Schildkliersupport Golden Naturals

-B.arr

New member
Ik slik deze nu naast de adrenal

https://www.adviesdrogisterij.nl/gezondheid/voedingssupplementen/golden-naturals-schildklier-support-90-tabletten

In het ebook over bijnieruitputting van Mike staat echter bij schildklier ondersteunen:
jodiumrijk voedsel, levertraan en verzadigd vet.

Kan iemand mij hierin adviseren: de schildkliersupport beter weglaten of niet?

Ik nam dit destijds omdat ik me erg moe voelde. Ook de DHEA neem ik nog.

Hoeveel supplementen slik je wel niet ?? Ik ben sowieso niet zo voor het innemen van (veel ) supplementen. Hoe weet je dan nog welk supplement goed werkt voor je ?!

Adrenal met schildkliersupport 2
DHEA 3

Ook nog B complex
B vitamines

R alfa liponzuur
Mariadistel
selenium

L-glutamine
Betaine met maagzuur

soms de enzymen er nog bij

D vitamine...
Vitamine C ascorbinezuur

En dan nog levertraan met boterolie met met deze hitte heb ik daar geen zin in

Veel van die supplementen worden ook genoemd in het ebook over bijnieruitputting.

ja het is veel en de schildkliersupport daar word ik down van (zit ook ashwaganda in) vandaar die vraag dat deze volgens mij weg moet!!! En de schildkliersupport wordt ook niet genoemd in het ebook over bijnieruitputting / schildklierproblematiek.
Dit is een tip van iemand van dit forum............

En nog een vraag:

Zonne, slik jij ook adrenal?

En dan nog een Multi en slikte je ook niet kalium ofzo ??
Oeff.

Nee, ik slik geen adrenal (meer). Ik heb het in het verleden 2 maal geslikt. Eerste keer een half jaar ofzo, en later nog een keer zomaar 2 maanden. Maar ik voelde geen verschil.

En dan nog een Multi en slikte je ook niet kalium ofzo ??
Oeff.
Multi Pro Gluco van Bonusan inderdaad (die wordt aangeraden in het ebook van Mike over bijnieruitputting en schildklierproblemen en trouwens tal van andere supplementen waaronder B vitamines, teunisbloemolie, biergist, acetyl L cysteine ga zo maar door).

Ik slik Schuzzler celcouten kaliumchloride https://www.kwiekleven.nl/dr-schussler-celzout-4-kalium-chloratum-d6-1953-prd1.htm

Nee, ik slik geen adrenal (meer). Ik heb het in het verleden 2 maal geslikt. Eerste keer een half jaar ofzo, en later nog een keer zomaar 2 maanden. Maar ik voelde geen verschil.
Okee. Ik krijg wel wat energie van adrenal. Maar ook hiervan denk ik weer: ik hoop dit niet mijn hele leven te moeten blijven slikken!

Ik had nog even 'n vraag over 2 andere supplementen die ik nu slik namelijk de L-glutamine poeder van BOnusan die ik nu in combi met probiotica en Betaine HCL neem.

Ik vroeg mij af of het nodig is om weer 'n nieuwe pot van de L-glutamine poeder te kopen, of niet.Ik heb al een beetje gezocht op het forum het is mij niet duidelijk hoelang ik hier mee door moet gaan.

Waarom word je down dan van ashwaganda ? Of bedoel je dat je er teveel van slikt?
Dat weet ik niet waarom? Het blijft familie vd nachtschade. Ik herinner me dat Mike ooit typte dat er "betere alternatieven zijn". Ik neem er rodiola bij. Ik twijfel nu wel, ashwaganda weglaten of niet. Ik ben echt weer doodop overdag, dat is zo vervelend.

Zwangere vrouwen moeten ashwagandha vermijden las ik ook, omdat het een miskraam kan veroorzaken
http://www.deniscavadas.com/XNV8VXKN/

Het scherpt wel het geheugen en de ene keer valt het beter dan de andere keer maar nogmaals, ashwaganda behoort toch niet echt tot de weston price voeding? Wat denken jullie? Zal ik de ashwaganda weglaten of niet?

o ja e chlorella, die is ook op, ik vind het inderdaad wel erg veel supplementen, dat is duur en wil dat ook niet steeds.

Toch helpt chlorella wel bij ontgifting enz.

Begrijp ik dat je nu weer moeier bent sinds je ashwaganda niet meer slikt ? Rhodiola zou eigenlijk een beetje hetzelfde moeten werken als ashwagandha dacht ik ?

Ben je chronisch moe ?

Over de glutamine. Ik ben een tijdje bij een kpni therapeut geweest en die beweerde dat je glutamine ( samen met andere supplementen ) maar 1 of 2 maanden hoefde te gebruiken om een lekkende darm te genezen. Klonk in mijn idee wel erg kort.

Gistermiddag heb ik de ashwaganda wel genomen. Toen gaf het me wel energie en focus. Apart.

Ik ben niet chronisch moe. Ik heb van januari tot en met ongeveer 2,5 week geleden bakken energie gehad.
Nu ben ik wel weer moe ik zie tegen de dingen op, heb geen zin om te eten, enz.

Ik heb afgelopen weekend wel het hele weekend dingen gedaan, gedanst enz (en toen had ik wel energie).
Ik ben dus niet chronisch moe.

