"Roestvlekken" ook wel pigmentvlekken zoals ze genoemd worden op mijn huid.

ApoAss, heb je misschien zware metalen, andere gifstoffen of ben je juist te weinig in de zon geweest?

Ik was namelijk ook jarenlang niet in de zon geweest, had verder geen noemenswaardige aanleidingen voor de vlek op mijn borst. Misschien alleen zware metalen dan.

Hoe dan ook, ik ben er wel vanaf!

 
Je lijdt aan vroegtijdige veroudering van de huidcellen (de moedervlekjes). Deze worden veroorzaakt door AGEs, versuikering van eiwitten in het bloed die hierdoor gaan samenklonteren. Hierdoor wordt je bloed dik en stroperig en bereiken er onvoldoende voedingsstoffen via het bloed je cellen. De belangrijkste voedingsstof die er bestaat is zuurstof. We kunnen allemaal 30 minuten zonder water, vetten, eiwitten, koolhydraten, mineralen, enzymen enz., maar niemand van ons kan 30 minuten zonder zuurstof!

Hoe zit het met je concumptie van bewerkte, plantaardige kunstboter en bewerkte, plantaardige bakvetten zoals zonnebloemolie en maisolie? Deze zijn gemaakt van vetten/olien die ui zichzelf al zeer gevoelig zijn voor oxidatie (ranzigheid), maar daarnaast nog veel meer worden beschadigd door bewerking met hitte en andere schadelijke processen. Wat je tot je neemt als 'voedsel' zijn dan beschadigde zuurstofmoleculen. Deze missen een elektron, de vrouwelijke component die elektromagnetisch gezien een negatieve lading heeft. Hierdoor wordt het molecuul mannelijk met uitsluitend een proton (positieve lading) die agressief wordt en een 'vrije radicaal' wordt genoemd, omdat deze in een zoektocht naar het ontbrekende elektron deze 'steelt' van een compleet zuurstofmolecuul in je bloed, waardoor dit molecuul weer een elektron mist en op zoek gaat naar een elektron bij een ander compleet molecuul, waardoor dat molecuul weer verandert in een vrije radicaal, etc.

Het is deze kettingreactie die vroegtijdige veroudering, oftewel 'oxidatieve stress', veroorzaakt, iets wat ik degeneratieve oxidatie noem. Het tij is te keren door het bloed als het ware te doen overstromen met complete zuurstofmoleculen. Vitamine C wordt ook wel een 'elektrondonor' genoemd, m.a.w. vit. C is in staat om de ontbrekende elektronen terug te geven aan zuurstofmoleculen die dit elektron missen, zodat deze 'vrije radicalen' het ontbrekende elektron niet hoeven te 'stelen' van andere zuurstofmoleculen en zo de vorming van alsmaar meer vrije radicalen in gang zetten. Waarom is vit. C een elektrondonor? Omdat vit. C in je bloed waterstofperoxide wordt, bestaande uit 2 moleculen waterstof (H2) en 2 moleculen zuurstof (O2). H2O2 is een zeer stabiel en evenwichtig molecuul, omdat het 2 vrouwelijke componenten (H2, negatief geladen) en 2 mannelijke componenten (O2, positief geladen) bevat. Vitamine C is dus indirecte waterstofperoxide!

Mike

 
Ik gebruik kokosvet, roomboter en olijfolie biologisch. Dus daar kan het niet aan liggen. Maar als ik nu extra vitamine c ga nemen zal het een positief effect hebben. Ik ga de bleu ice combi levertraan en boterolie bestellen. Maar wat kan ik nog als extra nemen om voldoende vit. C binen te krijgen..

 
Hallo allemaal, mijn pigmentvlek is voor de helft geslonken sinds ik de lever reinig met mariadistelzaad en levertraan met boterrolie slik. Fantastisch toch. Moet binnenkort terug naar dermatoloog. Ik heb hem teon verteld dat ik mijnlever ging reinigen om van mijn pigmentvlek af te komen. Hij keek of hij vuur zag branden. Ben benieuwd naar zijn reactie. Laat het jullie weten.

 
Wat fijn om te horen! Zo zie je maar dat je op deze manier meer kan bereiken dan wanneer je je lot alleen in de handen van de dermatoloog legt. Ben benieuwd naar zijn reactie, maar de ervaring leert dat we daar niet teveel van moeten verwachten. Het zal wel 'toeval' zijn :roll:

 
Hij is mijn collega dus hier komt hij niet zomaar mee weg. Ik heb al een aantal collega's door voeding van kwalen af geholpen. Dus de ogen zullen toch eindelijk open moeten gaan
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan