Palestina - Israël

Ik denk dat de les voor de mensheid is dat er ideoligische blindheid is aan beide kanten. Ik heb me altijd verbonden gevoeld met links als het gaat om hun pro-Palestijnse standpunt. Tegelijkertijd is er ook veel hypocrisie en zelfs regelrechte waanzin onder linkse mensen als het gaat om andere onderwerpen.

Andersom zien we nu hetzelfde verschijnsel op rechts, waar men toch niet over zoveel gezond verstand beschikt als aanvankelijk wel het geval leek te zijn. Iedereen heeft een deel van de waarheid, denken dat slechts 1 kant de waarheid in pacht heeft is nu juist het probleem en zal niet leiden tot een oplossing.

Mike

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de les voor de mensheid is dat er ideoligische blindheid is aan beide kanten. Ik heb me altijd verbonden gevoeld met links als het gaat om hun pro-Palestijnse standpunt. Tegelijkertijd is er ook veel hypocrisie en zelfs regelrechte waanzin onder linkse mensen als het gaat om andere onderwerpen.

Andersom zien we nu hetzelfde verschijnsel op rechts, waar men toch niet over zoveel gezond verstand beschikt als aanvankelijk wel het geval leek te zijn. Iedereen heeft een deel van de waarheid, denken dat slechts 1 kant de waarheid in pacht heeft is nu juist het probleem en zal niet leiden tot een oplossing.

Mike
Daar ben ik het mee eens. Ik denk alleen dat veel establishment figuren het niet voor de Palestijnen opnemen omdat ze iets om de mensheid geven. Waarom ze dat wel doen weet ik nog niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
De ideologusche blindheid maakt dat je je vreselijk druk kunt maken over de ene groepering en totaal niet over een andere. Ideologie en moraliteit zijn twee verschillende dingen.

Mike

Een groot probleem voor de Palestijnen. Net als de extremisten die in het Westen mee gaan lopen tijdens pro-Palestina demo's.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan