Roos, een uitgeputte moeder.. lactosevrije(?) tips?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GrOos
  • Startdatum Startdatum
GrOos: kan het geen te snelle schildklier zijn?

En geitenmelk, (en aanverwante produkten) dat al geprobeerd?

 
Geit kan hij ook niet tegen. Een te snelle schildklier weet ik niet, waar kan je dat laten testen? Via de ha?

 
Een te snelle schildklier kan er inderdaad ook voor zorgen dat je te veel afvalt en daar helpt veel eten niet bij (wat je in je andere topic vandaag beschreef). Je kan het bij je huisarts laten testen, maar dan moet je niet alleen TSH laten testen maar ook T3 en T4. Je kan ook je basale temperatuur op meten dat moet je dan doen terwijl je echt net wakker bent en je nog in bed ligt en er niet eerst uit bent geweest voor de wc of zo. Als vrouw moet dat op de dag 2, 3 en 4 van je ongesteldheid. Je temperatuur moet dan tussen de 36,5-36,8 graden zitten. En een analoge thermometer schijnt hier beter voor te zijn omdat deze preciezer is.

 
Ik wilde even een update geven van mijn situatie. Ik heb de afgelopen maanden heel veel op het forum gelezen (bedankt iedereen!) en mijn voedingspatroon zo veel mogelijk aangepast. Ik kan gelukkig weer zuivel eten.

En ik kan zeggen.. ik voel me écht geweldig.. wauw.. had ik dit eerder geweten. Ik heb bergen energie, ik voel me goed en mooi, mijn haar is mooi, mijn huid is mooi. Mijn gewicht is nog niet geweldig, ik ben 1 kg aangekomen maar ik voel me wel goed.

Ik heb wel zoveel energie dat ik dus ook heel veel beweeg (ik sta om 6:00 op en ga om 22:30 naar bed en zit weinig stil) en dus ook veel calorieën verband. Ik drink wel nog steeds koffie (1/2 bakjes per dag) en ik vraag me af of het voor mijn gewicht beter is om de koffie te laten staan, val je af van koffie? Koffie is sowieso niet zo gezond natuurlijk.. Ik moet er maar gewoon mee stoppen.

Maar ik ben ZO blij dat ik dit nu allemaal weet, ik heb helemaal geen behoefte meer aan zoetigheid of ander slecht eten. Ik geniet van mijn eigen getrokken bouillon, mijn zelf gemaakte kefir (en mijn kindertjes genieten mee!)

Mijn dank is groot! En ik blijf hier uiteraard verder lezen want er is nog veel meer te leren.

 
Geweldig!

Koffie geeft trouwens een flinke hoop stress voor je hart, je kunt dat ook voelen als het goed is. Veel mensen zijn verslaafd aan caffeine, dus stoppen geeft dan best wat hoofdpijn in het begin, maar even doorzetten en je hebt veel meer energie in de ochtend.

Je kunt ook geleidelijk overstappen , eerst zwarte thee dan groene of witte thee. Dat heeft nog wel de caffeine (vind ik zelf ook wel prettig), maar zo weinig dat je weinig tot geen afkickverschijnselen ervaart als het even niet voorradig is.

 
Top Roos, ga zo door.
Quote:
Ik moet er maar gewoon mee stoppen.



Dit is te vrijblijvend, verander dat eens in: 'ik ga stoppen',of nog beter: 'ik ben gestopt'.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan