opname ziekenhuis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Appelazijn en boter. Levertraan wel met boterolie bestellen he.

Is het een idee dat ze haar lever gaat ontgiften door de reinigingen van Morritz? En dagelijks de milde reiniging. Zapper kan sowieso geen kwaad en is erg makkelijk in gebruik. En een ozongenerator, geldt hetzelfde voor.

Waarom vis en geen vlees?

Kijk ook even bij de natuurlijke lichaamsverzorging, ik denk dat het zaak is om zo weinig mogelijk gifstoffen tot zich te nemen.

Succes en beterschap. Fijn dat je schoonmoeder hier zo voor open staat!

 
Magnesiumcitraat/olie tegen de kramp en kip/vis/rund/lamsbottenbouillon, spijtig van al die medicijnen... Succes

 
Deniece, Ik probeer me te verplaatsen in je situatie met je moeder. Ze krijgt heftige medicijnen terwijl ze niet weten wat ze heeft. Wat een onzin denk ik dan. Als ze naar haar eigen huis gaat heeft ze dan hulp, eventueel van familie? Is het een idee om tegen de dokters te zeggen dat je haar thuis wilt hebben en het even wilt aanzien? En hoe is het met de huisarts? Goede relatie? Waarom naar een revalidatiecentrum? Moet ze plaats maken in het ziekenhuis omdat ze eigenlijk niet weten wat ze met haar aanmoeten? Een soort afschuifsysteem lijkt me. Klysma,s. Gaat ze niet vanzelf naar het toilet? Is dat al langer zo? Klysma,s kun je ook thuis geven. Desnoods op bed met een flinke onderlegger erbij. Als ik zelf niet naar de WC zou kunnen zou ik hoofdzakelijk drinken denk ik. Niet volproppen. Hangt ook van iemands gewicht af. Wat voor bloedonderzoeken heeft ze gehad? Vraag kopieen voor de huisarts. Misschien moet er nog meer onderzocht worden? Je hebt nog het weekend om na te denken. Prednison misschien weigeren, (googelen)In zo,n geval zou je het liefst zelf arts zijn, toch? Succes.

 
RP vitamino is volgens mij wel een goed lab!

Ik zag dat je dan met darmtherapeuten in contact kan komen via die site: maar laat je schoonmoeder in elk geval niet te snel een hoge darmspoeling aanpraten.

Daar kom je bij darmtherapeuten misschien nog wel eens te snel bij uit.

Neem ook boterolie naast de levertraan Deniece voor je schoonmoeder en meng die twee voor inname en geef het dan aan haar.

Vitamine c zou ik haar ook geven: 3 x 1gram pd. (als de zure variant niet gaat: dat is ascorbinezuur, dan de gebufferde variant: calciumascorbaat).

En de goede biergist: bevat vit b-complex exclusief vit b12.

Vitamine b is van levensbelang voor de zenuwen.

Punt is wel dat je met biergist wel moet opletten dat de kwaliteit goed is.

3 x pd 3 biergist tabletten: = geen luxe.

Ik heb deze: https://www.medicijnen.nl/index.php?page=zoekresultaten

Serrapeptase: dat heeft mij ook lang geholpen: het is een systemisch enzym voor veel dingen goed in het lichaam.

Ik zou ook antimicrobiele middelen inzetten: tot de mogelijkheden behoren o.a. (ik gebruik ze nu allemaal): allicine (3 pd) http://www.allimax.nl/index1.html- oregano http://www.iherb.com/North-American-Herb-Spice-Co-OregaMax-90-Veggie-Caps/7694 (2 pd) en colloidaal zilver http://www.iherb.com/Trace-Minerals-Research-Colloidal-Silver-30-ppm-8-fl-oz-237-ml/22215 (2 theelepels pd).

Deniece over haar leverwaarden: elke dag een halve eetlepel mariadistelzaad in een koffiemolen malen en daar thee van zetten en dat door de dag op drinken.

En 2x pd een koffieklysma het komende half jaar: de koffieklysma is er speciaal voor de lever: via de endeldarm gaat de koffie via een poortader naar de lever en zet de lever aan tot het ontgiften door de gluthationhuishouding met wel 600-700 % op te hogen: wat bijna op een andere manier niet mogelijk is. Plus de koffieklysma haalt de toxinen uit de galstroom die normaliter wordt gerecycled (maar dat is negatief als je toxinen hebt).

Ik zou iedereen die meer gezondheid wil bereiken voor zichzelf met klem het gebruik van deze uvb-lamp willen aanraden: http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp

De uitvinding van de eeuw wat mij betreft: het geeft je vitamine d, het maakt dat je stikstof, zwavel en melatonine aanmaakt: allemaal dingen die je als ziek en gezond mens hard nodig hebt.

Als ik savonds 15 min voor deze lamp heb gezeten, slaap ik als een roosje.

(ik zit er om de dag 15 min voor).

 
@liesje Ik vind het heel lastig!

Nog moeijlijk i dat het mijn schoonmoeder is niet mijn eigen moeder.

Was dit zo dan was ze bij wijze al thuis geweest.

Ik vind het ook niet normaal. Je gaat zonder medicijnen het ziekenhuis is.

En binnen een week het je een hele reeks! Maar vervolgens twijfelen ze nog steeds wat het is.

Ik zie dat mijn schoonmoeder zich erg druk maakt om haar man.

Hij gaat er zelf door deze situatie aan onderdoor.

Zonder het door te hebben zadelt hij haar met zijn gevoelen en emoties op.

Ze is gewoon continent. Maar dezelfde dag al werd een catheter geplaats en droeg ze een luier!!

Haar huisarts is een dorp arts echt 1 van de oude stempel.

Iemand schreef waarom we zorgen voor vis en geen vlees.

Dit omdat ik zelf een druk gezin heb met 3 kleine kindjes.

Mijn schoonvader kan nog geen ei bakken.

Dus het eten moet ik verzorgen. Daarom stap voor stap. Ook al zou ik het liever anders willen.

Ik zie haar ook liever thuis! Waar een wil is is een weg.

Ik denk dat dat mijn vriend eerst maar eens met zijn vader moet praten.

Want mijn schoonmoeder is de wanhoop nabij en wil alles wel proberen.

een tijd terug heeft mijn schoonmoeder bij een orthomolucair ats 'gelopen.

Ik heb haar benaderd namens mijn schoonmoeder.

De leverwaarde bleken in 2011 al sterk verhoogd te zijn maar dit werd door haar eigen huisarts bestempeld als niet erg!

Ook gaf ze aan dat darmklachten zeker een probleem kunnen zijn en het opspelen van de polio.

 
Deniece, ik begrijp je probleem. Die orthomoleculair arts zou wat voor je kunnen betekenen. Waarschijnlijk heeft ze die potjes al in huis. Waarom een catheter? Ze moet kritisch zijn. Tenzij ze niets voelt wanneer ze moet plassen of ontlasting heeft. Ieder ziekenhuis geeft dan gewoon een steek. Daar lig je dan op maar is niet vervelend. (is mijn eigen ervaring). Of ze hebben een toiletstoel. Rij je naast je bed en tillen ze haar erin. Vraag uitleg in het ziekenhuis. Laat zien dat je mondig bent (je schoonmoeder in dit geval). En weiger eventueel sommige dingen. Ik heb 2x particulier een ontlastingonderzoek laten doen (gaat wel via (orthomoleculaire)arts, je krijgt materiaal, daar doe je zelf ontlasting in en dan opsturen. Via het ziekenhuis zou sneller gaan maar als zij dat niet zinvol vinden doen ze dat niet. Mijn eigen huisarts vond dat destijds ook niet nodig. De kopieen en uitslagen die ik heb van RP Analytic zijn onduidelijk, van MGlab uit Leeuwarden zijn heel wat beter. www.mglab.nl. Schoonmoeder thuis zou hoogstens kunnen met hulp. Maar dat is tegenwoordig ook niet eenvoudig. Hier in de randstad duurt het misschien wel 14 dagen voordat alle papierwinkel rond is. Tenzij je zelf hulp kunt inkopen (tijdelijk) particulier. Het ziekenhuis kan dat soort dingen sneller regelen. Ik heb even voor je gegoogeld op Prednison, werkt op de bijnieren. Kan misschien tijdelijk wel een oplossing zijn en dan de bijwerkingen maar voor lief nemen. Misschien heeft iemand hier op dit forum ervaring mee. Je schoonouders lijken me echt van die ouderwetse mensen. (geen ei kunnen bakken en zij maakt zich druk om hem) Maar wel heel lief voor jullie waarschijnlijk. Maar in dit soort gevallen lastig. Geloven heilig in alles wat de dokter zegt. Sinds mijn eigen operatie ben ik een stuk mondiger geworden. Je wilt in een ziekenhuis niet lastig zijn maar ik zag (meestal kleine dingen) verkeerd gaan. O.a. ben ik bestraald wat niet nodig was geweest. Nou dan weet je het wel. Uieindelijk heb ik me met veel dingen bemoeid maar dan zo aardig mogelijk vragen of zeggen, vaak hebben ze het druk en doen de verpleegsters hun best. Ik zou ervoor gaan haar thuis te halen ( met hulp via het ziekenhuis) om snel HH-hulp te krijgen. En leer hem maar om een ei te bakken. Nogmaals succes en ik wens jullie veel wijsheid.

 
Quote:
Artsen waren er nu zeker van dat het Guillian Barré was



Nogal vaag. Guillain Barré is een syndroom, dus niet meer dan een verzameling klachten / symptomen die met elkaar samen hangen, maar waar men geen eenduidige oorzaak of mechanisme voor kan vinden. Alsof je de diagnose krijgt: we weten nu zeker dat je ME hebt. Of fibromyalgie, nog zo'n stokpaardje van me.

Lijkt me overigens een correcte 'diagnose', maar dan moet je vervolgens er achter komen wat er echt aan de hand is en dus wat je kunt doen.

Lijkt op een acute infectie, met of zonder overmatige reactie van het immuunsysteem, die de rest van de fysiologie met zich mee sleept. Sleutelwoord is 'overmatige'. Is de infectie ernstig in virulentie of omvang, dan is de reactie gepast en moet je het immuunsysteem ondersteunen, desnoods met pittige antibiotica bij bacteriële infecties. Is de reactie niet in verhouding tot de oorzaak, bijvoorbeeld door een eerder doorgemaakte ziekte (polio?), dan moet het lichaam ahw. tegen het eigen immuunsysteem in bescherming genomen worden. Anafylactische shock als extreem voorbeeld.

Beste gok is dat er een flinke darminfectie is die een toch al verzwakt en overprikkelbaar systeem (leeftijd, voorgeschiedenis, evt. medicatie) op tilt gezet heeft.

Mijn advies zou zijn om zo snel mogelijk een ontlastingsonderzoek te laten doen. Ik werk zelf met het lab van Saskia van As (MGlab), omdat ik haar wetenschappelijke aanpak bewonder en door haar opleidingen goed met haar werkwijze bekend ben, maar RP Vitamino en Roman Pais zijn ook goed. Ook bij Saskia kun je therapeuten opvragen bij jou in de buurt. De meest recente uitslag in mijn praktijk: vier parasieten in één patiënt, als we candida niet meetellen. Zo zeldzaam zijn die darmbugs dus niet, alleen kunnen we door ons verzwakte gestel de samenleving steeds minder vaak aan.

Ik denk dat dit acute beeld wel versterkt kan zijn door een vaccinatie (of liever gezegd, de gebruikte adjuvanten in het vaccin) of door statines, maar de uitlokkende factor in deze lijkt me toch van microbiële oorsprong. Die kun je het best eerst zien op te sporen.

Het advies van Lievergezond kan ik dus onderschrijven: onderzoek via het MGlab van Saskia van As, hoewel ik zijn voorbehoud met betrekking tot darmspoelingen niet kan delen. De echte wondertjes zie ik al jaren toch nog steeds gebeuren bij colonhydrotherapie. Maar ook daar heb je goede en slechte bij natuurlijk.

 
hoi Colonquixote, interessant wat je schrijft allemaal!

Omdat je het ook over een anafylactische shock hebt:

Zou je Denieces schoonmoeder misschien ook allergie-onderzoeken aanraden?

Bijv. te beginnen via de huisarts.

Ik heb bij mezelf gemerkt dat die duidelijkheid me toch al wat houvast gaf om bepaald voedsel te mijden.

Vaak is dat wel het voedsel dat zowiezo niet zo gezond is (in mijn geval is dat: tarwe, soja, witmeel, zonnebloemolie, melk en msg): maar wel goed om te weten.

