Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Emile Ratelband noemt 76.000 ondernemers die dit jaar zijn gestopt 'losers' en 'zwakkelingen'
“Dan waren dat natuurlijk ook geen ondernemers! Gewoon mensjes die bij de eerste windvlaag omvallen!" aldus Ratelband.www.ninefornews.nl
Ja ondertussen is Rateltje lekker aan het ondernemen met een insectenkweekfabriek in Azië. Opportunist.Ik moet zeggen dat ik Ratelband wel.kan volgen. Ik zal 2 voorbeelden geven uit mijn eigen Nijmegen:
Toen de lockdowns nog een feit waren in de decembermaand van 2021 en de horeca dicht was en er uitsluitend een afhaalmogelijkheid was, zette Holt (Houtstraat) een grote vuurkorf met kerstdecoratie voor de zaak neer waaraan de klanten zich konden warmen en ze verkochten koffie en andere warme dranken en gerechten. Gevolg: elke dag rijen klanten die daar hun geld kwamen brengen. Andere horecazaken hadden het nakijken, die deden niets extra's. Zo simpel kan het zijn, geen crisis maar kansen. Dat is het ware ondernemersschap.
Tegenover hen kwam een horecazaak niet verder dan een bordje met: We missen jullie. Nu ze weer open zijn is het daar natuurlijk ook weer druk en wappert daar keurig de LGBTQ-vlag. Verderop in de Houtstraat zit de Wunderbar. Toen op maandag 1 juni 2020 de eerste lockdown voorbij was en de horeca weer open mocht, zag ik tot mijn verbazing dat zij dicht waren die eerste dag. Drie keer raden waarom? OMDAT ZE 'S MAANDAGS GESLOTEN ZIJN! Dus je hebt bijna 3 maanden geen inkomsten gehad en je mag weer open, maar je laat de eerste dag voorbij gaan omdat je die dag normaal niet open bent?! Wat voor ondernemer ben je dan?! Nu ze weer open zijn wappert ook daar trots de LGBTQ-vlag.
Ik denk dat Ratelband doelt op.dit soort 'ondernemers', hij heeft dus gelijk.
Mike
Het ging mij er niet om om het voor hem op te nemen, ben nooit een fan van deze man geweest. Dit valt onder: zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.Ja ondertussen is Rateltje lekker aan het ondernemen met een insectenkweekfabriek in Azië. Opportunist.