Niemand neemt een kat van 18 jaar met medische problemen, Binc. OK, ik ga het toch zeggen: dit gaat niet over je kat(ten) maar over jou. Jij hebt een pathologisch zorgcomplex. Jouw brandstof is stress en ziekte, het is de motor die jou draaiende houdt. Ieder weldenkend mens had een bejaarde kat met alvleesklier- en/of nierproblematiek allang een spuitje laten geven maar jouw reddersinstinct, voortkomend uit een torenhoog ego van gewaoend beton dat elke vorm van realiteitszin afwijst kan het gebrek aam controle hierover niet verkroppen en het netto eindresultaat is een verlenging van het leed van dit arme beestje.
Jij hebt het ego van menige zorgmedewerker in ziekenhuizen: het lijkt te gaan om zorgzaamheid, maar in werkelijkheid is het zelfzuchtigheid gemaskeerd als zorgplicht, waarmee de aandacht handig wordt afgekeid van het noodzakelijke harde werk dat gedaan moet worden voor zelfactualisatie naar iets of iemand buiten zichzelf waar vervolgens de eigen ongeheelde complexen op geprojecteerd worden.
Het meest kwalijke vind ik nog wel dat er VROUWEN zijn die hierin meegaan en jou bevestigen in jouw onmetelijke kennis en ervaring, waardoor het jouw ego is dat alleen maar verder groeit tot onmetelijke proporties. Je kunt een probleem niet oplossen zonder het allereerst onder ogen te zien. Maar er zullen altijd vrouwen zijn die dit ziekelijke trekje zullen ondersteunen - you go girl, je bent een powervrouw! Ik wist natuurlijk reeds lang en breed dat we met vrouwvolk dat beschikt over een volkomen subjectief realiteitsbesef en elkaar hierin onderling nog bevestigt ook de oorlog niet gaan winnen.
Mike