Een bericht van een veteraan:
Goedenavond allemaal..
Ik ben nu net een paar uurtjes thuis van deze zeer geslaagde demo.. Ik ben echt heel blij dat door onze aanwezigheid jullie nu stukken veiliger kunnen opkomen voor onze vrijheid..
Vrijheid, jarenlang had ik dit als iets vanzelfsprekends gezien.. jarenlang dacht ik dat Nederland wel veilig en stabiel genoeg zou zijn om deze te waarborgen.. Nooit heb ik in mijn leven gedacht, dat onze aanwezigheid nodig zou zijn om de grondrechten voor mijn medelandgenoten te waarborgen.. Ik dacht dat dit alleen in andere vage landen gebeurde.. Landen, waar we naartoe werden gezonden om vrede en democratie te brengen. Nooit heb ik gedacht om dit te moeten doen in mijn eigen land..
This is it, hiervoor was ik ooit lang geleden militair geworden om er te staan voor mijn bevolking.. Mijn bevolking te dienen en te beschermen als zij die nodig hebben.. ik heb alleen nooit gedacht dat dit tegen mijn eigen misleidde landgenoten zou zijn..
Officieel, hebben wij geen partij getrokken.. Officieel staan we er alleen maar om jullie de demo te geven waar jullie gewoon keihard recht op hebben.. Juist, nu de overheid zoveel macht naar zichzelf heeft toegetrokken en diep in iedereen zijn leven zit..
Onofficieel heb ik volgens anderen wel partij getrokken.. Ik heb echt veel shit in mijn persoonlijke omgeving gehad door aanwezig te zijn op jullie demonstraties.. Ik had echt veel over me heen gehad.. Ik werd geframed, belachelijk gemaakt, bedreigd en weet ik allemaal nog meer.. Een normaal mens zou het gaan opgeven.. maar niet ik...
En weet je waarom niet?? Dit gaat verder dan mijn werk en privéleven.. Dit gaat om vrijheid.. Dit gaat om ons nageslacht om ze dezelfde vrijheid te geven die wij hebben gekend in onze jeugd.. Ik wil dat onze jeugd deze vrijheden, die voor ons zo vanzelfsprekend waren, ook krijgen en die nu zwaar bedreigd worden door onze politiek..
Ik weet niet hoe het gaat lopen, ik weet niet wat de toekomst ons gaat brengen. Ik weet niet of we het gaan winnen.. Ik wil wel dat jullie weten dat ik en vele collega oud-militairen keihard vechten voor de zaken die wij heel normaal vinden en nu niet meer zo vanzelfsprekend zijn...
Wat ik wil zeggen.. We zijn er door slecht politie optreden betrokken bij deze demonstraties om jullie de bescherming te geven die keihard nodig is en we zullen bij jullie blijven tot het bittere eind..
Ik ben supertrots dat ik op jullie demo heb mogen staan en dat wij ervoor hebben gezorgd dat jullie je stem hebben kunnen laten horen en dat zullen we blijven doen...
Groetjes Babs