Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Even een vraagje hoor..neem sinds 2 weken steeds meer appelazijn.Maar ik merk dat als ik appelazijn drink dat ik pijn krijg in m'n maag en rechts en links onder mn ribben zeg maar..wat kan dat zijn? pijnlijke steken en het is alsof de boel een beetje verkrampt ofzo..
Ik neem een theelepel in een glas water of een eetlepel in een halve liter waard en ik krijg het inderdaad direct erna..ong. een half uurtje en dan trekt het weer weg.Links erger dan rechts..
Zit je alvleesklier linksonder bij je ribben? heb weleens voetreflexologie gehad en daar kwam toen ook uit dat mijn alvleesklier niet goed functioneerde..
Dan denk ik dat bij mij zowel de lever en gal en de alvleesklier reageert..rare vraag mischien maar waar reageert het dan op in de appelazijn? is het ontgiftiging? bedankt trouwens voor jullie antwoorden!
De appelazijn werkt op gal en leverstenen, Misschien dat dat t is? Geen idee trouwens. Alvleesklier zit verbonden met de lever, misschien een leversteen die verkeerd zit? Ben nu aan het gissen hoor!
Heb even gegoogelt maar de pijn is inderdaad daar waar de alvleesklier zit..maar kan je alvleesklier ook verstopt zitten? ik snap niet waarom ie pijn doet..
Het enige dat ik weet is dat een galsteen/leversteen de boel kan verstoppen daar. Maar heb ook weleens langer last gehad, een lichte ontstekking denk ik. Bica-kuurtje!
De appelazijn weekt stenen los en die blokkeren de galkanalen. De alvleesklier deelt dezelfde afvoerbuis. Het primaire problem is de galblaas, het secundaire probleem de alvleesklier, waar jij de pijn voelt.
Ik zou ook wel een bicakuurtje (en trouwens ook de leverreiniging, maar dat komt later wel) kunnen gebruiken. Hoe doe ik het? Een hele dag alleen water met bica drinken? Of mag ik ook wel andere dingen (kefir, rauwe melk).
Ik neem het alleen in de ochtend in op nuchtere maag. En dat een aantal dagen. En dat een paar keer per jaar. Als de alvleesklier gevoelig is of als ik er opeens weer eens aan denk.