Pijn van appelazijn

hoeveel appelazijn is verantwoord op een dag?

Tegen het brandend maagzuur neem ik ongeveer 4 a 5 x per dag een eetlepel appelazijn in een glaasje water (150 ml glas). Dit helpt wel mijn brandend maagzuur (naast de betaine HCI waar ik slapeloze nachten aan overhou).

Ik weet het antwoord niet Rotterdam, maar ik heb aan het begin van mijn ziekte snachts ook brandend maagzuur gehad en ik kon niet meer horizontaal slapen anders kwam het gewoon naar boven.

Hoe doe jij dat?

Zou je niet beter stoppen met de betaine HCL?

Ik heb er geen verstand van, maar slapeloze nachten lijken me ook een beetje overdreven om die eraan op te offeren: die verhogen je stress/maagzuurprobleem dan ook alleen maar zou ik zeggen.

Je gebruikt neem ik aan wel ook genoeg sole?

#lievergezond

Dank voor je snelle reactie! Mijn bed staat idd al omhoog. De maagzuurproblemen zijn echt alllesoverheersend 24/7 en niet zozeer alleen na een maaltijd. Mijn keel/slokdarm/maag zijn beschadigd. De beschreven procedure door Wright is nu mijn houvast + WAP-voeding want alle andere 'natuurlijke oplossingen' heb ik al geprobeerd en geven geen verlichting en door aanhoudende klachten werd het alleen maar erger. Ik hoop dat het van voorbijgaande aard is. Enige dat ik kon vinden op amerikaanse site is dat iemand ook deze bijwerking had en bleef houden.

Had jij ook 24/7 last van brandend maagzuur? En is dat bij jou overgegaan door enkel WAP?

Hallo Rotterdam, wat ik me van die tijd herinner, 6 jaar geleden, kwam ineens die maand dat ik maagzuurproblemen kreeg i.v.m. problemen ontstaan (qua aanleiding) na een hoge darmspoeling en een antibioticakuurtje. Ik kreeg ineens voedingsallergieen waardoor mijn voedsel bij mijn middenrif bleef hangen destijds en ik had ook erg veel last van mijn buik en dan dus snachts dat maagzuur vooral waardoor ik beneden op de bank moest slapen een maand lang: omdat die een rechtopstaande rand had. Ik ben toen heel lichte voeding gaan eten (intuitief) en ik kon ook nauwelijks eten en viel ook af (dat is nu wel anders trouwens). Ik lag eigenlijk de hele dag op bed in die tijd: iets anders kon ik niet. Ik denk dat rust voor jou 24 uur per dag wel echt belangrijk is. En ik herinner me van die tijd dat ik begon met mijn darmflora echt goed op peil brengen met van die probioticakuren. Hoe is het met jouw darmflora gesteld? Heb je die goed laten onderzoeken door iemand die het kan omzetten naar een op jouw maat gesneden probiotica-advies? Zegt Wright niets over de darmflora eigenlijk? Ik heb dat boek niet gelezen.

Rotterdam,

gisteravond had ik ook weer eens maagzuur wat omhoog kwam.

Ik dacht hier gelezen te hebben dat zuiveringszout helpt (natriumbicarbonaat).

Ik heb een theelepel in een glas water geroerd en het hielp echt goed.

Het kwam doordat ik weer eens wat verkeerds had gegeten

#lievergezond

Dank voor jouw reactie. Probiotica slik ik in pilvorm (voorgeschreven door homeopaat)maar niet n.a.v. darmonderzoek. Dat zou inderdaad nog een volgende stap zijn. Rust zou inderdaad ideaal zijn en die neem ik zo veel mogelijk maar heb een vier jarig kindje met ook de nodige gezondheidsproblemen. Dank voor jouw suggesties in ieder geval. Ik leer hier zo veel over voeding en krijg steeds meer inzichten in hoe alles met elkaar in relatie staat. Ik loop al jaren met mijn gezondheid te rommelen en zie er nu de rode draad er in. Wat dat betreft is de informatie die ik hier krijg (en waaraan ik hopelijk later zelf ook wat kan bijdragen) niet zo zeer om een gezondheidsprobleem om te lossen (dat was natuurlijk wel de reden waarom ik naar informatie zocht op internet en dat is natuurlijk ook een doel) maar zorgt er voor dat dit het uitgangspunt is voor een aangepaste levensstijl.

ik zit al overal te zoeken, maar welke appelazijn raden jullie aan en hoeveel ( om je maagzuur te vermeerderen ) ?

Dank je ! En weet je ook hoeveel je s'ochtends ongeveer moet innemen met een half glas water ? 1 theelepel ? En dan een half uur voor het eten ? Samen met de sole ?

Ik heb altijd deze Zonne. Koop ik bij de natuurwinkel.

Ik neem twee keer per dag een theelepeltje in wat water kan ook eventueel met sole.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan