Ritalin

Dankje Gerard! burn out heb ik zelf ook aan gedacht, zo voelt het namelijk ook. Ik woon in het bos dus zonder hond maak ik wel wandelingen in de natuur.
Stress probeer ik te vermijden wat niet altijd mee valt met de druk van buiten af...{uwv}
Ik wil niet door gaan en mijn lichaam slechter maken..5http heb ik in huis dus kan ik gaan proberen.
 
UWV, van de regen in de drup ermee.
Als je nog eens een oproep krijgt maak dan duidelijk dat je het als druk ervaart en dat die druk nu juist heel slecht voor je is.
Probeer bij je huisarts de burnout erkend te krijgen, als dat niet meteen lukt, een paar keer per week langsgaan, net zolang tot het erkend wordt.
Je kan op internet heel veel vinden over burnout, vooral hoe je weer in het gareel van de slavernij kunt komen, zoek andere dingen dan dat, want dat gareel is ook weer druk. Bij burnout kan je absoluut geen druk hebben, je hebt rust, prettig gezelschap enz. nodig om te herstellen, dat kan een paar jaar duren, hoe eerder je het roer radicaal omgooit, hoe minder schade er bij komt en hoe eerder je weer hersteld bent.
 
l-lady, bij een burn-out liggen je bijnieren op hun gat.
Om die aan te sterken heb je inderdaad rust nodig, zowel lichamelijk als geestelijk.
Een verklaring van je huisarts zou kunnen helpen zodat je even met rust gelaten wordt door UWV (geen sollicitatieplicht, etc.).

Daarnaast kun je je bijnieren aansterken met adrenal cortex, verzadigde vetten, vitamine B complex en vitamine C.

Mark
 
L-lady, ik heb wel eens een openhartig gesprek gehad met een arbo-arts over wat zij denkt dat het beleid is t.a.v. zieke werknemers. Het beleid -standaard- -zoals zij het ziet- is dat deze mensen hun klachten -dat geldt geestelijk en lichamelijk- opnieuw verder verdringen. Daar is alles op gericht, inclusief cognitieve gedragstherapie en psychiatrische of lichamelijke symptoomonderdrukkende pillen slikken. Als mensen leren hun lichamelijke problemen of gevoelens te verdringen, en dat kan de mens heel goed, dat zie ik dagelijks, ook als het die mens niet helpt, dan zijn ze weer makkelijker in te zetten in het arbeidsproces.
 
Ja, zo voelt dat voor mij ook...duw er maar een pilletje in zodat je weer kan functioneren in het gekkenhuis die maatschappij heet. En blijf vooral al je lichamelijke en geestelijke gevoelens verdringen.
Maar, ik doe er niet aan mee...

Add kwam door dromerig zijn op school vroeger, discalculie en de angststoornis die kennelijk vaak bij ADD voor komt.

Ik ga even proberen het op burn out te krijgen en dat door te spelen via de psycholoog/ huisarts. Want dat voelt voor mij ook het meest aan wat het ook echt is...

Mijn bijnieren ga ik proberen extra te ondersteunen, vitamine b complex heb ik nog niet. Ik voel me al wel beter sinds ik beter eet.
 
Ik ga even proberen het op burn out te krijgen

Beste L-lady, vanuit jouw belang bekeken: hier moet je echt heel erg mee uitkijken.
Er zijn nogal wat personen die hun positie ten opzichte van jou als "patient" op de verkeerde manier serieus nemen.
Daar bedoel ik dit mee: sommige "hulpverleners": als zij alleen al een beetje voelen dat jij zelf ook diagnoses stelt of plaatjes maakt van wat er met jou aan de hand is of, nog erger, dat je van ze vraagt of ze die of die diagnose willen stellen: dan schieten ze totaal in de contramine en dan heb je je eigen tegenwacht gecreeerd die je nu juist niet kan gebruiken.
Je kunt toch ook vragen aan de psycholoog of het verplicht is dat je die pillen slikt en of het terecht is, dat, als je die pillen -vanwege persoonlijke gezondheidsoverwegingen- niet gaat slikken, of dat dan meteen wordt uitgelegd als dat je je verzet tegen je therapeutische proces.
Volgens mij is dat helemaal niet zo namelijk.
Ik ken ook iemand die een diagnose kreeg van een psychiater die serieuze lichamelijke problemen heeft nota bene die al zijn vastgesteld naar een posttraumatisch stressyndroom inclusief advies om aan de antidepressiva te gaan. Zij wilde die antidepressiva helemaal niet en dat werd helemaal niet per se als negatief gezien, ook niet door die psychiater, dat ze dat weigerde. Nota bene haar eigen huisarts, die raadde haar die antidepressiva nota bene af.
Je kunt je beter niet verzetten tegen diagnoses, wel tegen schadelijke oplossingen.
 
naar = naast

Wat je eventueel wel kunt vragen is iemand om een second opinion.
Ik heb destijds ook in een psychiatrisch hokje gezeten: het hokje waar de gemiddelde me/cvs-er ingepropt wordt, ben het even kwijt. En dan krijg je als oplossing cognitieve gedragstherapie voorgeschreven. Daarmee schrijven ze het probleem weg, alsof het niet bestaat.
 
Lievergezond, dankje..ik geloof ook dat het probleem uit de darmen vandaan komt. Heb jij weleens gehoord van een SIBO?

En ik heb ook even nagedacht over wat je schreef, ik moet het inderdaad niet teveel willen sturen want dat werkt averrechts. Maar ik ga wel aangeven dat ik het niet zie zitten om die medicijnen te nemen.
Dat ik het liever op een andere manier op probeer te lossen.

Ik heb nu 5http voor het slapen gaan, magnesiumolie en vitamine b-complex komt vandaag binnen als het goed is.
 
Beste I-Lady,

Hier nog even in je vorige topics gedoken. Heb je in het verleden nog je B12 waarde en foliumzuurwaarde laten controleren d.m.v. een bloedonderzoek ?

Ik zie nl. klachten van overgevoeligheid voor melk & gluten, slechte eiwitvertering, spierpijn, fysieke en soms mentale vermoeidheid wat signalen van een B12 tekort kunnen zijn.

Hier zou ik er niet vreemd van opkijken dat je met een B12 opnamestoornis zit.
Bijgaand een oriënterende B12-tekort vragenlijst om te kunnen nagaan of je hierop een verhoogd risico hebt :
https://hhhpraktijk.nl/sites/default/files/u3/Zelfscore%20lijst%20vitamine%20B12%20tekort.pdf

Bij een tekort is het volgende supplement op zijn plaats
http://bonusan.nl/vademecum/Co-enzym-B12-1500-mcg-plus.html
 
Dankje Vivianne, B12 heb ik de afgelopen jaren regelmatig laten onderzoeken. Maar toen waren de waardes steeds goed? In ieder geval heb ik gemerkt dat ik regelmatig rundvlees moet eten omdat ik me dus anders niet goed voel en dat heeft volgens mij wel met de B12 te maken.
Ik zal de vragenlijst eens invullen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan