Medusa
Well-known member
Is allemaal weer lekker onduidelijk. Hoe kunnen weer zorgen voor onrust bij onze boeren&burgers?Met een B-rijbewijs - gewoon autorijbewijs - heb je dan geen T-rijbewijs meer nodig staat er volgens mij bij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is allemaal weer lekker onduidelijk. Hoe kunnen weer zorgen voor onrust bij onze boeren&burgers?Met een B-rijbewijs - gewoon autorijbewijs - heb je dan geen T-rijbewijs meer nodig staat er volgens mij bij.
Je kreeg eerst het T rijbewijs gewoon bij je B rijbewijs als overgangsregeling.Met een B-rijbewijs - gewoon autorijbewijs - heb je dan geen T-rijbewijs meer nodig staat er volgens mij bij.
En, gaan ze IBR aanwezigheid opsporen met een PCR-test ?Vaccinatieplicht tegen IBR vanaf 1 juli 2025
Het streven in de IBR-bestrijding is vrijdag 19 juli bekendgemaakt door minister Femke Wiersma van het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN). Het voornemen om een vaccinatieplicht in te voeren, maakt onderdeel uit van het streven om Nederland een IBR-vrije status te verlenen. Wel komen er uitzonderingen waarbij vaccinatie niet nodig is.
Runderen moeten straks tweemaal per jaar een IBR-vaccinatie krijgen. Dit draagt bij aan het verminderen van de verspreiding van de ziekte. Veehouders kunnen ervoor kiezen met IBR-besmette runderen op hun bedrijf op te sporen en af te voeren. Een houder heeft dan aangetoond dat IBR op zijn/haar bedrijf geen rol speelt, er hoeft dan niet te worden gevaccineerd.
![]()
Vaccinatieplicht tegen IBR vanaf 1 juli 2025
De vaccinatieplicht tegen de dierziekte IBR bij rundvee gaat in op 1 juli 2025. Met inachtneming van een overgangstermijn van een halfjaar moet op 1 januari 2026 al het rundvee zijn gevaccineerd. Voor IBR-vrije bedrijven geldt een vrijstelling voor de vaccinatieplicht.www.nieuweoogst.nl