http://inverbindingmetjezelf.jouwweb.nl/ziekte-is-genezing
Voor mij herkenbaar: onderstaand citaat: na zeer veel psychotherapiesessies "genoten" te hebben, stortte ik lichamelijk in elkaar. Ik wilde zo graag (geestelijk), maar ik kon er nog niet goed bij (de verandering die ik wilde). Het ging te snel. Logisch dat ik onderuit gegaan ben.
Als je je lichaam zogenaamd ziek wilt laten worden, dan is dat omdat je iets niet helder hebt in je leven en je een rustperiode nodig hebt om te ontdekken wat je eigenlijk niet in je leven wilt hebben en wat je toch toestaat. Het lichaam is zo wijs dat het daarop reageert. Het zegt ho stop, ik wil dat je het anders doet, dus ga eens even stilstaan bij waar je mee bezig bent. Kijk ook wat het is en ga op zoek naar de oorzaak, de bron. Die ligt soms heel ergens anders dan je denkt, maar altijd in jou. Jij kunt dit zelf veranderen en daarmee jezelf genezen, door helder na te denken of één van de healingopties te gebruiken zoals verder aangegeven. Wat heb je nodig in je leven of wat heb je niet meer nodig in je leven, dat zijn de vragen die je jezelf moet stellen. Wat maakt je ziek en wat maakt je beter. Wat zijn positieve impulsen en wat zijn negatieve impulsen. Welke energieën laat jij toe in jouw leven die je goed doen en welke niet.
Zorg dat je helderheid krijgt over wat goed voor je is en wat niet en wees rigoreus in beslissingen daarover. Handelen is altijd de werkwijze die je vanuit jezelf moet aangaan.
Vaak heeft ziekte te maken met het niet willen aangaan van het oplossen van problemen. Je loopt ervoor weg, je gaat maar door, want ergens in jou zegt een stem dat je moet voldoen aan iets wat je jezelf hebt opgelegd. Vaak vanuit de samenleving opgelegd, het grote onderdrukkingsspel waar velen in meelopen. Maar jij hebt zelf de macht en de kracht om hier niet aan mee te doen en jezelf gelukkiger en gezonder te voelen.
Vele chronische ziektes, ook ziektes waamee je geboren bent, ziektes die in families voorkomen zijn allemaal op te lossen als je er op tijd bij bent. Voorkomen is altijd makkelijker dan genezen. Maar ben je wel eenmaal ziek dan is er ook nog een heleboel te herstellen en volledig te genezen. Dat sommigen dat niet willen is hun zaak, zij blijven liever slachtoffer van zichzelf, maar jij kan het wel.
En dus doe je dat en zet je alles in om dat te bewerkstelligen, hoe dan ook. Want jij wilt voor jezelf het geluk, het genieten en het delen met mensen die dat ook willen.