor hun voedsel.

Ik denk dat het wel meevalt. We beginnen een keerpunt te bereiken, waarbij de burger steeds kritischer wordt op de politiek en media. Dit ene incident zal de beeldvorming niet wezenlijk veranderen, ook al probeert de media dit wel. Als morgen de landelijke acties succesvol verlopen is iedereen dit alweer vergeten.

Laten we het hopen. Anderzijds hoop ik ook dat de protesten van morgen niet uit de hand gaan lopen.

Daar heb ik al heel vaak opmerkingen over gemaakt. Groningers zijn te passief, te gelaten. Drenthen en Friezen zijn veel mondiger. Daarom zijn die Groningers nu ook feller, ze hebben zich veel te lang ingehouden.

Opgekropte boosheid dus. Had ik nog niet eerder gelezen hier dat dit bij Groningers sterker aanwezig is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan