mike en gerrit,
Quote:
Mag ik zeggen dat je hardleers en tikkeltje eigenwijs bent? Of schrijf je me nu uit? Inderdaad, we hebben het al zo vaak tegen je gezegd, en dat enkel voor je eigen gezondheid, doe er wat mee
Jullie mogen dit zeker zeggen, maar je moet wel weten dat ik echt mijn best doe om mijn eetpatroon steeds bij te stellen en ik doe ook iets met de dingen die gezegd worden. Als ik kijk naar een jaar geleden is het nu echt een enorm verschil., Misschien lijkt het voor jullie dat ik blijf hangen, maar het is zo'n contrast.
Quote:
Ik blijf ROOD VLEES missen in jouw voedingspatroon. Behalve dat je veel wit vlees eet zie ik ook veel witte vis terug. Eet WILDE, VETTE vis. Van Panga weet ik dat kweekvis is die uit vervuilde wateren in Vietnam komt. Niet doen dus
Mike, als runderlappen onder rood vlees vallen eet ik deze juist het meeste naast kip, ik heb een aversie tegen varkensvlees dus dat eet ik niet. Lams en kalfvlees ga ik eens introduceren.
Wilde vette vis= zalm, deze eet ik ook geregeld en af en toe sardientjes, haring, sprot.
Van de Panga, dat wist ik niet.. deze ga ik dus laten staan, dank voor je waarschuwing!
Al besef ik wel dat ook de kwaliteit van alle vis sterk achteruit gaat.
Het enige waarmee ik vaak wel kamp zijn de kosten van bio vlees en vis.. ik moet echt enorm opletten met boodschappen doen en soms is het gewoon te duur. Dan kies ik eerder voor de goedkoopste versies van de bio...niet altijd het beste dus
En ik denk dat de eetstoornis altijd wel een deeltje van me zal blijven, daarin blijf ik heel open en eerlijk. Maar het is oke als ik het kan hendelen en ermee om kan gaan, zonder mezelf tekort te doen.
Dat laatste, dat is soms moeilijk want ieder lichaam is anders en heeft dus ook andere dingen nodig en dit voelen lukt me niet altijd.
Ik begrijp ook dat jullie er soms moe van worden,
sorry daarvoor
ik doe mijn best
liefs