@ikke,
ik heb nu 5 jaar cynthetisch schildklier medicatie geslikt en ben nu over aan het stappen op natuurlijk schldklierpoeder theroidium. Ook ik had b12 tekort en heb dat met zuigtabletten weer op pijl gekregen. Toen ik in het begin met die medicije begon, reageerde ik heel erg heftig. Dus heb ik die tabletten in de prullenbak gegooid. Achteraf denk ik dat ik ook erge bijnieruitputting had, maar daar hoorde is destijds niemand over. Dokter snapte het gewoon niet. Uiteindelijk moest ik wel iets en ben mijn eigen inregelprotocol gaan maken, begonnen met 6,75 microgram per dag en heel langzaam opgevoerd. Dat ging aardig. Nu ben ik dus aan het overstappen, daar zijn op hypomaarnierhappy.nl goede protocollen voor. Ook dat verloopt nu prima.
Als je denkt dat je schildklier laag is, kun je naast het testen van je bloedwaarden op tsh, t4 en t3, je temperatuur een dag meten. Is die onder de 36,6, dan is de werking zeer waarschijnlijk te laag.
Het was nog een heel gepuzzel om die natuurlijke schildklier medicatie te bestellen. Je hebt een doktersrecept nodig en ik het het bij natuurapotheker in Pijnacker besteld. Je moet het wel zelf betalen, het wordt meestal niet vergoed.