Raw Food Festival

Ik heb altijd enorme zin in zoet gehad als vegetariër en dit is pas opgehouden sinds ik vlees en veel verzadigd vet eet, geen vis, maar vlees. Dat zegt mij eigenlijk genoeg, eindelijk verzadigd. Verder zal ik dit artikel hier nog maar eens plaatsen.

https://www.fatsforum.nl/topic/vlees-gaat-niet-rotten-in-je-darmen

Ik ook weer de zuur-base gedachte hierin terug, met dat Kangen water. En plantaardige eiwitten zijn geen volledige eiwitten, waardoor je je lichaam niet de bouwstoffen geeft die het nodig heeft.

 
Veganisten en raw foodists eten wel degelijk vlees! Door tekorten aan complete eiwitten eet hun lichaam zijn eigen vlees op! En dit is geen grap!

Mike

 
Een leuke opmerking van paul check was dat de vegetariers en zo sowieso vlees eten omdat de planten de voeding opnemen uit de grond waar dode bacterien,wormen ,insecten en noem maar op in liggen te vergaan. Probeer dan nog maar eens consequent te blijven in de voedingskeuze.Mij niet gezien.

ad

 
Planten zijn inderdaad ook vleeseters. Wat denk je dat er gebeurt met dode wormen in de grond? Deze zuigt de plant in zijn wortels in zich op. Er is geen enkel organisme dat een gratis hapje dierlijke vetten en eiwitten laat staan!

Mike

 
Ik zag laatst een hele zielige foto van een moederveldmuis met haar naakte babymuisje in haar bek op de vlucht voor de ploeg. De rest van haar nestje zal ook als voeding voor de planten dienen. Aaahhhh....

 
En wat te denken van de bodemorganismes die het loodje leggen a.g.v. de ploeg. Of tellen alleen schattige, wollige vierpoters met ronde ogen? Je kunt je niet onttrekken aan de heilige cirkel van leven en dood, hoe graag je dat ook zou willen. Opdat jij kunt leven moet er iets sterven, ook planten.

Mike

 
De Tibetanen geven hun lichaam aan de gieren dat is nog is spiritueel. Niks kostbare mineralen verbranden cremeren in ovens Nee gewoon je lichaam teruggeven aan de natuur.

 
Interessant om alle reacties te lezen en de links te volgen.

Gisteren sprak ik met iemand die al jaren darmproblemen heeft. Drie maal bijna dood in het ziekenhuis, maar een zorgweigeraar, dus daar ook snel weer weg. Hij bezit het door Mike vertaalde Price-boek, maar pakt de boel niet erg voortvarend aan. Zei in het gesprek gister dat hij er zich inmiddels bij heeft neergelegd ziek te blijven. Terwijl hij het zei, vielen z'n ogen bijna dicht, midden op de dag op een terras. Deed me denken aan iemand die is ingesneeuwd en wordt overmand door een gevoel van slaap, om vervolgens niet meer wakker te worden. Hij is verder niet echt redelijk en vaak onvriendelijk, volgens mij het gevolg van de darmproblemen, die richting Crohn gaan. Voorafgaand aan de problemen - die begonnen met de ziekenhuisbacterie die uit het niets leek te komen - was het een normale, vriendelijke jongen.

Alles overwegende zou ik toch graag zien dat hij naar Marysa Moerel gaat (bekijk vooral de documentaire over haar), dus de methode gaat toepassen van het Hippocartes Health Institute. Vooralsnog zie ik het zo dat die methode zieke mensen kan oplappen en dat ze daarna eventueel kunnen overschakelen op de WAP-manier van eten en leven.

En misschien is dat Kangenwater wat voor hem. Die filmpjes van vieze en na het water superschone darmen zijn indrukwekkend.

 
Ik ga de docu bekijken, maar hb nu geen tijd. Als ik zie hoe eng mager en oud ze eruit ziet, ben ik echter nu al minder enthousiast! Gouden regel: neem NOOIT gezondheidsadvies aan van iemand die er ongezonder uitziet dan jij! ednewtreatments is een Nederlander die zichzelf trouwens heeft genezen van Crohn d.m.v. veel dierlijke vetten en eiwitten:

http://www.newtreatments.org/mijnverhaal.php

Mike

 
Man is the only animal that can sink below his nature, to be a raw vegan foodist, and thinks vegan or raw vegan is all.

Nature, to be commanded, must be obeyed.

Vegans can't even muster the essential animal intelligence of a tiny animal with a brain the size of a filbert nut, that eat meat.

 
Hoi Mike,

Ik ben Ed van NewTreatments. Via Google Analytics zag ik dat er wat bezoekers via dit forum naar mijn site komen. Bedankt voor de linkjes!

Wel zou ik het fijn vinden als je me 'Ed van Newtreatments' kunt noemen i.p.v. mijn complete voor- en achternaam. Nu is het zo dat als iemand mijn naam in Google intikt, hij wel erg veel informatie over mijn ziektegeschiedenis kan vinden. Als die persoon een zorgverzekeraar of een toekomstige werk- of opdrachtgever is, dan is dat niet zo praktisch.

Zo mogelijk, zou je dat met terugwerkende kracht kunnen doen. Ik zag dat mijn naam in 5 berichten voorkomt. Zou je zo vriendelijk willen zijn, daar mijn naam bij te werken. Alvast vriendelijk bedankt!

On Topic: Inmiddels ben ik al 14 jaar 'genezen' van de (chronische, ongeneeslijke) ziekte van Crohn. Het SCDiet en het paleo-dieet zijn fantastisch voor nagenoeg iedereen met darmklachten, net als het WAP-diet. Uiteindelijk heeft (een combinatie van) kwikchelatie (en het aangaan van emoties) de kern/oorzaak van de ziekte doen verdwijnen. Hier vind je de laatste samenvatting van mijn genezingsproces: http://www.newtreatments.org/doc.php/WisdomExperience/208 .

Ik eet overigens nog steeds erg veel dierlijk vet, goede dierlijke eiwtten en relatief weinig koolhydraten. Maar ik kan, als ik zou willen, een week lang pizza eten zonder er darmklachten van te krijgen.

Groetjes Ed

 
Hallo Ed,

Wat leuk om jou hier op het forum te zien.

Ik heb jaren geleden je site ontdekt en de informatie daar heeft mij heel erg goed geholpen om op het juiste traject qua voeding te komen om o.a mijn darmproblemen te genezen.

Ik wil je hiervoor heel erg hartelijk bedanken!

En fantastisch dat je echt helemaal genezen bent van Crohn.!

 
Ed, welkom! Ik heb alle posts met jouw naam erin aangewpast. Je staat daar nu overal te boek onder jouw forumnaam. Ik hoop dat je nog regelmatig hioerbijdrages komt leveren, want jouw succes is een opsteker voor iedereen en we kunnen allemaal leren van jouw ervaringen!

Mike

 
Wow! Ed, super! Ik heb echt bewondering voor mensen die dit zelf hebben kunnen bewerkstelligen!

genezen van een ernstig chronische ziekte! Daar komt naar mijn idee veel zelf vertrouwen, doorzet vermogen, en een zeer goed intuïtief gevoel/denken bij kijken. En ongelooflijk veel lees werk natuurlijk.

 
Een nuchtere, kritische kijk op raw food:



Uiteraard zijn het hofdzakelijk VROUWEN die hiervoor vallen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.152
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan