Gisteren naar Tan geweest.
Ik had heel veel spanning achter in mijn nek plus duizeligheid en dacht zal het ANGST zijn. Ik wilde eerst nog boodschappen doen, had tijd genoeg maar de spanning in hoofd was te groot. Gewoon thuis blijven en rustig computeren geeft weer rust. Heel vreemd maar oke.
Dus als begin van het consult zei ik:
ik weet het allemaal niet meer, is het de schildklier, is het zenuwschade of zijn het die darmen.
Hij zei dat is je PARASYMPATISCH SYSTEEM.
Hij tekende de schildklier in samenhang met ons vrouwelijke deel, de eierstokken.
Waarom hebben vrouwen meer klachten van de schildklier dan mannen? was de vraag.
gisteren nog even gezocht maar nog niets gevonden maar klinkt logisch.
Zijn voorstel, laat de schildklier suppl. eens staan.
Dat wordt meestal overal afgeraden maar ik ga het uitproberen.
Heb vanmorgen grasgevoerd thyroid, alvleesklier en organs genomen en enzymen.
Als jonge vrouw had ik heel veel moeite met afvallen en op gewicht blijven, ook vaak koud. nooit iets geslikt.
Maar direct na mijn operatie werd gezegd dat ik een trage schildklier had en sindsdien slik ik T4/T3 (niet regulier).
Gewicht en koud hebben zou dus kunnen betekenen dat er een heleboel vrouwen (misschien) een schildklier probleem hebben maar het niet weten en er niets mee doen.
ANGST
Sinds Lar-syndroom 2009 heb ik natuurlijk zeer lang in angst gezeten. Hele dagen op bed zitten doe je niet zomaar. Pas toen de ergste klachten weg waren durfde ik weer in de buurt boodschappen te doen en dat heeft tot 2016 geduurd. Extra enzymen gaven pas echt beterschap.
Ik ben en blijf incontinent maar is door de darmspoelingen 99% onder controle.
en die ene % blijft diep van binnen (zolang ik de oorzaak niet ken) een onprettig gevoel geven.
Dus gisteren geprikt op Parasympatisch systeem (rug, hoofd, oren) en gelukkig is de ergste spanning weg. Maar niet de duizeligheid.
Lange termijn problemen die kunnen ontstaan
Zenuwbeschadiging
Er bestaat een kans dat zenuwen in het bekken beschadigd raken bij een endeldarmoperatie. De kans neemt toe als u vooraf bestraald bent.