Over de glutamine. Ik ben een tijdje bij een kpni therapeut geweest en die beweerde dat je glutamine ( samen met andere supplementen ) maar 1 of 2 maanden hoefde te gebruiken om een lekkende darm te genezen. Klonk in mijn idee wel erg kort.
O meen je dat? Lijkt mij ook te kort. Ik neem het al langer en heb er ook wel baat bij! Alleen de probiotica die ik nu heb (vd natuurwinkel )zitten weer wat foute stofjes in. Dus wellicht op enerlei moment overstappen op een andere.

Ik denk ook dat verschillende probiotica afwisselen een goed idee is ( als je langere tijd probiotica wilt slikken ). Ik kreeg er eentje van Vitals aangeraden, maar daar zitten vast ook allerlei hulpstoffen in.

OKe.

En Zonne slik jij nu nog de ashwaganda?

Wat knap trouwens dat jij zonder de adrenal kunt. Mij lukt dat nog niet hoor!!! Maar ik zou het wel willen!! Lijkt me niet dat je dit je hele leven hoeft te gebruiken. Volgens de natuurarts zou ik dit op een gegeven moment af kunnen gaan bouwen...

Dit is wat ik heb genomen vanochtend:

Eerst water met appelazijn en H202 erin.

Daarna 2 adrenal, een schildkliersupport van golden naturals en 2 DHEA. En ook ashwaganda met rodiola (reden: ik wil van dat uitgeputte gevoel af). Of het helemaal ideaal is weet ik niet...
IK denk nog steeds van, die schildkliersupport en de ashwaganda.. is dat nu nodig, maar als ik ze weg laat heb ik gewoon geen energie lijkt het wel

Daarna wat rauwemelkse kefir (ik moet toch weer beter gaan eten...)

Mag ik vragen waarom je steeds verwijst naar het ebook van Mike en dat daarin staat vermeld dat je al die pillen die jij neemt zou moeten slikken?

Celticmyst, ik heb geen ashwagandha geslikt. Ik heb er een paar geprobeerd, maar ik reageer vaak niet zo lekker op supplementen.
En misschien heb ik best adrenal nodig ( ik ben wel chronisch moe, dus een weekend feesten zit er niet in voor mij ), maar ik reageer er gewoon niet op.

Bij welke natuurarts ben je nu onder behandeling ? Schrijft hij ook al die supplementen voor aan je ?

Mag ik vragen waarom je steeds verwijst naar het ebook van Mike en dat daarin staat vermeld dat je al die pillen die jij neemt zou moeten slikken?

Ja, omdat daarin beschreven staat hoe je bijnieruitputting moet aanpakken. En daar staan ook die sups bij (o.a. adrenal, multi pro gluco, mariadistel selenium R-alfalipnzuur en de aanvullende B vitamines)
O.a. jij verwees me destijds zelf naar het ebook...

Klopt. Maar je gaat er van alles bij slikken. En zover ik mezelf kan herinneren is het een protocol om 4 weken vol te houden. Volgens mij ben jij veel langer bezig. Plus alle andere dingen die je ernaast neemt en nauwelijks eet.

Start (ochtend)

Voor de lever:
R-alfa liponzuur 100 mg 3 x per dag
Selenium 200 mcg 2 x per dag plus vit E want die combinatie is belangrijk heb ik gelezen
Mariadistel 125 mg 3 x per dag

Voor de bijnieren:
2 adrenal plus schildkliersupport golden naturals plus 2 DHEA capsules
Q10
Multi pro gluco
Biergisttabletjes
Vit C
Soms de N-acetyl carnitine, ook op aanraden natuurarts, maar laat die de laatste dagen weg
Ook vaak slik ik 2 ashwagandacapsules van Vitals en daar slik ik dan 1 rodiola bij. Het geeft energie en ik heb dan weer wat eetlust.
Vit. D druppeltjes

Voor de schildklier:
Levertraan neem ik niet elke dag
Lugol's op de huid
B complex
B12
Magnesiumcitraat, olie op de huid en voetenbad met magnesiumvlokken

Glutathion optimaliseren:
N-acetyl cysteine

* Wat betreft het kalium verhaal, dat was ik nog vergeten heb ik Schuzzler celzouten nr. 4 en drink ik nu vaak kokoswater.
De gerstegraspoeder neem ik af en toe.
* Ik heb ook nog biologische maca in huis, omdat dit het vrije testosteron zou boosten. Lekker vind ik het niet. Heb het zo'n 4 keer genomen.

De reden dat ik de schildkliersupport toen ben gaan slikken is, omdat ik toen zo moe was en Liesje mij dit aanraadde (het blijft natuurlijk uiteindelijk mijn eigen verantwoordelijkheid).
Ik heb de ashwaganda en de ashwaganda tinctuur op aanraden van Ben en Binc, ik merk dat de ashwaganda wel energie geeft, en dat ik dan ook weer eetlust heb.
Hoewel er staat dat je de ashwaganda 'n week moet stoppen tussentijds ben ik erg moe als ik hem niet neem. Ik vermoed ook echt bijnieruitputting bij mezelf.

Dit was het even los van de voeding.

En als ik de supplementen weg laat dat lukt niet. Want dan ben ik echt niet vooruit te branden.
Maar met name die combi van 2 adrenal met schildkliersupport en DHEA denk ik dus van hmz.. is dit wel OKEE.

Ik zag idd dat het een protocol voor vier weken is.
Wellicht kan ik dus wat weg gaan laten....

Ik ben niet meer bij de natuurarts in behandeling.

ps: ik bedoelde met de biologische maca de gegelatineerde variant, niet de gewone dus.Want de gewone bevat schildklieronderdrukkers.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan