Oppassen met koemelk. Ook rauwe.

doe ik ook Caveman, ik haal ongeveer 4 stuks 10-liter-emmers melk. 40 ltr dus.

Zelf gebruiken wij er ongeveer 20 liter van per week en doe het ook meteen in glazen flessen als ik thuis kom. De rest voor familie en vrienden.

en Zonne, ja, dat kan heel goed, ook yoghurt, heeerlijk!

Alleen smaakt mijn melk na een week nog steeds goed, ik weet niet hoe dat bij jou is.

Ik haal al enkele weken mijn rauwe melk bij een boederij met biologische grasgevoerde koeien, maar ik zie geen laag room op de melk. Is het dan slechte melk? De melk komt uit een grote tank die de melk roert en koelt.

Ik hoorde van de vader van de boer dat je de melk af en toe moet luchten, dwz de dop er even afdraaien, vooral als je de melk warm meeneemt. 'Mijn' melk is na een week nog prima te drinken.

De melk die ik haal komt ook gewoon uit de tank, de boer heeft tegenwoordig een robot die de koeien melken en daardoor kan hij me niet echt warme melk geven. De tank word elke 2 dagen volgens mij geleegd en wordt ook constant geroerd. Zelf haalde ik eerst ook bij hem warme melk maar het laagje room is nog steeds hetzelfde gebleven.

Normaal gesproken drink ik op donderdag heus nog wel lekkere melk die ik op de vrijdag ervoor heb gehaald. Maar dit keer vindt ik t minder lekker na een paar dagen. En verwend als ik kan zijn met een tap in de buurt, ik kan nieuwe melk halen. Op de ene liter na is het op, dus ik moet sowieso melk halen.

De melk zou juist lekkerder moeten smaken nu de koeien weer buiten zijn.Zou het kunnen dat het daardoor komt?dan je ff aan de veranderde smaak moet wennen?

Dat denk ik ook Danielle. Toen ik pas begon met de rauwe melk vond ik de smaak maar 2 dagen lekker. Nu 5-7 dagen. Deze lichting is van volledig buiten staan, andere smaak. Verder niets mis met de melk!

Hoi Rob,

Je hebt helemaal gelijk: we leven absoluut niet langer. We sterven langer, dat alleen al; en verder is nu al schrikbarend hoeveel 60-ers overlijden terwijl hun eigen ouders nog leven.

Ik probeerde te beschrijven dat www.nih.gov behoorlijk dubieus is als bron, juist omdat ze met zo'n standaard-verhaal aankomen over langer leven 'met dank aan het vele overheidsonderzoek'. Zie ook het topic dat RobinAlexander al aanhaalde.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan