Hoi Lievergezond, lees je nog steeds alles mee?
Ik doe mijn best om alles te lezen maar lukt me niet. Gewoon teveel. Daar moet ik me maar bij neerleggen, het is niet anders.
Hoe gaat het met jou? Heb je al je klachten (of het meeste en belangrijkste) onder controle gekregen? Door het woord Hashimoto werd je destijds aangevallen. Niettemin lees ik nog vaak over slechte darmen en immuunsysteem, niets nieuws onder de zon, behalve dat regulier er waarschijnlijk niets mee kan of niets mee doet. Eigenlijk weet ik dat niet want ik wil niets met ze te maken hebben. En mijn eigen sores begonnen in 2009 dus best al lange tijd geleden.
Ik zal nooit 100% tevreden zijn en ook daar moet ik me bij neerleggen maar is moeilijk.
Ik ben wel voor 90% tevreden met mijn stoelgang, heeft wel lang geduurd.
In de loop der jaren heb ik veel tekst geprint maar kan ik allemaal weggooien, en alleen bewaren wat de laatste tijd van toepassing schijnt te zijn.
Ik heb ook al die jaren bloed- en ontl. onderzoeken gedaan maar voor dit jaar is het er nog niet van gekomen. Ik wil van al die jaren de onderzoeken naast elkaar leggen en kijken of ik daar iets van kan brouwen om te bespreken met mijn arts. Maar diep in mijn hart weet ik dat ik geen antwoord kan verwachten. Hoogstens gewoon maar verder gaan met proberen. Ik heb al die jaren gewoon maar "geprobeerd" naar aanleiding van artikelen over voedsel, darmen, Hashi, en trage schildklier.
Ik moet nodig mijn papieren (voor arts) ordenen maar heb er eigenlijk geen zin in. Zal wel met ouderdom te maken hebben.
Ik had alles wel op orde maar dan voor een bezoek bijv. zocht ik de laatste info en kwamen mijn mappen weer door elkaar. Maar als ik me kwaad maak valt het misschien wel mee.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van de belastingdienst. Ik heb vorig jaar erg veel geld uitgegeven en doe zelf mijn aangiftes via computer. Omdat ik chronisch ben krijg ik automatisch extra geld terug. Kosten die ik invul worden automatisch verhoogd door het systeem (is dus bij iedereen zo) maar deze keer werd het 2x verhoogd en had ik niet gezien. Het bedrag wat ik zou hebben uitgegeven was daardoor E. 13.000,- geworden en dat heb ik nooit uitgegeven. Dus vroeg de belasting om bewijs wat ik natuurlijk heb. Alle supplementen die ik slik hoef ik zowiezo niet aan te geven (deed ik ook niet). Ik had er veel werk aan om alles netjes aan te leveren en het bedrag werd door de belasting aangepast. prima prachtig. Maar 3 nota,s werden niet vergoed die naar mijn idee vergoed hadden moeten worden en daar zond ik nog een mail over. Dat heeft ze aangezien als een klacht en nu kan ik - indien gewenst - een formele klacht indienen met een verhoor enz. Heb ik geen zin in maar toch eerst maar mail-contact hierover met vragen mijnerzijds.
Het is nl. zo dat de kosten van bv een bloedonderzoek via reguliere arts eerst van de 385,- euro afgaan en anders als dat al is verbruikt wordt het vergoed. Maar niet als een Ortho-arts het voorschrijft. Dus arts Kleipool wordt alleen vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering.
Leve het zorgsysteem.
Wat betreft stoelgang/buik ik voel de laatste tijd heel goed waar de ontlasting zit. Rechts waar de stoma heeft gezeten voelt opgezwollen. Daar moet een soort verstopping zitten en is misschien met een echo te zien. Maar ooit wilden ze wel een darmonderzoek doen maar geen echo. Toen heb ik prive een echo gedaan dus denk erover dit weer ergens te doen. Ook via een foto-camera is destijds gekeken (allemaal op mijn verzoek) maar vonden ze ook oke. Maar het is niet oke. Ik denk aan verklevingen. Maar als dat zo is zijn verklevingen ook niet gemakkelijk of helemaal niet weg te halen. Dus wat heb ik er dan allemaal aan. Mijn sterrebeeld is Weegschaal Dus ....... wikken en wegen.
Laatst heb ik een groot artikel uitgeprint over de pancreas.
Het was alsof ik mijn eigen verhaal las. Ik stuurde een mail over dat artikel maar mijn situatie vonden ze te ingewikkeld.
Wat er niet klopt naar mijn idee ....... gezond het ziekenhuis in, geen klachten van wat dan ook, ook de stoelgang niet, dan met langdurige en veeeeeeel diaree klachten thuiskomen en dan zou ik nu een pancreas probleem hebben.
Feit is wel dat ik eindelijk heel vaak goed ingedikte ontl. heb, dat er bijna geen ongelukjes meer zijn en dat ik sinasappelsap beter verdraag. Ik ben steeds doorgegaan met sinassap (+ei+olie) ondanks dat ik er diaree van kreeg maar dat is nog maar zelden.
Mooi mooi.