Ook wel is het belangrijk dat je moeite kunt hebben met bijv. (maar zo willekeurig kies ik dat gewas ook niet uit) tarwe maar niet noodzakelijk heel erg met tarwegluten (maar wel met andere schadelijke proteinen van tarwe).

 
Erg prettig dat U er zoveel van weet. Omdat ik nieuwsgierig ben zat ik te googelen op immuunglobuline maar snap er niets van. Geeft niet. Via Saskia van As heb ik inderdaad ook darmonderzoek laten doen. Vraag is nu: wat vind U van de aanpak en pretnison in het ziekenhuis. Zou U het anders doen?

 
Hi Lievergezond,

Ik heb vaak een heel verlanglijstje mt zinvolle onderzoeken, maar de praktijk legt me helaas de nodige terughoudendheid op, omdat ik voornamelijk met ME en fibromyalgiepatiënten werk. Hun financiële situatie is tengevolge van de nieuw "normen en waarden" dramatisch (en onrechtvaardig) slecht en allergiepanels zijn schreeuwend duur. Ze kunnen zinvol zijn bij een duidelijke allergische diathese, maar ik werk er al vele jaren niet zo veel meer mee, omdat de toegevoegde waarde vaak beperkt is. Ik heb er meer resultaat mee als ik de darm, c.q. het hele spijsverteringskanaal goed saneer, waardoor de lekken gedicht zijn en allergieën kunnen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Constateren dus dat iemand voor een aantal dingen allergisch is, zonder overmatige belangstelling wáárvoor, en die neiging aan te pakken. Lekkende darm, stille ontsteking, dat soort dingen. Juist als mensen veel allergieën hebben is het zinvol om te kijken waarom het immuunsysteem zo graag vechtpartijen uitlokt, inplaats van te profilen wat zijn favoriete slachtoffers zijn. Mijn vraag is altijd: waarom kan ik nu wèl tegen gluten, melk, MSG en aspartaam, na 25 jaar ME? Omdat het immuunsysteem vroeger geconfronteerd werd met gasten die nooit binnengelaten hadden mogen worden. Nu komen ze niet eens meer binnen.

Bij sommige mensen, zoals jij over jezelf ook aangeeft, helpt het om bepaalde voedingsstoffen te mijden, omdat het immuunsysteem daar slechte ervaringen mee heeft opgedaan, of omdat ze bepaalde biochemisch kwetsbare paden activeren. Casomorfine, gliamorfine en zo, die bijvoorbeeld bij autisme belangrijke verdachten zijn. Dat kunnen overreacties op aangeleerde reflexen zijn, maar de trigger hoort niet opgewekt te worden worden (not-so-tight-junctions van leaky gut). Eliminatie is dus per saldo een zeer nuttige, verlichting brengende symptoom-beheersende therapie, maar in mjn ogen niet één die het probleem aan de basis oplost.

Ik heb daarom bij het lab waar ik mee werk mijn eigen profielen samen laten stellen die meer gericht zijn op het blootleggen van de onderliggende tekorten of afwijkingen.

Ontlastingsonderzoek op zoek naar de pathogene factor(en) zouden dus voor mij op 1 komen, daarna ontstekingsactiviteit, ontgiftingscapaciteit e.d. Indien die laatste overschreden is dan kan allergie niet uitblijven, omdat afval of andere schadelijke stoffen nergens meer heen kunnen. Een gezond lichaam kan die belasting aan, maar elk organisme heeft zijn maximum capaciteit. En verder: het is áltijd weer de stress die roet in het eten gooit. Daar kom ik al jaren niet meer omheen en dus focus ik erg op de bijnieren, ook bij labonderzoek.

Bij de huisarts komt men vaak niet verder dan IgE-allergieën, dus de acute soort waar je een anafylactische shock van kunt krijgen. Zelden is men daar bekend met IgG type allergieën of voedingsintoleranties, de vertraagde typen. Ik heb mijn hoop wat dat betreft al jaren opgegeven. De verzekeringsmaatschappijen staan ook niet te trappelen om dit soort diagnostiek te vergoeden (zou ze miljarden besparen denk ik), maar dat is een andere discussie.

Welk vorm van allergieonderzoek via de huisarts had jij in gedachten? Ik krijg ze voor ontlastingsonderzoek al zelden over de streep, ook al kan ik keiharde resultaten laten zien, gebaseerd op solide moderne wetenschappelijke methoden (real-time of kwantitatieve qPCR voor parasieten bijvoorbeeld).

 
hoi Colonquixote,

dank je wel voor je zorgvuldige antwoord.

Ik heb mij eerder uitgebreid laten screenen op allergieen middels electro-acupunctuur.

Opmerkelijk genoeg kwamen mijn hardnekkige allergieen er zowel bij de huisarts als bij de uitgebreide screening er wel ongeveer even duidelijk uit al begrijp ik je punt van de snelle reacties versus langzame reacties (die laatste slaat de huisarts over, terwijl ze mogelijk funester zijn).

De uitgebreide screening gedurende een jaar heeft me wel goed inzicht gegeven in het fenomeen allergie en kruisreacties e.d. in relatie tot de lekke darm.

Ik ben het met je eens dat het beter is niet te stoppen bij de vaststelling dat iemand allergisch is daar en daarvoor en basta: het is juist goed om de lekke darm te herstellen en dan zal het met diezelfde allergieen gaan meevallen, zo is ook jouw ervaring dus.

Bij de huisarts kwam msg er bij mij niet uit als allergie -mogelijk is daar ook niet op getest!-: wel ergens anders en ervaring heeft me ook met de neus op de feiten gedrukt wat dat aangaat.

Noten kwamen er weer wel bij de huiarts uit als schadelijk voor me en niet bij het uitgebreidere onderzoek.

Ik heb gewoon algemene allergie-onderzoeken laten doen bij de huisarts.

Voedingsallergie-onderzoeken en nog breder (hooikoorts, honden-kattenharen, stof).

Ik heb nooit moeite gehad met de huisartsen over bloedonderzoekaanvragen naar allergieen: maar ik moest er wel altijd zelf over beginnen.

Dit terwijl ik in korte tijd veel huisartsen gesleten heb in mijn zoektocht naar gezondheid, eerst nog denkend dat het aan de persoonlijkheid van individuele huisartsen lag dat het niet zo opschoot met algemene gezondheidsonderzoeken en dito behandelingen in het reguliere circuit (call me stupid!).

Je aanpak van het gericht opsporen van (darm-)infecties, iemands ontgiftingscapaciteit en de mate van ontsteking in een lichaam vind ik trouwens aansprekend.

Fantastisch dat je jezelf zo hebt weten op te krikken na 25 jaar ME!

Dan moet je toch iets goed doen zou ik zo zeggen.

 
Even heel in 't kort dan, liesje: immunoglobulines zijn antilichaampjes die aangemaakt worden door bepaalde immuuncellen, nadat deze cellen bepaalde substanties als vijandig hebben herkend (terecht of niet). Die antilichaampjes worden dan massaal aangemaakt om de indringer te binden en zo krachteloos te maken. Als dit achter de rug is, blijven er nog geheugencellen achter, die bij een nieuwe invasie razendsnel de verdediging weer op peil kunnen brengen. Het sjabloon ligt al klaar dus. Allemaal goed als het gaat om een echte indringer, maar als een pinda herkend wordt als dodelijke vijand (door een onterecht vijandbeeld bij pinda-allergie) en er wordt zo'n massale aanval ingezet dat je eigen systeem er ook onder bezwijkt is er sprake van een acute allergie en een anafylactische shock die dodelijk kan aflopen. Het gaat dan om meer activiteiten dan alleen die antilichaampjes, maar het moet niet te ingewikkeld worden. Middel erger dan de (in dit geval onschuldige) kwaal. Als per ongeluk een bepaald weefsel in je eigen lichaam als vijand gelabeld wordt, ben je helemaal klaar, want dan wordt dat eigen weefsel vernietigd en spreken we van een autoïmmuunreactie.

Prednison is een onderdrukker van ontstekingsactiviteit, die soms, als er sprake is van ontsteking die zijn doel voorbij schiet en bedreigend kan zijn, heel zinvol is, maar in de geneeskunde teveel als stoplap gebruikt wordt als ze het niet meer weten. Het immuunsysteem wordt hierdoor geremd, de patiënt voelt zich beter (ontsteking voelt nou eenmaal niet fijn), maar de infectie of ander proces waar het immuunsysteem zich tegen teweer stelt (misschien zonder dat we dat proces überhaupt herkennen) krijgt zijn kans om ongehinderd verder te gaan. Veel oudere of verzwakte patiënten voelen zich dan tijdelijk prima en vallen daarna opeens om. Kan in een terminale situatie de kwaliteit van het leven tijdelijk dragelijk houden, maar is niet altijd verenigbaar met therapie die op herstel gericht is, omdat voor herstel ongehinderede medewerking van het immuunsysteem vaak onmisbaar is.

Dit is het moeilijke gebied waar de orthomoleculaire/PNI therapeut zich tussen partijen/doelstellingen/randvoorwaarden door moet zien te laveren en als het niet loopt zoals je hoopt, omdat er altijd maar een bepaald slagingspercentage is, zeker in late-stage-disease, heeft de reguliere arts gelijk tot het tegendeel bewezen is.

Prednison, een variant van het lichaamseigen cortisol, is dus een moeilijk wrijvingspunt tussen regulier en alternatief. Discussies over dit onderwerp zijn zelden genuanceerd en dat zou nou juist nodig zijn.

Beetje duidelijk zo? :-)

 
@lievergezond

Je hebt geluk als je in principe op de medewerking van je huisarts kunt rekenen. Dan kun je bij een bredere allergie een darmscreening via ontlastingsonderzoek inzicht krijgen in een groot aantal zaken die een verregaande maar niet altijd begrepen invloed hebben op de algehele gezondheid.

Ik zal binnenkort een scan van het aanvraagformulier op mijn site zetten en kijken of ik een korte toelichting er bij kan geven op de diverse parameters die onderzocht worden. Ben nu al een brief aan het schrijven voor de patiënt die deze kan gebruiken om te proberen zijn/haar huisarts over de streep te trekken om mee te werken. Een aarzeling is de huisarts niet altijd aan te rekenen, omdat de meeste verzekeraars dit soort onderzoekingen actief ontmoedigen en daarbij een directe benadering van de huisarts niet schuwen. Het kan de patiënt wel een hoop geld schelen, dus het is zeker de moeite waard om er wat energie in te steken.

P.S. Ik zie trouwens net dat je ergens anders een draadje over je ervaringen met darmspoelingen opgezet hebt. Heb alle pagina's nog niet door kunnen werken, maar zou van gedachten willen wisselen over de verergering na de darmspoelingen die je in je eerste post beschrijft. Door mijn uitgebreide ervaring met darmspoelingen (nadat die mij -in mijn eigen variant- binnen twee weken van vijfentwintig jaar ME verlost hadden), kan ik me een beeld vormen van wat er gebeurd is, maar dat is even te uitgebreid om hier neer te gaan pennen. Mocht je daar behoefte aan hebben dan kun je dus even contact opnemen.

 
Hoi Colonquixote, ik ben zeker benieuwd naar jouw weergave van hoe jij mijn ervaring met de hoge darmspoeling plaatst. Ik neem als je dat goed vindt contact met je op via je website: ik heb er al een blik op geworpen.

Ik vind het merkwaardig dat/als huisartsen moeilijk doen over allergie-onderzoeken.

Op zich niet merkwaardig, gezien dat ze doorgaans de juiste dingen niet op tijd onderzoeken met de juiste methodes en interpretaties erbij, maar gezien mijn eerdere ervaringen.

Maar ik geloof je direct dat/als mensen die problemen wel hebben bij hun huisarts.

Ik heb mijn onderzoeken laten doen in 2008 en 2010: mogelijk is er sindsdien nog meer weigerachtigheid bij artsen op dit punten?

Misschien omdat ik al te boek stond als een allergische persoon dat men dan makkelijker een dergelijk allergie-onderzoek doet bij iemand, of omdat men bij mij weg wilde bij evt. lyme-diagnoses waar artsen werkelijk hysterisch op (geacht worden te) reageren.

En inmiddels sta ik werkelijk nergens meer van te kijken.

 
B.R. de Klyn in Ellecom. http://www.cvhg.nl

Ik ben er geweest voordat ik WAPF ontdekte.

Zeer kundig, wel wat oude alternatieve invloeden, toch zou ik meteen weer naar hem toegaan als ik iets zou krijgen waar ik zelf niet uitkom.

Via familie weet ik dat het Weston Price boek daar ligt, dus misschien dat hij ondertussen meer de vet kant op is. Hij weet in ieder geval waar je het over hebt als je Weston Price noemt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.157
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan