Sinusitus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Sinds m'n tandartsbezoeken om m'n amalgaamvullingen te laten verwijderen, heb ik, vooral tijdens de laatste behandeling, een bijholte ontsteking opgelopen. Volgens mij komt het omdat ik bij elkaar zo'n 4 uur m'n mond open heb moeten houden bij de tandarts en dat er zo vocht (en voor m'n gevoel ook verdovingsvloeistof) in een bijholte is gekomen. Als ik m'n mond echt ver open doe, ontstaat er namelijk een opening achter in m'n kaak naar de bijholtes.

's Ochtends voelt het vaak een stuk beter, maar als ik dan ga eten, wordt het veel erger. Hoofdpijn, kiespijn, soms koorts aan die kant (linkerzijkant van gezicht).

Vroeger had ik dit vaak en werd me gezegd dat ik moest gaan stomen met zo'n eucalyptus capsule in warm water (had ik hekel aan).

Ik heb dit topic al doorgeplozen, maar vond hier niets over. Is stomen not done?

Of een homeopatische neusspray bijv.?

Mark

Het lijkt me dat stomen heerlijk kan opluchten en dat het geen kwaad kan. Zelf zou ik het met gewoon gekookt kraanwater doen, dus zonder eucalyptus capsule (zoals je vroeger moest) want de etherische olie of andere ingrediënten kunnen de boel irriteren. Ook lijkt me de Neti pot heel geschikt: http://www.unlimitedhealth.nl/shop/petal-neti-porselein-neus-verzorging-p-2179.html

Ik gebruik deze dan door wat zout op te lossen in handwarm water en hiermee te spoelen. Denk erom niet in één keer teveel zout in de oplossing te doen want dit is behoorlijk heftig. Het werkt bij mij altijd wel snel.

Bedankt Heksje, dat lijkt me wel wat. Of ik gebruik m'n plantengieter daarvoor :lol:

En dan Keltisch zeezout gebruiken, neem ik aan?

Niet lachen als je dit doet, zeggen ze in de video. Dat wordt nog een uitdaging!

Quote:
maar als ik dan ga eten, wordt het veel erger.

hoi Mark, dit is toch ook typisch. Zou je niet toch ook nog steeds slijmvliesirriterende dingen eten dan?

Je plantengieter .... ok ... hier lag ik dus even onder de tafel te rollen ... hahaha

Ja je kunt er inderdaad keltisch zeezout of himalayazout voor gebruiken.

Quote:
Zou je niet toch ook nog steeds slijmvliesirriterende dingen eten dan?

Het lijkt erop dat m'n kieszenuw bij het eten meer geïrriteerd raakt. Dus meer het kauwen zelf veroorzaakt extra pijn, zo lijkt het in ieder geval. Ik eet 's ochtends boekweitcrackers met veel roomboter en beleg (vleeswaren, jam, leverworst, ei). Dat zou de slijmvliezen toch niet moeten irriteren?

Voelt echt als een ontsteking. Oor zit ook soms dicht, koorts, etc. Voelt erg onprettig allemaal, in combinatie met die kwikbelasting.

Maar eens zo'n Neti pot bestellen en voor nu wat verdunde appelazijn met wattenstaafje in m'n oor doen.

Quote:
Je plantengieter .... ok ... hier lag ik dus even onder de tafel te rollen ... hahaha

Ze zeiden duidelijk in de video dat je niet mocht lachen hoor! :mrgreen:

Quote:
Het lijkt erop dat m'n kieszenuw bij het eten meer geïrriteerd raakt. Dus meer het kauwen zelf veroorzaakt extra pijn, zo lijkt het in ieder geval.

Hoi Mark, jij bent de enige echte persoon die dat echt goed kan uitvinden hoe dat precies zit bij jou.

Quote:
Ik eet 's ochtends boekweitcrackers met veel roomboter en beleg (vleeswaren, jam, leverworst, ei). Dat zou de slijmvliezen toch niet moeten irriteren?

Hangt af van hoe ver heen je bent met je vertering. Als je mij was, had je de dingen die je noemt niet zonder represailles in de bijholte/kieswortel kunnen eten.

Ik heb ook behoorlijk lang pijn gehad in de behandelde kiezen Mark. Uiteindelijk hebben we ze dan ook best laten mishandelen en denk ik inderdaad dat het ook een ontsteking op kan leveren. Wellicht toch even het voedsel naar de andere kant van je mond verdelen en de kiezen wat ontzien?

Er zijn inderdaad goedkopere Neti potten. Degene waarvan ik de link gaf heb ik en was voor mij makkelijk om even als voorbeeld neer te zetten. Dit is echter absoluut niet de goedkoopste winkel ;)

Het lijkt me wel verstandig een porseleinen pot te kiezen. Er zijn ook kunststof potten maar dan krijg je weer lichaamsvreemde stoffen binnen daar je spoelt met warm water.

Mark neus spray met zout water kan ook heloen je buisjes van eustachius weer open te maken of te houden. Als die verstopt raken kan je ook oor en holte klachten krijgen.

Ps. Wel goed de pokon uit je gieter spoelen eerst anders heb je straks heul lang neushaar ;)

Bedankt voor jullie reacties!

@Lievergezond

Ik denk niet dat het bij mij te maken heeft met m'n vertering. Gisterenavond had ik erg veel last en bij het tandragen bleek er (weer) voedsel tussen 2 kiezen te zitten en daarna ging het daar bloeden als een rund. Dat zijn de kiezen waar amalgaam is verwijderd de laatste keer bij de tandarts. Ongeveer gelijktijdig kwam er ook veel vocht vrij via m'n neus. Verder nog appelazijn in m'n oor gedaan. En vandaag voelt het een stuk beter gelukkig!

@Heksje

Goeie tip wat betreft het ontlasten van die kiezen. Ik ben nu aan de rechterkant aan het kauwen op het voedsel en tot nu toe niet veel last. Ik heb overigens een keramieken Neti pot besteld. Kunststof zag ik niet zitten inderdaad.

@geert

M'n linkeroor is weer goed open en morgen ga ik met de plantengie... ehh... Neti pot een zoutoplossing (zonder pokon!) door m'n neus spoelen. Zal wel raar aanvoelen.

Mark

Ik heb nu een paar dagen met de Neti Pot m'n neus gespoeld, maar de bijholteontsteking gaat af en aan.

Vooral als ik toch m'n eten links in m'n mond gekauwd heb, voel ik het weer opspelen aan die kant.

Een cursist raadde Avamys neusspray aan (iets met cortisol geloof ik) wat ik volgens mij alleen op recept kan halen. Kent iemand dat?

Ik heb ook al haast 10 jaar last van sinusitus.
Vorige jaar een MRI gehad en daar kwam duidelijk naar voren dat er veel slijm in de neusholten zit.
Hebben jullie wellicht tips , naast voeding, om het slijm te verminderen?

Ja dat denk ik ook.
Ben inmiddels met immunotherapie begonnen voor mijn huisstofmijtallergie en verder met een aangepast voedingsschema die laag is in ontstekingen, histamine en antilichamen zit.
Verder richt ik me nu op de eventuele aanwezige candida en lever ondersteuning ivm ontgiftingscapaciteit.

Pike, ik neem geen voeding tot me die ontstekingen in het lichaam bevorderen en die hoog in histamine is. Daarnaast begin ik met het AIP (licht aangepast vanwege histamine) ;-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan