Precies andersom denken...

Geef mij maar dierlijk voedsel. Vanochtend nog een smoothie gemaakt van 3 rauwe eieren, 3 Sardientjes,lepel levertraan en 2glazen rauwemelk. lekker ?? nee zeker niet lekker deze combi maar het interesseert me niet meer IK WIL HELEN. Had vanochtend geen tijd om lekker een omelete te bakken 8) .

Quote:
IK WIL HELEN

Zo denk ik dus ook. Ik wil mijn autisme zoveel mogelijk aanpakken en zo meteen haal ik die Duitse Vivani reep op.

Gezondheid,

Als ik jou was zou ik het meer in het helen van de darmen zoeken Gezondheid.

Beter een liter melk dan een 1 reep chocolade Gezondheid! Ik weet dat het lastig is voor je om de rauwe melk te krijgen, maar daar zou ik eerder energie in steken. Als je toch naar de natuurwinkel toe gaat, probeer dan of ze de kefir van rouwfood (zo heet t toch???) willen bestellen. Dan zit je gelijk op de eerste rang! Vele, vele malen beter dan een reep chocolade!

Zo, ben weer terug haha. Die van 92% heb ik nou juist gehaald.

Mijn moeder vindt het wel heel gadverdamme :-)

Maar ik heb geen problemen mee en at zo twee blokjes op, ook ga je meer aan dat smaak wennen als je het vaker eet aangezien ook je smaakzintuigen naar hoger gezondheidsniveau meegetild wordt.

Pike, bedankt voor je advies.

Las op een site dat die kokosbloesemsuiker in vivani 92 juist ongeraffineerd is, hartstikke mooi meegenomen dus omdat de mineralen en vitaminen mooi behouden zijn.

Gezondheid,

Volgens mij wegen hier de voordelen wel tegen de nadelen op ivm oxaalzuur in rauwe chocolade en er zit cocosbloesem suiker in dus weinig koolhydraten of suikers en veel verzadigd vet en de rest van de voordelen.

Dat wordt voor mij ook snoepen dan.

Maak nu zelf chocomelk thuis.

Kook de rauwe melk.

Doe wat Keltisch zout, zwarte peper, tikkeltje honing, cacoaboter en cacaomassa in een glas en lekker roeren en drinken.Heerlijk.

Dat kun je ook in de diepvries stoppen.Lekkere chocolade hoor.

Ik wil die Vivani ook eens kopen dan.Thanks for the tip.

Alexandra,

Ik zie Vivani Chocolade niet als een vervanger van rauwe melk, alleen voor nu wel even totdat ik rijbewijs op mijn zak heb en zo naar een boerderij kan rijden halen voor rauwe melk. En ik zal eens kijken wat ik kan doen voor kefir want als de natuurwinkel dat wil verkopen dan is dat alleen maar hartstikke mooi.

Gezondheid,

Wat ik wilde zeggen is dat je in de basis je voeding aan moet passen en daarin de mogelijkheden zoeken. Chocola is geen basisvoedingsmiddel. In mijn ogen toch in ieder geval niet. En anders maak ik het, net als Haydarpsa zelf. Laatst een keer met een pakje roomboter, krijg je gewoon een hele milde chocola met heel veel vet :D

Haha, ja dat zal wel. Maar mijn ouders willen perse echt zeer vetarm eten en zijn gewoon niet te overhalen om meer vet te eten, maar dankzij Vivana Chocolade krijg ik in elk geval veel meer vet binnen dan zonder die Chocolade, al zal dat nog steeds weinig zijn in vergelijking met wat jij allemaal wel niet eet haha maar beter wat dan niets toch? :-)

Gezondheid,

Ja, daar kan ik de volgende keer ook op gaan letten. Het was vandaag de eerste keer dat ik echt in een serieuze natuurwinkel ben geweest dat ze zulke ongeraffineerde en gezonde dingen verkopen. Keltische Zeezout haalde ik eerder bij de Spaanse vlieg weg maar Vivana Chocolade heb ik juist van Ekoplaza.

Gezondheid,

Quote:
Als ik jou was zou ik het meer in het helen van de darmen zoeken Gezondheid.

Nou, door mijn vette yoghurtsmoothie met kokosolie gaat ook zeker een 1 of 2 theelepels appelazijn door, dus naast veel meer vet werkt het ook nog eens heel heilzaam voor de darmen. Een super combinatie dus wil ik autisme tegen gaan.

Gezondheid waarom doe je de appelazijn door je smoothie? Dat lijkt me niet zo lekker en bovendien kun je het beter van tevoren in water drinken met wat Keltisch zeezout om je maagzuur te versterken.

Nee, dat is lekker Tanja :-p

Maar goede tip wel. Ik doe (nu: deed) het ook in de smoothie.

Tanja,

Ik proef wel vette yoghurt met honing en kokosolie, maar appelazijn proef ik niet of nauwelijks van, vind het niet vies smaken.

Quote:
bovendien kun je het beter van tevoren in water drinken met wat Keltisch zeezout om je maagzuur te versterken.

Ok dank voor de tip.

Gezondheid,

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan