"makkelijke" manier om je lever te reinigen?

ok Alexandra, morgenvroeg doe ik wat meer olie. de grapefruit doe ik niet, alleen bij de grote leverreiniging. ik doe elke morgen, nu sinds 1 maand, 3 citroenen, 2 eigelen en dus 1 eetlepel; zal dat een beetje verhogen. okidok. lekker drankje om de dag mee te beginnen.

I lady: t is een goed advies v e dame, Alexandra, die heel wat ervaring heeft met lever/gal/pancreas. Heb het opgevolgd en voel veranderingen,misschien niet allen zeer aangenaam voor het gevoel maar wetend goed voor het lichaam.

en ook, je hoeft niet bang te zijn om af te vallen. mijn man en ik zijn met WAF begonnen, nu ongeveer 6 weken geleden, ervoor echte vegetarians, en mijn man met 1m95 en 65kg heeft alleen maar kg genomen de laatste weken, ook met reiniging. ik ook vele kg bijgekomen, dit hoefde niet echt :oops: nu een beetje te vet

 
Yeagh! Citroen en olie... als ik iets niet verdraag is het die combi! Heel veel grapefruits verslonden, maar citroen alleen in mijn bitterzout!

Dank je voor het compliment, maar ben vooral blij dat je je steeds een beetje beterder voelt!

 
Zo even weer een reactie hier..

Net bij het eten van een lekkere vette haring kreeg ik ineens een paniekgevoel door mn lijf met misselijkheid.En vorige week had ik hetzelfde na inname van vet sucadevlees..dit doet mij vermoeden dat er een galsteen dwars zit?

Ga toch de zuivering doen binnenkort..ben nu aan het regelen dat er even wat minder druk van buitenaf op me staat.

 
I-lady,

Ik weet precies wat je bedoelt, want ook ik zag die leverflush om allerlei redenen niet zitten. Onder andere ook te veel uitputting. Toen ik bij mijn eerste flush alleen maar citroensap met olijfolie door mijn neus overgaf, was mijn idee bevestigd. Na een hele tijd heb ik het pas aangedurfd om er nog één te doen en inmiddels ben ik zo blij dat ik ermee begonnen ben. Nee, de reinigingen zijn niet altijd leuk. Het bitterzout is de ene keer nog smeriger dan de andere. De halve nacht overgeven is niet leuk. Maar, desondanks lijkt het me een redelijk makkelijke manier om toch van je rotzooi af te komen. Makkelijker dan jarenlang op blaadjes kauwen enzo (=veel groente eten). Makkelijker dan een galblaasoperatie. Makkelijker dan later een leveraandoening verhelpen.

Daar komt bij dat die leverreiniging me zó veel heeft gebracht (en heel veel onprettigs afgenomen), dat ik er nu ondanks het ongemak (met name bitterzout drinken: Alexandra moet me er nog wel eens op wijzen dat ik het laatste glas ook inneem en daar ben ik haar dankbaar voor :) ) graag nog één doe. Het belangrijkste wat ik heb ervaren... Is veel minder uitputting. Mijn vetvertering is behoorlijk goed te noemen: ik eet rustig 6 gebakken eieren met mayonaise (oké, als ik ruimte heb in mijn maag) waar ik eerst van 1 ei al erg misselijk werd. Ik kan Mike's curry met een groot blik kokosmelk in mijn eentje op en ik eet ook rustig een kwart pak boter door mijn eten. Daar kon ik een jaar geleden nog niet over dromen: toen at ik alleen maar suiker, want de rest kon ik niet hebben.

Maar ook de vermoeidheid is zo veel minder geworden (vermoedelijk ook door mijn verbeterde eetpatroon).

Ik wil je absoluut niet dwingen om dingen te doen waar je niet achter staat. Doe er gerust net als ik 2 jaar over voor je de reinigingen aandurft. Maar ikzelf wilde dat ik 4 jaar geleden begonnen was, voor mijn grootste gezondheidsproblemen ontstonden. En weet dat, hoewel uitputting een contra-indicatie is, het dus ook juist kan helpen de uitputting te verminderen.

 
Nou dat zit dus ook in mijn achterhoofd! Zoals Alexandra ookal aangaf ga ik daarna waarschijnlijk ook pas weer aankomen.Ik zie er enorm tegenop..ben "bang" voor ziek worden/overgeven..hypo's etc.

Maar nu vraag ik mij ook af..mocht ik weer een "hypo" krijgen dan heb ik dus een ors oplossing nodig..als ik dat niet doe kan het gevaarlijk worden.Zou dat invloed hebben op de zuivering?

Over het algemeen lees ik positieve ervaringen van iedereen over de zuiveringen..

 
Mike heeft ergens op het forum of op leefbewust.com een receptje van een drankje dat zou moeten helpen tegen een hypo. Ik weet eerlijk gezegd even niet waar.

De reden dat je beter niet kunt eten/drinken voor de zuivering, is dat het de misselijkheid kan vergroten. Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat Moritz daarover schrijft (maar ik kan het ook even niet opzoeken op dit moment). Hij heeft over veel dingen nagedacht, dus ik vermoed ook over een oplossing voor diabetici (en dus hypo's).

Inderdaad staan hier op het forum veel positieve verhalen. Mijn (en ook die van anderen) minder positieve verhalen staan er ook tussen: het heeft echt geen zin om het allemaal rooskleuriger te schetsen dan het is. Het is niet per se een pretje, maar ik vind het ook heel vaak niet vervelend. En zeker het resultaat maakt alles voor mij weer goed.

Ook ik heb er echt enorm tegenop gezien. Als ik naar mezelf kijk, was dat echt niet nodig, maar ik weet dus wel dat het moeilijk kan zijn om dat te overwinnen. Jijzelf bent de enige die het kunt. Ik ga je niet vertellen dat je die reinigingen moet gaan doen (want wie ben ik, die het zelf ook zo lang heeft uitgesteld?): ik kan je alleen vertellen dat ik wilde dat ik hier zo veel eerder achter was gekomen.

 
Mischien valt het mij ook wel mee...maar ik zie tegen 100 keren naar het toilet gaan op omdat ik al zoveel diarree en ziek zijn daardoor/daar van gehad heb..beetje een afkeer van dus.Maar aan de andere kant..als ik mijzelf daardoor gezond maak en dus bovenstaande ook niet meer krijg heb ik het er wel voor over.

En als er een oplossing is tegen de hypo's helpt me dat al helemaal over de streep..

 
Ik sta echt achter het protocol van Morritz als het gaat over de dagen van de zuivering. Maar ik heb er zeker ook mee gespeeld. Door bijvoorbeeld toch vetten te eten op de dag van de zuivering. Maar tegenwoordig eet en drink ik eigenlijk niets meer, hoogstens een beker melk.

Eenmaal heb ik een angstige nacht gehad, een wakkere nacht en ik kreeg me daar een partij honger! Een glas melk, midden in de nacht. Geen problemen gehad of ervaren. Nog steeds een goede oogst.

Ik wil hiermee zeker niet aanraden dat je dit ook moet gaan doen. Maar stressen en vechten tegen jezelf maakt zeker weten dat je een onprettige ervaring zult hebben. Dan maar een hap kaas, een beker melk of weet ik veel wat. En het vervolgens loslaten.In het ergste geval gooi je alles er via de bovenkant weer uit. Dat overleef je echt wel!

Het zijn een paar pittige uurtjes, maar ik hoop en verwacht echt dat onze levers ons nog heel lang dankbaar zullen zijn!

 
En als mijn lever mij niet dankbaar is, ben ik mijn lever dankbaar dat die zijn taken zo goed oppakt na het zuiveren! Ik voel me zó veel beter sinds ik mijn leverreinigingen begonnen ben.

 
Bedankt! heb het drankje tegen de hypo opgeschreven..de meeste angst zit er bij mij voor het ziek voelen merk ik.Maar het is net als een bevalling neem ik aan haha..het moet eerst ff heel naar zijn voordat je er iets mooi's voor terug krijgt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan