"Kanker straks zelden dodelijk"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum
En zelfs al slagen ze erin dat over 20 jaar weinig mensen aan kanker doodgaan.

Zie het al voor je? als er een kanker bij je geconstateerd wordt? Een onwetende mens gaat daardoor zijn of haar lichaam niet vertrouwen of zelfs haten terwijl het lichaam zelf niet de boosdoener is want die doet juist alles aan om je zo vitaal en goed doen te voelen, mits het juiste voeding krijgt.

Ja, hoe zal de wereld over 50 jaar toch uitzien?

Gezondheid,

Valstar raad niet allen vlees af hij raad aan zoveel mogelijk soja te eten, tofu, tempeh, sojaburgers sojayoghurt, magere zuivel, niet teveel verzadigd vet nee dit gaat 'm niet worden.

@ Wimck

Hier kunnen we je goed volgen en je mag best sceptisch zijn. Zowel Valstar als Faché worden tegenwoordig door een grote bril bekeken. :!: Het komt er in zo'n geval op aan om het beste van alle therapieën met elkaar te combineren wat je in je eerdere terugkoppelingen trouwens ook bevestigt.

In mijn nabije omgeving al meerdere gevallen gezien van mensen die een operatie combineren met voedingstherapie en niet altijd voor chemo gaan. Levenskwaliteit staat trouwens nog altijd voorop.

Preventief eten is ontegensprekelijk het belangrijkste fundament van preventie en genezing. Wij lopen hier tegenwoordig heel kritisch te winkelen. Je schrikt je soms te pletter van wat er aan voeding allemaal toegevoegd wordt. Veel onwetende mensen eten zich letterlijk ziek. Zelf ben ik ook geen voorstander van soja om de reden dat het de opname van al het goede belemmert en de positieve werking teniet doet. Een tijdje terug heb ik een goede kennis aan de gevolgen hiervan verloren.

Wat wel interessant aan Valstar is dat hij in zijn boekwerk alle heilvolle voedingsbestanddelen per groep nader in kaart brengt en met relevante onderzoeken onderbouwt. Over supplementen hebben we het hier al meer gehad. Het is inderdaad niet een blijvende optie en vaak een tijdelijk lapmiddel. Zelf ga ik hier op grond van mijn persoonlijke ervaringen hier anders mee om dan enkele jaren terug. Inmiddels zie ik een supplement als een vorm van tijdelijke ondersteuning in het geval kwalitatief hoogstaande voeding op dat moment te weinig ondersteuning biedt. Het is de kunst om er dan de middelen uit te halen die geen synthetische toevoegingen bevatten.

Het blijkt dat de Bib 2 boeken heeft, dus die heb ik gehaald. "Voedingsinterventie bij kanker" van Engelbert Valstar en "Eten tegen kanker" (tevens kookboek) van Dr. Richard Beliveau. Voordat ik een boek meeneem blader ik het snel door en zag al voeding voorbij komen die hier niet wordt gepropageerd. Ik hoef de boeken in ieder geval nog niet te kopen, eerst even bekijken.

Het gebeurt me al vaker dat ik denk: oke, ooit zijn er onderzoekers geweest die hebben ontdekt dat er bepaalde gezonde dingen in b.v. groente en fruit zitten. Hebben die het dan altijd fout gehad? DNA onderzoek bij kanker en niet de voeding erbij betrekken vind ik iets heel anders. Alsof ze dat expres doen. Ik merk dat ik niet zo dol ben op vlees, geeft niet, maar eet het nu mondjesmaat wel. Ook de eigengemaakte vette soep maak ik. Vind ik trouwens lekkerder dan vlees. Maar gisteren had ik een klein stukje komkommer met 3 hele kleine tomaatjes en broccoli met gekookt ei en dan denk ik, dat moet kunnen.

Komkommer met een beetje zout, tl. appelazijn en mayonaise (natuurwinkel), is misschien een soort reiniging voor mij. En ja hoor, vandaag werkte het zo. Voorlopig zoek ik een soort half om half voor mezelf, meer vetten en wat melk, groenten en (weinig) fruit en weinig koolhydraten. Een beetje mijn eigen wijze.

Liesje, één van de richtlijnen voor gezonde voeding van de WAPF is letterlijk:

- eet vers fruit en groentes - het liefst biologisch - in salades in soepen of licht gestoomd met boter.

Grote kans dat dat ook de hoofdgedachte is in die boeken. Dit is een video met de beste groentes tegen kanker, met name spinazie, bieten, broccoli, spruiten, prei en roodlof.

Tomaten bevatten bepaalde eigenschappen tegen kanker als je ze kort opwarmt. WAPF geeft ook adviezen hoe tomaten werden bereid en geeft recepten met tomaten (zie dit artikel)

Pas als er soja wordt aangeraden tegen kanker, of veel fruit, of als ze dierlijk vet afraden - dan hebben ze het echt helemaal mis.

@ Vivianne

Ben je mij aan het volgen? :D

Ik begrijp wat je bedoelt. Waar ik echter heel veel moeite mee heb is dat iemand financieel wordt uitgeknepen met onvoorstelbaar veel supplementen in een fase dat diegene dit vaak als laatste strohalm aanpakt.

Mensen gaan dan zoveel supplementen slikken dat er geen ruimte meer is voor essentiele voedingstoffen en dan is er een onacceptabele onbalans.

Quote:
Liesje, één van de richtlijnen voor gezonde voeding van de WAPF is letterlijk:

- eet vers fruit en groentes - het liefst biologisch - in salades in soepen of licht gestoomd met boter.

Grote kans dat dat ook de hoofdgedachte is in die boeken. Dit is een video met de beste groentes tegen kanker, met name spinazie, bieten, broccoli, spruiten, prei en roodlof.

Tomaten bevatten bepaalde eigenschappen tegen kanker als je ze kort opwarmt. WAPF geeft ook adviezen hoe tomaten werden bereid en geeft recepten met tomaten (zie dit artikel)

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik adviseer om niet licht te stomen maar flink door te koken om de onverteerbare cellulose te breken en de voedingsstoffen in de planten opneembaar te maken. Wat betreft tomaten tegen kanker, in het boek Nightshade Free Pain Free van Michael Fowler brengt hij de consumptie van nachtschades in verband met het ontstaan of verergeren van kanker. Ook de WAPF heeft een artikel over de gevaren van nachtschades:

http://www.westonaprice.org/food-features/nightshades

Mike

Geitenyoghurt gekocht bij AH. Merk Kabrita. Vergeten te kijken wat er in zat. Wat dan? Gemodificeerd maiszetmeel en zuursel. Wie verwacht dat nou. Aan Kabrita en AH mail gestuurd. En gegoogeld op gemodificeerd maiszetmeel. E 621? In ieder geval maar een andere yoghurt gekocht van Den Eelder. Kefir lust ik niet en ik eet weinig yoghurt i.v.m stoelgang.

E621 -mononatriumglutamaat- is een neurotoxine en absoluut ook rotzooi.

Als ik het eet, krijg ik binnen 2 uur verschrikkelijke hoofdpijn en ik voel me beroerd.

Smakelijk eten Liesje!

Ik heb zodra ik deze yoghurt gekocht had gegoogeld op gemodificeerd zetmeel, dan kom je heeeeel veel tegen. Ook het woord "chemisch bewerkt" Die firma heeft echter het E-nummer niet vermeld. mogen we zeker niet weten. Hoeveel gemod. mais stond er ook niet op en het zou nog Gen mais kunnen zijn. Ik heb de indruk dat het minder gezond is dan men doet voorkomen en dat ze meer kunnen verdienen door het dikker te maken. De yoghurt van Den Eelder is dik genoeg zonder toevoegingen, althans, het staat er niet op.

Zodoende.

Quote:
Die firma heeft echter het E-nummer niet vermeld.

Hoi Liesje, E621 is mononatriumglutamaat. Dat is toch meestal iets anders dan gemodificeerd zetmeel?

Sorry, de reden dat ik dat noemde was dat ik zat te zoeken, heel veel tegenkwam en ook een forum waarbij iemand beweerde dat het E 621 was. Ik had kunnen weten dat dat niet goed was. Wel zit inderdaad E 621 bijna overal in als smaakversterker, ik denk dat de meesten dat wel weten. Nogmaals sorry.

A) Wimck

Ik heb het artikel van Mike nog eens goed doorgelezen:

Vetverbranding en suikervergisting. (alleen lezen)

Is dit principe ook in jouw opleiding naar voren gekomen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan