Palestina - Israël

als jullie vrienden zouden hebben - met een Joodse achtergrond (die dus ook constant pro-Israelische posts posten) - ik heb hier al eerder over bericht- zouden jullie hen dan mijden? Ik vind dit wel een lastige kwestie. Zij kunnen er toch niets aan doen wat daar gebeurt? Hoewel ze het ook niet lijken te snappen of afkeuren.

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik zou met deze mensen geen omgang meer kunnen en willen hebben. Of je bent voor genocide of je bent er tegen. Als je voor genocide bent heb je een gat in je ziel en ben je niet (meer) mijn vriend.

Mike

als jullie vrienden zouden hebben - met een Joodse achtergrond (die dus ook constant pro-Israelische posts posten) - ik heb hier al eerder over bericht- zouden jullie hen dan mijden? Ik vind dit wel een lastige kwestie. Zij kunnen er toch niets aan doen wat daar gebeurt? Hoewel ze het ook niet lijken te snappen of afkeuren.
1x vragen of ze achter dat zionisme staan door hun posts en dan den boom in als het antwoord ja blijft.

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik zou met deze mensen geen omgang meer kunnen en willen hebben. Of je bent voor genocide of je bent er tegen. Als je voor genocide bent heb je een gat in je ziel en ben je niet (meer) mijn vriend.

Mike
Het gaat verder dan dat. Een van hen is zo met zichzelf bezig. Ik denk dat je je rot lacht als ik vertel wat ze allemaal uitspookt. Ze denkt dat ze contact heeft met buitenaardse wezentjes en tekent deze ook, ik moest gelijk denken aan dat programma van Man bijt Hond.
1x vragen of ze achter dat zionisme staan door hun posts en dan den boom in als het antwoord ja blijft.
een van hen zei: ik ben een trotse zionist. Dat weet ik al. 👎

Die andere vrouw zegt dat niet maar plaatst wel veel Pro-Israël posts op haar social media.

Buiten dat ze pro-Israël zijn kun je wel vragen wat ze er van vinden dat er zo veel onschuldige burgers in Gaza omkomen. Als ze dat wel erg vinden maar denken dat het slechts nevenschade is kun je voorzichtig uitleggen dat, dat niet het geval is. Hierbij zou ik zeker vermelden dat er een verschil is tussen de Israëlische bevolking/normale Israëlische soldaten en de deepstate bestaande uit de legertop geheime diensten en coalitie partijen van Israël. Ook is het nuttig om te vermelden dat dit ook met Westerse en Arabische landen het geval is.

Wat je met die mensen doet is je eigen keuze. Als het verder wel aardige mensen zijn zou ik het contact nooit helemaal verbreken. Wie weet gaan ze binnenkort wel inzien wat de Israëlische deepstate allemaal uitspookt en hebben ze jou nodig voor duiding.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan