Mijn moeder heeft al hele lang last van dikke benen en enkels. Het is rond haar 12e jaar begonnen. Ik weet niet of het vet, vocht of een ontsteking is.
Ik denk in ieder geval wel dat het met haar voeding te maken heeft.
Ze eet veel koolhydraten en maar weinig vet, soja, nachtschaden (waar ze nu misschien eindelijk mee gaat stoppen), granen.
Nu is ze op het (in mijn ogen onzalige) idee gekomen een afslank kuur te gaan doen. 8O
Het zijn "calorie beperkende" eiwit shakes, voor 3 weken.
Ik val van mijn stoel als ik de ingrediënten zie. Hoe kun je denken dat je lichaam gezonder wordt door er rommel in te stoppen.
Een ingrediëntenlijst:
- Wei eiwit concentraat (van melk)
- Soja eiwit isolaat
- Acacia vezels
- Collageen eiwit (van vis)
- Vetpoeder (geraffineerde soja olie, glucosestroop, caseïne eiwit van melk, emolgator: pentanatriumtrifosfaat, siliciumdioxide)
- Mineralen: calsiumfosfaat, dextrinemaltose, zinksulfaat, kaliumjodide, natriumseleniet, kopersulfaat, mangaansulfaat).
- Aroma
- Melk eiwit isolaat
- Isomaltulose
- Verdikkignsmiddellen: guargom, xanthaangon
- L-Carnitine-L-Tartraat
- Sucralose
- Vitaminen E, C, B3, Maltodextrine (drager), A, D-Biotine, pantotheenzuur, foliumzuur, B12, B2, B6, D3, B1.
Ik wist niet dat Maltodextine tot de vitamines behoorde. Ik dacht dat het een van de schuilnamen van E621 is. Deze lijst geeft geen uitleg nodig lijkt mij.
Ik ga haar maar proberen te overtuigen om dit te verplaatsen naar waar het hoort: de vuilnisbak.
Het had zomaar in een kerstpakket kunnen zitten. :roll: