Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heeft iemand in regio Amsterdam een SCOBY voor me? Ik wil kombucha weer gaan maken. Het heeft geen haast en het hoeft ook niet opgestuurd te worden; als je het goed vind kom ik het keer halen op de fiets.
Quote:
Zwarte thee: zwarte thee is gemaakt van theebladeren die volledig gefermenteerd zijn. Het blad is volledig volgroeid en produceert een diepe rijke smaak en een amberkleurige drank.
Oolong thee: zit tussen groene en zwarte thee in. Het is gedeeltelijk gefermenteerd tot de bladeren bruin beginnen te worden. Oolong combineert de smaak en kleur van zwarte en groene thee.
Groene thee: groene thee is gestoomd of verhit om oxidatie te voorkomen. Daarna wordt het gerold en gedroogd. Het heeft een karakteristieke delicate smaak en een lichtgroene kleur. De Japanse Sencha thee geeft een speciale fijne kombucha.
Witte thee: witte thee is de zeldzaamste en meest delicate thee. Hij wordt geplukt 48 uur voor hij volgroeid is en open gaat. Anders dan bij groene of zwarte thee wordt witte thee niet gerold of gestoomd, maar gedroogd in de zon. Dit geeft hem meer antioxidatieve eigenschappen. Witte thee heeft ongeveer drie keer zoveel antioxidatieve polyfenolen dan groene thee. Witte thee is de minst bewerkte van alle theesoorten.
Oke dankje,maar zitten er in die theesoorten cafeine? ik kan niet tegen cafeine dus als ik kombucha zou willen proberen moet ik eerst weten of er in die theesoorten cafeine zit.