Quote:
Dan kunnen we net zo goed helemaal stoppen met het eten van planten.
We hebben ze in ieder geval niet nodig, zoveel is zeker. Er zijn voldoende volledig carnivore volkeren (zoals bijv. de Inuiten) die tot de gezondste volkeren ter wereld behoren. Er bestaan ook geen essentiele suikers. Ik eet groene bladgroente omdat ik deze lekker vind en omdat het een mooie combinatie vormt met vlees of vis, maar met uitsluitend vlees, vis en rauwe melk kom ik er evengoed. De planten zijn leuk 'voor erbij'.
Quote:
Met ook nog eens 125 gram slagroom en een berg roomboter zie ik echt het probleem niet hoor.
Ik wel. Deze denkfout heb ik zelf in het verleden nl. ook gemaakt, denkende dat de suikers door al dat vet wel worden afgeremd en daarmee niet schadelijk zouden zijn. Tegen wie dit nu beweert (en vroeger behoorde ik daar zelf toe) zeg ik nu: dan krijg je langzame diabetes. Of het nu snel of langzaam in je bloed komt, je lichaam moet uiteindelijk toch die suikers verwerken. En het zit gewoon niet te wachten op suikers, punt.
Nogmaals: er zijn geen essentiele suikers, dus we hoeven ze niet uit voeding te verkrijgen. Bepaalde vetzuren en aminozuren echter wel, de werkelijk essentiele voeding bestaat dus uit vetten en eiwitten. Het mooie is dat plantenetende dieren de koolhydraten in plantaardige voeding omzetten in precies dat, vetten en eiwitten. Bovendien worden de plantenstoffen geconcentreerd en omgezet in een voor de mens ultiem opneembare variant. Laat dus de dieren de knollen eten!
Quote:
En verder is knolselderij ook niet iets wat bij de meeste mensen dagelijks op het menu staat, wat vaak wel het geval is bij die o zo gezonde glutenvrije granen.
Bij mij staan ze niet dagelijks op het menu en velen hier hebben het nodig, anders storten hun bijnieren in. Meet maar eens het effect van zo'n knol op je bloedsuikerspiegel of 100 gram rijst, dan snap je waar ik het over heb.
Quote:
Glutenvrije granen (wat dus echt gewoon pure suiker is) vind je dan weer prima
Het is inderdaad pure suiker als het om witte rijst gaat, maar bijv. quinoa is rijk aan eiwitten, dus het klopt niet helemaal wat je zegt. Nogmaals: het gaat om het effect op de bloedsuikerspiegel. Hoe stabieler de bloedsuikerspiegel, hoe beter.
Mike