"Veestapel weg door kweekvlees"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Asaya
  • Startdatum Startdatum
Hoe veilig is dat kweekvlees van Mark Post voor onze gezondheid?

Worden we eerst langdurig opnieuw proefkonijn voor er over zoveel jaar wetenschappelijk onderzoek verschijnt met als uitkomst dat het toch niet zo goed is voor onze gezondheid?

 
Uit het artikel:

Quote:
Vlees kan te veel zout en onverzadigd vet bevatten


Typfoutje van de auteur. Ik vind het wel cool dat (onbedoeld) onverzadigd vet eens negatief wordt afgeschuilderd. Verder natuurlijk complete quatsch, dat artikel. Je kunt niet verslaafd raken aan dierlijke vetten en eiwitten, simpelweg omdat het zo verzadigt en je er dus proppievol van komt te zitten. Voedselverslaafden blijven maar dooreten en dat doen ze bij...koolhydraten. Verder is er meer dan genoeg ruimte voor ethisch, grasgveoerd vlees, mits we de akkerbouw minimaliseren en overgaan op weidegrond. Dit betekent niet noodzakelijk meer vlees, maar vooral BETER en VOEDZAMER vlees!

Mike

 
Die Malou is echt een typisch voorbeeld van de boze vega.

Dat hautaine, blech!

Owh, en het is nu ook ineens het onverzadigde vet dat slecht is?!

Stik niet in de spaghetti, meid.

 
Hmmm, typefoutje? Denk eerder onwetendheid Mike.

Je ramt niet zomaar twee extra letters voor een woord op je computertje, toch?

 
Quote:
Die Malou is echt een typisch voorbeeld van de boze vega.


Eerder een boze femi:

Quote:
Waar ik over schrijf

PSYCHE: ADHD, autisme & depressie, en de DSM-5 (het nieuwe handboek voor de psychiatrie);

POLITIEK: alles wat me dwars zit;

M/V: vrouwen & ambities, mannen & lafheid


http://www.malouvanhintum.nl/

Mike

 
Dit is volkskrantfeminisme.

Het type feminisme dat mannelijke waarden hooghoudt en de vrouwelijke verontachtzaamt.

Kijk mij nou eens stoer zijn.

 
ALLE hedendaagse feminisme is zo, de Volkskrant fungeert alleen maar als spreekbuis voor dergelijke 'stoere vrouwen'.

Mike

 
Quote:
Typfoutje van de auteur.


Dit zou ik haast betwijfelen. Ik vind dat ze sowieso als een kip-zonder-kop schrijft, zeer gekleurd door vega extremisme.

Desalniettemin heb ik me ook wel eens afgevraagd of vlees niet bepaalde verslavende eigenschappen heeft. Ik merk dat ik wel eens gulzig kan worden van vlees. Er wordt een oermens in me wakker als ik mijn tanden in een stuk sparerib kan zetten... :mrgreen:

 
Dan ben je nog steeds niet verslaafd, dan heb je het gewoon nodig. Verslaafd betekent dat je er maar van door blijft eten en niet meer kunt stoppen. Ik wens je veel succes om dat te doen met vlees! Ik weet dat mensen soms onbeperkt spare ribs eten, maar dat doen ze zeker niet elke dag, want daar betalen ze naderhand een zware prijs voor!

Mike

 
De term vleesverslaving komt waarschijnlijk uit de vegetarische hoek. Die doen alles om vleeseters in een slecht daglicht te zetten en de term verslaving draagt daar prima aan bij.

 
Quote:
De term vleesverslaving komt waarschijnlijk uit de vegetarische hoek. Die doen alles om vleeseters in een slecht daglicht te zetten en de term verslaving draagt daar prima aan bij.


Daar sluit ik mij geheel bij aan.

Behalve dan dat ik "kwaad" daglicht zou typen :mrgreen:

D'r schuilt een kleine "grammar nazi" in mij.

Al heb ik hem inmiddels redelijk onder controle.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan